wedstrijd Stichting MTB Steenwijk 2000 (2014)

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
trainer1262
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 20:14

Wedstrijd Stichting MTB Steenwijk 2000.






In 2014 zal de Stichting MTB Steenwijk geen nationale of internationale wedstrijd organiseren.
Na uitvoerig overleg heeft het bestuur besloten het dit jaar eens anders te gaan doen.
Het volgende ligt op tafel:

Op zaterdag 20 of zondag 21 september (ondervoorbehoud) willen wij in de ochtend en voormiddag een MTB toertocht organiseren. De route zal lopen of de Woldberg en Havelte.
Er zal gestart worden van 08:00 uur tot 09:30 uur.
De afstanden zullen 25 of 50 km zijn.


Om 15:00 uur zal het startschot worden gegeven voor een 3 en 6 uur wedstrijd.
Deze wedstrijd zal toegankelijk zijn voor deelnemers vanaf 11 jaar.
Er zal gestreden worden in de volgende categorieën:

3 uur 6 uur
Individueel individueel
Jeugd 11-14 jaar min 4 en max. 5 renners n.v.t. jeugd
Teams max. 3 renners teams max. 3 renners

Jeugd zal strijden om ereprijzen
Vanaf 15 jaar 1ste 3 teams geldprijzen
Individueel 1ste 3 geldprijzen

De lengte van het wedstrijdparkoers zal +/- 6km zijn. Gedeelten waarin 2012 het NK mountainbike werd gereden zullen zeker in dit parkoer worden opgenomen.
Er zal worden gereden met Mylaps.

Alles ondervoorbehoud van vergunningen en toestemming SBB.
Meer informatie volgt z.s.m. op http://www.mtb-steenwijk2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Namens het bestuur,
Stichting MTB Steenwijk 2000
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

Ik ben benieuwd. De 3 uurs-wedstrijd zie ik wel zitten...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ik ga zeker de 6 uurs solo doen, in Assen doe ik begin september de 24 uurs met het team.
Vorig jaar in Assen wel de 6 uurs solo gedaan en dat ging wel lekker :)
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Leuk !!!!
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Ik vind die team wedstrijden de laatste jaren echt een leuke aanvulling.. ff weer wat anders.. en komt weer wat extra tactiek bij kijken..
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Ik doe mee,..of 3u solo (blijf een xc rijder he :) ) of 6u teams
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Gezien de andere uurswedstrijden als assen, oldebroek, Gulbergen, steenwijk zie ik een competitie ontstaan :)
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Ik ben voor !! :-q
Gebruikersavatar
Cruoninga
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:46

Schitterend nieuws! Zal eens een kalendertje maken met de nieuwe events in noord.
trainer1262
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 20:14

weekend is bekend 27 en 28 september.
reglement en informatie volgen z.s.m.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Erg jammer dat voor deze zondag is gekozen en niet een week eerder zoals eerst aangegeven. Nu valt de wedstrijd samen met die van Exloo.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

trainer1262 schreef:weekend is bekend 27 en 28 september.
reglement en informatie volgen z.s.m.

Dit lijkt mij ook een hele onhandige datum omdat dit gelijk valt met Gulbergen24, een 6 en 24uurs wedstrijd. het eerder geplande weekend heeft voor zover ik weet geen enkele andere Nederlandse wedstrijd. Ik snap niet zo goed waarom nu gekozen wordt om te gaan concurreren met een andere grote uurswedstrijd.

Wij rijden al jaren met onze teams in Gulbergen en zijn daar titel verdediger dus ik denk dat in dit geval wij niet naar Steenwijk zullen afrijzen,..jammer jammer ik had ze graag beide gereden. gemiste kans voor het MTBen door te moeten kiezen.
to0n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 492
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 21:05
Mijn mountainbike: Canyon #2

schepp schreef:Gemiste kans voor het MTBen door te moeten kiezen.
En dan maar blijven afvragen waarom het zo moeizaam gaat met wedstrijden in Nederland...
Kon ik maar wennen aan het knarsen van modder tussen mijn tanden...
trainer1262
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 20:14

even een korte toelichting. we hebben de wedstrijd verschoven naar 27 en 28 september omdat wij het verzoek uit Oldenzaal kregen het een week op te schuiven. 21 september is het open Oldenzaals kampioenschap.
wij zijn een organisatie die via de KNWU haar wedstrijden aanmeld en waar in de maand september geen wedstrijden gepland stonden. het is voor ons als organisatie ook heel erg moeilijk om dan een datum te kiezen.
we moeten telkens van anderen vernemen dat er een andere wedstrijd is.
zaterdag zullen we een beslissing nemen. we gaan opnieuw kijken naar het weekend 20-21 september. lukt het niet dan misschien maar beslissen helemaal geen wedstrijd te organiseren.
het is simpel lijkt ons meld je wedstrijd bij de KNWU en iedereen is op de hoogte van wat er word georganiseerd in den lande.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

trainer1262 schreef:even een korte toelichting. we hebben de wedstrijd verschoven naar 27 en 28 september omdat wij het verzoek uit Oldenzaal kregen het een week op te schuiven. 21 september is het open Oldenzaals kampioenschap.
wij zijn een organisatie die via de KNWU haar wedstrijden aanmeld en waar in de maand september geen wedstrijden gepland stonden. het is voor ons als organisatie ook heel erg moeilijk om dan een datum te kiezen.
we moeten telkens van anderen vernemen dat er een andere wedstrijd is.
zaterdag zullen we een beslissing nemen. we gaan opnieuw kijken naar het weekend 20-21 september. lukt het niet dan misschien maar beslissen helemaal geen wedstrijd te organiseren.
het is simpel lijkt ons meld je wedstrijd bij de KNWU en iedereen is op de hoogte van wat er word georganiseerd in den lande.

FF serieus het Oldenzaals kampioenschap :lol: Maar gezien de historie zie je vrijwel alle organisaties weglopen bij de KNWU. De KNWU kalender bestaat uit 8 wedstrijden ofzo. De knwu heeft geen kalender van alle MTB wedstrijden in binnen en buitenland. Echte bike liefhebbers hebben die wel. Zo kan je bijv op Bikesight een complete xc en marathonkalender vinden. Er is niemand die volgens mij zn wedstrijd aanmeld bij de KNWU als de KNWU niet betrokken is.

In mijn kalender was jullie eerste keuze nog helemaal vrij van grote aansprekende wedstrijden in zowel binnen als buitenland,..buiten het Oldenzaals kampioenschap om dan.
Plaats reactie