ICW Noord Wintercompetitie

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

de route voor de 21ste in Appelscha ligt er ook volgens mij ook er ligt een strak geharkt parcour :D
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
skoembekje
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51

ze waren vanochtend nog druk bezig de laatste stukken boom en blad vrij te maken .
Heb al wel het grootste gedeelte kunnen rijden.
Pittig parcours !!
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Lijkt me wel een snel parcour zal zaterdag even kijken als ik hem helemaal kan vinden :-D
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vandaag Trimunt en Ronostrand verkend, als het volgende week regent zoals de voorspellingen zijn wordt Trimunt als vanouds modderworstellen. Ronostrand was erg zwaar door de vele op en afgangen door het mulle zand. Het trappetje is met de mtb te fietsen, verder is het niet spannend erg vlak. Maar is wel maximale uit omgeving gehaald.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Afgelopen zondag Ronostrand, deze zondag is de motocross baan van Trimunt aan de beurt. Verwacht een aardige modderpartij,zelf al vanaf nu droog blijven. Is eigenlijk elk jaar modder worstelen, niet mijn favoriet. Gelukkig dit jaar langer parcours als vorig jaar als ik de plattegrond mag geloven.
skoembekje
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51

veel succes in de modder ! ik moet werken dus kan niet meedoen helaas,
Appelscha ben ik er weer bij !
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Er was modder, opzich viel het ook nog mee, maar ging niet echt lekker. Door de kleine opkomst toch aardige klassering. Zal in Appelscha moeilijk worden met complete VH team aan de start moet ik 10 plekken inleveren en dan de rest nog :-? .
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Gister parcours in Appelscha verkend, was behoorlijk modderig. Parcours is op zelfde plek als vorig jaar maar is aardig veranderd. Na de start ga je twee keer door het zand, dat zal het grote start veld al aardig uit elkaar halen. Vind nieuwe parcours mooier dan vorig jaar, nu is de belasting meer verdeeld maar is ook groter geworden. Dus flink aan de bak, nu hopen dat het droog blijft.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ondanks de vele regen was parcours in Appelscha goed te doen slechts enkele modderstroken. Veel deelnemers aan de start die nog niet eerder aan de icw reeks hadden mee gedaan. Naar mijn idee wel 45 man aan de start. Gelukkig mocht ik vooraan starten ivm klassement. Start ging goed tot het zand gedeelte waar het even minder liep. Gelukkig geen last van het gedrang waar blijkbaar de mensen achter mij in zaten. Want er ontstond al gauw een gat achter mij daardoor kon ik in de laatste twee rondes iets gas terug nemen om mezelf niet op te blazen. Als 12e geeindigd wat ik vantevoren niet had verwacht met zoveel licentie rijders aan de start.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Morgen wedstrijd in Hurdegaryp, zal wel veldrijden parcours worden. Maar het is dichtbij dus mijn plekje in het klassement maar weer verdedigen. Hopen dat het hier niet gaat sneeuwen, vind kou niet erg maar liever geen sneeuw of regen.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Was dus idd een veldrij parcours met veel verhard, waardeer dat de organisatie wedstrijden organiseert maar heb niet het idee dat iemand hier blij van werd. Ook de veldrijders niet, zat een weiland in wat meer leek op een moeras. Als ik dat vantevoren had geweten was ik waarschijnlijk niet gegaan. Was een ware aanslag op materiaal. Gelukkig wel wat punten bij elkaar gesprokkeld.
skoembekje
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51

helemaal mee eens Speedfreak , wat een baggerparcours, dit had weinig met atb te maken.
Eveen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 08:16

Snap wel dat de mountainbikers niet warm werden van dit rondje. Vond het voor de veldrijders best een goed rondje. Het is ook wel eens andersom,dat het parcours minder geschikt is voor de veldrijders. Vind dat we blij moeten zijn met elke wedstrijd die wordt georganiseerd!!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ben blij dat de veldrijders het wel een goed rondje vonden. Ben ook blij met elke wedstrijd die wordt georganiseerd. Alleen minder blij met dit rondje :tong . Vond Appelscha super parcours maar misschien was dat voor de veldrijders weer minder.

Verder was het vandaag goed georganiseerd, zeer veel vrijwilligers die alle gevaarlijke plekken in de gaten hielden. Organisatie bedankt !
skoembekje
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51

helemaal mee eens ,,
ben ook blij met de georganiseerde wedstrijden en deze keer ook weer een dikke pluim voor de organisatie en vrijwilligers, het was voor hun ook de eerste keer en ik begrijp heel goed dat er op die locatie niet heel veel spannends te maken is wat parcours betreft.
Als het moeras eruit gaat ben ik er volgend jaar weer bij.
Plaats reactie