MTB wedstrijden op de Wijchense Berg 7 juni 2014

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Hoi Allemaal,

Als fietsliefhebbers wil ik jullie deze mountainbike wedstrijd even onder jullie ogen brengen. Het is een jeugdwedstrijd maar omdat dit het mooiste parcours van Nederland is hebben we een funklasse wedstrijd toegevoegd waar iedereen aan mee kan doen!

Aia Jeugd MTB wedstrijd met funklasse op Wijchense Berg 7 juni
Op zaterdag 7 juni organiseert MTB club Licht Verzet de landelijke Jeugd Mountainbike Wedstrijd (JMW) op de Wijchense Berg in Wijchen. Locatie voor deze wedstrijd is Skicentrum De Wijchense Berg waar een aantal technisch aansprekende parkoersen zijn aangelegd die iedere leeftijdscategorie vanaf 8 jaar de kans geeft zich uit te leven.
Het parkoers is speciaal voor deze (wedstrijd)gelegenheid flink aangepast en uitgebreid en er zijn mooie technische uitdagingen in verwerkt. Niet voor niets staat de Wijchense Berg bij de jeugd al jaren als beste en mooiste aangeschreven en wordt het ook door oudere rijders zeer gewaardeerd. Het is voor eenieder uitdagend maar vooral ook afwisselend doordat slim gebruik is gemaakt van de hoogteverschillen die de Wijchense Berg biedt naast het vlakkere naastgelegen bosgebied.
Dit is een uitgelezen kans voor alle jongens tot en met 14 en meisjes tot en met 15 jaar om eens deel te nemen aan een landelijke jeugd MTB wedstrijd. Er zijn zeven leeftijdscategorien en iedereen mag meedoen mits in het bezit van een in goede staat verkerende MTB én (verplichte) helm. De eerste drie worden na afloop gehuldigd op het podium.
Verdere info en inschrijven voor de jeugd zie

https://www.lichtverzet.nl/pages/65/lan ... d-wijchen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook voor andere MTB liefhebbers
Om naast het drukke jeugdprogramma ook andere MTB-ers te laten genieten is er dit jaar voor het eerst een Funklasse wedstrijd voor licentiehouders èn niet-licentiehouders. Deze start om 17.00 uur (inrijden vanaf 16.30). Iedereen, fervente funklassers maar ook liefhebbers en recreanten kunnen deelnemen aan deze MTB wedstrijd en zich meten met anderen of gewoon genieten. De wedstrijd duurt 1 uur en een ronde. Iedereen met een in goede staat verkerende MTB én (verplichte) helm mag meedoen. De eerste drie worden na afloop gehuldigd op het podium.

Doe mee
Inschrijven voor de Funklasse-wedstrijd is vooraf mogelijk. Deelnemers rijden op een daglicentie van de KNWU, die door de organisatie wordt verzorgd. Bij voorinschrijven krijgt u korting en zijn de kosten van deelname € 10,00. Op de dag inschrijven kan ook, de kosten zijn dan € 12,50. In beide gevallen is dit inclusief de daglicentie/verzekering. Houders van een basislidmaatschap KNWU krijgen € 2,50 korting. Op de dag zelf kan je je aanmelden in de kantine van de skiberg bij start/finish. Let Wel! Er geldt vol=vol en met maximaal 100 starters is er enige kans dat het op dit populaire parkoers in de voorinschrijving vol loopt.

INSCHRIJVEN FUN
http://www.mtbgelderlandzuid.nl/funklasse-jmw/" onclick="window.open(this.href);return false;

Locatie:
Skicentrum "de Wijchense berg"
Heumenseweg 180
6603 KT Alverna/Wijchen
Laatst gewijzigd door marcel frenk op wo 4 juni 2014, 17:09, 2 keer totaal gewijzigd.
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Ik zal nog eens navragen of er aan de fun-wedstrijd ook licentiehouders mogen meedoen. Zou volgens mij wel moeten mogen, toch?
Op en rondom de Wijchense Berg kan een lekker technisch parcours uitgezet worden, uitdagend en loodzwaar als je knalhard op rond wilt gaan.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

MTB wedstrijden op de Wijchense Berg 7 juni 2015
Je bent er vroeg bij... :-q
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Het volgen van de link doet vermoeden dat de 2015 een 2014 moet zijn ;)
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Gewijzigd! Er mogen licetie-rijders meedoen aan de funwedstrijd.
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Hier een filmpje dat een van onze leden heeft gemaakt van de clubwedstrijd die wij er laatst verreden hebben.
http://www.youtube.com/watch?v=JguvGjVIzd8" onclick="window.open(this.href);return false;
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Kick!
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Het ziet er inderdaad uit als een leuk parcours! Helaas heb ik al andere 'verplichtingen' (Montferland Marathon)...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Schupke!
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Gisteren het rondje + de variantjes voor de jongere jeugd verkend.
Pittig parcours weer, en voor een groot deel anders dan vorig jaar.
Bikertjes voor wie hard rammen op een grasbaan niet favoriet is zullen blij worden van dit rondje.

Ga maar alvast oefenen op steil omhoog/omlaag en krappe bochtjes draaien, want dat komt een paar keer in het rondje van pas!

Wil je een keer vooraf onder begeleiding oefenen op de Wijchense Berg? Meld je dan hier.
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Moet ik als licentie rijder gewoon als funklasse rijder inschrijven? Zou wel graag een wedstrijdje meerijden op dit parcour. Ben daar toch al om de jeugd van de club aan te moedigen.
Cycling Team Limburg
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Ja hoor, je mag gewoon inschrijven! Er wordt geen klassement opgemaakt op KNWU-categorieën, het is een "Jedernann-Rennen" op zijn Oosterbuurs.
Afgelopen dagen hebben we flink gesnoeid om alle paden goed vrij te krijgen, je kunt nu her en der weer inhalen zonder ervoor door de brandnetels te hoeven...
Als je verstandig bent ga je met de oudste categorie jeugd mee verkennen/oefenen, want het rondje is leuk, maar zeker niet simpel! Voor bepaalde secties is het handig om ze een paar keer geoefend te hebben voordat je ze in een wedstrijdvorm voor de wielen krijgt. Kom je eenmaal vloeiend rond, smiles gegarandeerd!
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

En er wordt lekker weer voorspeld voor zaterdag!
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Dat zou mooi zijn! Heb er zin in :D
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Wij ook!
Plaats reactie