21-09 Open Twents Kampioenschap Mountainbike ook Funklasse!

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Plaats reactie
jornv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 februari 2012, 16:59
Mijn mountainbike: BMC TE29

Inschrijving is nu geopend!!

Spectaculair weekend Mountainbike vereniging Het Twentse Ros.

Het weekend van 20 & 21 september wordt recreatiepark Het Hulsbeek omgetoverd naar mountainbikepark Het Hulsbeek.
 Zaterdag 20 september worden de landelijke jeugd mountainbike wedstrijden (JMW) verreden voor de jeugd. 
JMW is hét platform voor ambitieuze jonge mountainbikers tussen 8 en 14 jaar om hun kunnen te tonen en om zich te meten met alle sportieve leeftijdgenoten uit heel Nederland.


Om 10:30 uur start categorie 1. Gedurende de gehele dag strijden jeugdmountainbikers van verschillende leeftijden tegen elkaar. De prijsuitreiking is om 16:15.

Open Twents Kampioenschap mountainbiken

Wie volgt Frank Beemer op als Twents Kampioen??

Zondag 21 september staat in het teken van de Open Twents kampioenschappen mountainbiken. Er wordt gereden in twee categorieën namelijk; funklasse (open klasse) en licentiehouders. Deelname is mogelijk vanaf 15 jaar. Naast een kampioenschap voor heren zullen de dames wederom strijden voor deze felbegeerde titel. Omdat er in Twente veel regionale rijders actief zijn zal de animo voor dit spectaculaire evenement groot zijn.
De start van de funklasse is om 09.30 uur en de licentiehouders starten om 11.00 uur.
Schrijf je dus nu in!

’s Middags staan de jaarlijkse clubkampioenschappen op het programma. Wie mag zich een jaar lang clubkampioen noemen van zijn eigen club, de fel begeerde bokaal een jaar lang op de schoorsteen zetten en zich de beste noemen van Het Twentse Ros.

De start is om 12:45 uur en er zal worden gestart in diverse categorieën:
Jeugdcategorieën 8-10 jaar, 11-12 jaar, 13-14 jaar (allen met onderscheid jongens/meisjes), Heren zonder licentie t/m 29 jaar; Heren 30 t/m 39jaar; Heren 40 t/m 49jaar en Heren 50+.
De dames zonder licentie rijden gezamenlijk. Voor de licentiehouders van het Twentse Ros geldt het Twents Kampioenschap ’s Ochtends tevens als clubkampioenschap. De dames zonder licentie: alle leeftijden in een klasse.

Voor meer informatie, het programma en inschrijving kijk op: http://www.twentskampioenschap.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tot ziens op bike-park ’t Hulsbeek!
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Een mooi evenement :-q
Push Yourself Harder
jornv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 20 februari 2012, 16:59
Mijn mountainbike: BMC TE29

De inschrijving is geopend, voor meer informatie zie http://www.twentskampioenschap.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De funklasse start om 09:30 deze is voor alle mountainbikers toegankelijk vanaf 15 jaar. Heren en dames.
Ideale kans voor mountainbikers om te ervaren hoe het rijden van een wedstrijd is!!

Daarna zal de KNWU licentiehouders klasse verreden worden. Toegankelijk vanaf de categorie nieuwelingen!

Tot op heden hebben we helaas weinig vrouwelijke aanmeldingen. Wie wil er nu niet een felbegeerde kampioenstrui?
RvdBerg
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 22:49

Ik heb nog nooit een wedstrijd gereden, maar ben wel al langere tijd aan het mountainbiken.
Wat voor afstand/tijd is de wedstrijd precies?
En wat zijn de kosten van de funklasse?
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Duur is 60min. Kosten 5 euro.
Push Yourself Harder
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Op de site staat € 10 bij voorinschrijving, € 15 op de dag zelf
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

Freekenstein schreef:Op de site staat € 10 bij voorinschrijving, € 15 op de dag zelf
Dat klopt.
Push Yourself Harder
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

@ de gast met nr. 323 - coole bike! 8)
Gebruikersavatar
stevens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 6 juli 2009, 18:34
Mijn mountainbike: Trek Superfly & Specialized Demo 8
Contacteer:

In de laatste ronde, met nog een paar bochten te gaan, een kettingbreuk. Door de regen was de ronde zwaarder geworden en dat maakte het net wat leuker. De ronde was dus pittig met weinig herstel. Tot volgend jaar!
Push Yourself Harder
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

stevens schreef:Door de regen was de ronde zwaarder geworden en dat maakte het net wat leuker
Al had ik het leuker gevonden als die twee klimmetjes daadwerkelijk te fietsen waren geweest. Van dat klauteren krijg ik toch weer kramp. Maar om daar nou op te gaan trainen....
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Plaats reactie