13 & 14 juli 2013 - Steenwijk - Finale Topcompetitie

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
trainer1262
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 20:14

in het weekend 13 en 14 juli word op de Woldberg te Steenwijk de finale van de topcompetitie verreden.
de inschrijving is geopend.

funklasse via http://www.mtb-steenwijk2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
licentiehouders via http://www.knwu.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

voor meer in formatie en aanvragen teamplek http://www.mtb-steenwijk2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
trainer1262
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 20:14

dames,heren licentiehouders,

zorgelijk om telkens maar van organisaties te moeten horen en lezen dat de deelname aan MTB wedstrijden terug loopt.
organisaties geven veel geld uit om een dergelijk evenement te kunnen organiseren.
en laten we zeker niet vergeten hoeveel vrijetijd er in gaat zitten.
dus beste renners laat alle organisators niet in de steek en schrijf in.
1967downhill
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 398
Lid geworden op: ma 29 november 2004, 12:28
Mijn mountainbike: Focus Raven 29r 3 - Merida 96 Team
Contacteer:

Terugloop van deelnemers in de meeste licentiecategorien is inderdaad zorgelijk, we (Master 2 & Nieuweling) hadden ook graag aan deze mooie wedstrijd meegedaan, maar een wedstrijd organiseren als de zomervakanties al 2 weken (regio Zuid) bezig zijn is qua planning minder handig.

Het draait het hele seizoen al om het mtb-en, die paar weken rust in de zomer is voor de rest van het gezin ook belangrijk.
Het gaat alleen nog maar bergaf...

MTB Vereniging voor jeugd, recreanten en wedstrijdrijders, zowel Cross Country als Freeride: MTB Licht Verzet
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Tja ik denk dat de meeste mensen KNWU moe zijn.. wat een waardeloos sport verbond is dat zeg..
Velen nemen simpel weg geen licentie meer.. (duur, onlogische systeem, met die rare regels, en kortzichtige houding)

en als de topcompetitie het dan ook vertikt om van de funklasse een klassement bij te houden en uitslagen niet terug te vinden zijn, heb ik ook alle behoefte verloren om deze wedstrijden te rijden (en vorig jaar heb ik er 4 gereden).. (afgezien nog vd korte duur van 60 min) Kritiek is er al jaren , maar als er niks mee gedaan wordt moet men ook niet gaan zeuren.
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 523
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

rundfunk rudi schreef:Tja ik denk dat de meeste mensen KNWU moe zijn.. wat een waardeloos sport verbond is dat zeg..
Velen nemen simpel weg geen licentie meer.. (duur, onlogische systeem, met die rare regels, en kortzichtige houding)

en als de topcompetitie het dan ook vertikt om van de funklasse een klassement bij te houden en uitslagen niet terug te vinden zijn, heb ik ook alle behoefte verloren om deze wedstrijden te rijden (en vorig jaar heb ik er 4 gereden).. (afgezien nog vd korte duur van 60 min) Kritiek is er al jaren , maar als er niks mee gedaan wordt moet men ook niet gaan zeuren.
Sure, er is vanalles mis met de knwu. Maar mijns inziens kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze geen klassement op willen stellen voor de funklasse. De funklasse is bedoelt om mensen kennis te laten maken met het rijden van een wedstrijdje. Aka: voor de mensen die een keer willen proeven van het wedstrijd rijden. Niet om een jaar lang te vlammen en het eindklassement te willen winnen. Als je een klassement wil, en dus van plan ben een heel jaar wedstrijden te rijden, moet je gewoon een licentie nemen.
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

Noin schreef:Als je een klassement wil, en dus van plan ben een heel jaar wedstrijden te rijden, moet je gewoon een licentie nemen.
Yep! :-q
http://www.velozine.nl - offroad nieuws, reportages en testen
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Ingeschreven! Wel alleen de zondag, want zaterdag moet ik werken. Ben dit jaar begonnen met het rijden van wedstrijden en ik vind het allemaal wel wat meevallen met de knwu. Maar ik vind wel dat ten alle tijde de uitslagen online moeten worden gezet. Funklasse of niet, als ik een wedstrijd rijd dan wil ik weten waar ik eindig.

Hoe is het parcours in Steenwijk?
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Sure, er is vanalles mis met de knwu. Maar mijns inziens kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze geen klassement op willen stellen voor de funklasse. De funklasse is bedoelt om mensen kennis te laten maken met het rijden van een wedstrijdje. Aka: voor de mensen die een keer willen proeven van het wedstrijd rijden. Niet om een jaar lang te vlammen en het eindklassement te willen winnen. Als je een klassement wil, en dus van plan ben een heel jaar wedstrijden te rijden, moet je gewoon een licentie nemen.[/quote]

Moet je gewoon een licentie nemen?
Nee hoor dat hoeft dus helemaal niet! daarom loopt het aantal deelnemers ook terug :), tegenwoordig is de funklasse stuctureel de grootste groep qua deelnemersaantalen, dus tja..

Ik rijd het hele jaar door wedstrijden daar heb ik de KNWU niet voor nodig, de toegevoegde waarde van een licentie is Minimaal.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

Voor de wedstrijden in Duitsland en Belgie heb je geen enkele licentie nodig. Marathons zijn zeer populair onder de Nederlanders dat bewijzen de 700 deelnemers in Amerongen ook maar weer eens,...en ik denk dat ook daar het overgrote deel niet in het bezit was van een licentie!!

Ik rij 25 wedstrijden per jaar met mijn funlicentie. Ik ga pas een licentie aanschaffen zodra deze een meerwaarde is,..bijv wanneer er een klassensysteem komt waarin je tegen rijders strijd van hetzelfde niveau zoals er in elke sport klasses zijn met een promotie en degradatieregeling. De keuring die je moet doen voor zo'n licentie is natuurlijk ook een lachertje. Voor geen enkele amateursport hoef ik deze te doen. Ik heb mijn hele leven op hoog niveau gesport en alleen bij een Profclub een keuring hoeven doen.
the-edge60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 16:31
Mijn mountainbike: Scott Scale 900 rc 2016 ENVE

schepp schreef:Voor de wedstrijden in Duitsland en Belgie heb je geen enkele licentie nodig. Marathons zijn zeer populair onder de Nederlanders dat bewijzen de 700 deelnemers in Amerongen ook maar weer eens,...en ik denk dat ook daar het overgrote deel niet in het bezit was van een licentie!!

Ik rij 25 wedstrijden per jaar met mijn funlicentie. Ik ga pas een licentie aanschaffen zodra deze een meerwaarde is,..bijv wanneer er een klassensysteem komt waarin je tegen rijders strijd van hetzelfde niveau zoals er in elke sport klasses zijn met een promotie en degradatieregeling. De keuring die je moet doen voor zo'n licentie is natuurlijk ook een lachertje. Voor geen enkele amateursport hoef ik deze te doen. Ik heb mijn hele leven op hoog niveau gesport en alleen bij een Profclub een keuring hoeven doen.
Strijden tegen rijders van je eigen nivo?? Als er ergens een groot verschil in nivo is, is dat wel in de funklasse. Daar heb je geen problemen mee? Maar ja daar kan je voorin rijden zeker :D . In elke licentie klasse vind je je plaatsje wel en is er strijd voor je plaats, ook achterin. Maar op zich is het wel een idee, dat er mensen al heel wat seizoenen de dienst uitmaken in een klasse is wel apart. Maar er zullen wel altijd betere zijn. Als er klasse's op nivo zijn is de kans er nog dat je rond de 40 plaats strijd. Maar je rijd voor jezelf en de mooie diverse parcoursen. Mij persoonlijk kan het weinig uitmaken op welke plaats ik eindig als ik voor mezelf maar goed gereden heb. Het regelmatigheidscriterium en de topcompetitie is toch wel een meerwaarde en stimulans voor mij. Ik heb heel wat jaartjes op nationaal en europees nivo gemotocrosst en dan moest je elke 2 jaar een keuring doen, en niemand die daar over zeurt...
Its better to burn out, than to fade away......

[bUnbranded Ventoux Racing Team[/b]
TiesT
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 21:51
Mijn mountainbike: rolt op renegades

Noin schreef: Als je een klassement wil, en dus van plan ben een heel jaar wedstrijden te rijden, moet je gewoon een licentie nemen.
Een klassement hoeft niet bij de funklasse, kan ook niet want iedereen kan zo maar meedoen. Maar als de Funklasse wedstrijd word georganiseerd om mensen enthousiast te krijgen voor het mountainbiken is het dan zoveel moeite om een uitslag online te zetten. Voor een funrijder is het na de wedstrijd meestal eeuwig zoeken op het web om ergens een lijstje te vinden. Uitslag landgraaf?? Die moet ik hier van het forum halen....
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Hoe lang is is een rondje? Is er ook een mogelijkheid om eerder in de week voor te fietsen?
trainer1262
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 20:14

in Steenwijk zijn er voor de fun 2 dagen wedstrijden. hiervan word een klassement opgemaakt.
alleen wanneer je 2 dagen rijd doe je mee voor het eindklassement.
er zal gestreden worden om Martijns MTB Cup. er zijn dagprijzen en een eindklassement (geldprijzen).
vanaf vrijdagmiddag kan er op het 5.5 km lange parkoers gereden worden.
voor meer informatie en inschrijven fun zie http://www.mtb-steenwijk2000.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

the-edge60 schreef:
schepp schreef:Voor de wedstrijden in Duitsland en Belgie heb je geen enkele licentie nodig. Marathons zijn zeer populair onder de Nederlanders dat bewijzen de 700 deelnemers in Amerongen ook maar weer eens,...en ik denk dat ook daar het overgrote deel niet in het bezit was van een licentie!!

Ik rij 25 wedstrijden per jaar met mijn funlicentie. Ik ga pas een licentie aanschaffen zodra deze een meerwaarde is,..bijv wanneer er een klassensysteem komt waarin je tegen rijders strijd van hetzelfde niveau zoals er in elke sport klasses zijn met een promotie en degradatieregeling. De keuring die je moet doen voor zo'n licentie is natuurlijk ook een lachertje. Voor geen enkele amateursport hoef ik deze te doen. Ik heb mijn hele leven op hoog niveau gesport en alleen bij een Profclub een keuring hoeven doen.
Strijden tegen rijders van je eigen nivo?? Als er ergens een groot verschil in nivo is, is dat wel in de funklasse. Daar heb je geen problemen mee? Maar ja daar kan je voorin rijden zeker :D . In elke licentie klasse vind je je plaatsje wel en is er strijd voor je plaats, ook achterin. Maar op zich is het wel een idee, dat er mensen al heel wat seizoenen de dienst uitmaken in een klasse is wel apart. Maar er zullen wel altijd betere zijn. Als er klasse's op nivo zijn is de kans er nog dat je rond de 40 plaats strijd. Maar je rijd voor jezelf en de mooie diverse parcoursen. Mij persoonlijk kan het weinig uitmaken op welke plaats ik eindig als ik voor mezelf maar goed gereden heb. Het regelmatigheidscriterium en de topcompetitie is toch wel een meerwaarde en stimulans voor mij. Ik heb heel wat jaartjes op nationaal en europees nivo gemotocrosst en dan moest je elke 2 jaar een keuring doen, en niemand die daar over zeurt...
De Topcompetitie is op zich een prima competitie, maar daar kan je ook als funrijder aan mee doen. Wat echter typerend is is dat de (KNWU ) topcompetitie de enige wedstrijd is waar de uitslagen van de funcompetitie niet op de website komen, er geen klassement wordt bijgehouden en dus in geen enkel opzicht renners van de funklasse stimuleert om een licentie te nemen. Het stimuleert ook niet om aan alle wedstrijden deel te nemen omdat er geen klassement wordt bijgehouden. In de funklasse is het nivoverschil idd groot, maar als ik dan toch moet kiezen dan rij ik liever om de eerste 5 plaatsen dan om p40 en hou ik ook nog eens een hoop geld in mn zak! Met Motorcrossen reed je neem ik aan toch ook in klasses waaruit je kon promoveren en degraderen?

Ps Dat je met motorcrossen een keuring krijgt dat begrijp ik nog wel gezien het zeer hoge risico op zware blessures.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Heren, zullen we het maar bij Steenwijk houden?

Met een beetje mazzel (nou ja, mazzel..) ben ik er ook bij. MITS het mooi weer is hoor, ik ben er namelijk zo-ééntje.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Plaats reactie