9-8-2014 De veldslag om Norg

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Was inderdaad een zware tocht.
En lang onderweg geweest.
Had gehoopt rond mijn startplaats(2e vak) te finishen, maar is helaas net boven de 250 geworden.
Na 80km was de tank leeg.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik helaas ook verkeerd gereden en 7,33 minuten verloren. Reed op p15 bij het ingaan van de laatste ronde. Uiteindelijk 22 (11 zonder verkeerd rijden,...scheeld nogal GRRRRRR) geworden en na het verkeerd rijden nog een man of 15 ingehaald.

Routeaanduiding vond ik helaas ver beneden de maat. Lintjes zag je vaak pas als je de afslag al voorbij was,..ook een paar punten geen lintjes gezien. Ik denk dat de organisatie het zich een stuk makkelijker maakt als ze 1 leuke ronde uitzetten en deze dan 2 of 3 keer rijden. Het idee was leuk met 3 verschillende lussen maar het zorgde voor veel verwarring doordat je in de 3de lus nog mensen in de 2 lus zag fietsen en je ook linten zag van de 2de lus.

Start, finish hapje drankje waren allemaal prima in orde verder,..stuurbordje met chip ging ook perfect,..rondjes zaten leuke stukken in maar ik ben een echte mtber dus de wegstukken en lange paden met storm tegen waren niet echt mijn ding :) de technischere single tracks bevielen een stuk beter.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe de lange zandwegen te rijden waren geweest als het niet had geregend,.ik betwijfel of dit beter was geweest.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Was een mooi tocht wel zwaar ivm de harde wind.alle lussen binnen de tijd kunnen doen. weperbult was pittig maar leuk volgend jaar zeker weer van de partij.dikke pluim voor de organisatie :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Martijn-V4
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 december 2012, 09:12

Ik vond het veldslag gehalte wel meevallen, ben als westerling (Den helder) wel wat wind gewend. Enige drama vond ik de idioten die in de 1ste 10km links en rechts voorbij kwamen alsof er geen morgen was, volgens mij was het toch echt geen wedstrijd. Enige dat ik jammer vond was dat alles nat was voor de rest een leuke rit met mooie stukjes singeltrack. De Weperbult bij Oosterwolde sloeg natuurlijk helemaal nergens op, een paar klimmetjes haaks omhoog met een fikse negatieve verkanting op nat gras?! Ben als nummer 130 gestart en als nummer 161 gefinished, ben meer dan tevreden.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Mocht gelukkig vanaf de voorste linie starten en vanaf het begin volle bak gekoertst. De zandpaden waren door de regenval echt killing en de wind daar was ik op een gegeven moment echt wel klaar mee. Gelukkig wel veel stukken met een groepje kunnen rijden en het laatste stuk met nog iemand van Koga. Konden we elkaar toch wat wat uit de wind houden en de weg wijzen. Want we zijn zeker een keer op 5 mis gereden, door lintjes die heel erg vaag hingen of gewoon misten. Gelukkig de in de laatste 5 km mij los kunnen rijden van mijn mede strijder en uiteindelijk de 3e plek behaald. Wel jammer dat er na een aantal keer vragen en anderhalf uur wachten geen huldiging was. Maar de NTFU, waaronder deze wedstrijd cq toertocht verreden werd vond dit geen goed idee. Maar goed de warme hap en de "pils" en natuurlijk het zonnetje op de brink maakte een boel goed. Dikke duim voor de organisatie, alleen een minnetje voor de lintenhangers.
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Vind dat men daar een leuke route heeft uitgezet, die zijn gelijke vind in tochten als de Grensland marathon Tubbergen.
Twee keer een stukje verkeerd gereden, koste mij gelukkig geen minuten. Dat fout rijden ken ik eigenlijk ook alleen maar van toertochten in Nederland, blijkbaar liggen er teveel paadjes, teveel mogelijkheden in het bos.
Ik vond de verzorging minder. Ik kwam bij een verzorgingspost om mijn bidon bij te laten vullen met water, daar hadden ze sportdrank of warm water.
Waarom wordt er warm water aangeboden ?
Doe de volgende keer maar gewoon koud kraanwater, de voeding doe ik er zelf wel in.
Mooie tocht, volgend jaar weer ? Dan hopelijk minder wind, dan kan iedereen zijn tijd verbeteren :-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
johnny boy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: vr 27 oktober 2006, 18:29
Mijn mountainbike: S-Works Epic 29er

ik heb veel fotografen gezien onderweg. Weet iemand waar deze foto's te vinden zijn?
Gebruikersavatar
sieger
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: za 5 januari 2008, 20:11
Mijn mountainbike: Sonder Signal St + Pace RC129
Contacteer:

Iig op sport foto Drenthe.nl
Sonder Signal -> 12.95 Kg

Mijn Strava
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Ruud.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 15 oktober 2013, 19:34

Het varken smaakte goed! Was een leuke dag, goed geregeld.
rookie
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Nog meer foto's
John Veenstra
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Picasaweb album fokkie de groot staan foto,s en wieler in beeld
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ik hoorde via via dat de winnaar een stukje heeft afgesneden.
En als ik naar de ronde tijd van de 2e lus kijk zou dat zo maar eens kunnen.
Ik had er verder nog niks van meegekregen maar het schijnt dat er wel renners waren dit het door hadden dat er was af gesneden. Ben zelf ook wel regelmatig fout gereden misschien dat dit de oorzaak was :~
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

S-Wapse schreef:Ik hoorde via via dat de winnaar een stukje heeft afgesneden.
En als ik naar de ronde tijd van de 2e lus kijk zou dat zo maar eens kunnen.
Ik had er verder nog niks van meegekregen maar het schijnt dat er wel renners waren dit het door hadden dat er was af gesneden. Ben zelf ook wel regelmatig fout gereden misschien dat dit de oorzaak was :~
Zo, moet hij nu z'n varken en halve liter bier weer inleveren? :wink:

Winnaar komt uit de buurt he. :-D
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ach maakt verder ook niet uit, maar zo kan natuurlijk iedereen winnen :bier:
Plaats reactie