8-8-2015 De 8 van Appelscha

Voor aankondigingen, uitslagen en het voor- en nabespreken van wedstrijden.
veentje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 17:34
Mijn mountainbike: Canyon lux 8 / Grail CF 8

Nou het eerste gedeelte is anders behoorlijk zwaar! Daar zit geen 50m recht stukje in!
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Heb er nog eens naar gekeken, het stuk langs Appelscha lijkt het nieuwe stuk te zijn. Is onlangs aangelegd en mooi technisch deel, je kunt daar echter moeilijk inhalen. De rest lijkt mij niet echt uitdagend, maar ben benieuwd.
Gebruikersavatar
scott-rider
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 9 november 2014, 19:05
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL

Route is inmiddels te downloaden: http://www.deachtvanappelscha.nl/nieuws ... downloaden" onclick="window.open(this.href);return false;
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Kan alleen de gbd downloaden, de gpx krijg ik een textfile. GBD krijg ik niet op de Garmin.
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

Gisteren de route kunnen verkennen. Is geen gemakkelijke route met een aantal technisch zéér uitdagende passages waarvan één borderline suicidaal. Er zijn een aantal langere rechte stukken, een paar hard en zeer snel. Sommige echter zijn in en in mul of vergaan met wortels. Problematisch lijkt mij het passeren op de gebruikte singletracks, dat gaat namelijk niet. Aangezien een aantal dat ongetwijfeld toch gaan proberen lijkt mij spektakel gegarandeerd. Al met al een gevarieerde route, m.i. uitdagender dan b.v. die van de 24u in Assen.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Vanavond de route even gereden voor de fun met een man of 15.idd mooie uitgezette route.woendagsavond nog maar even weer.weet hem nu nog :-D
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Voor de liefhebber, woensdag a.s. gaan we om 19.30 uur nog een keer rond over de route van de Acht van Appelscha. We verzamelen bij Kramer Fietsservice op de Boerestreek. Eerste ronde verkennen, wie daarna nog rondjes wil racen, feel free !

Bron : Facebook acht van Appelscha.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Laatst zelf al rondje verkenning gedaan met hulp van gps log. Toch nog maar ff aansluiten met aantal teammaten om zeker te zijn dat we goede paden te pakken hebben. Deel aan de kant van Appelscha is lekker technisch, aan de nadere kant van het fietspad is vooral om kilometers te maken.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Vanavond niet mee gereden met de verkenning.Helaas wel verstoten van de troon na 2 weken snelste strava tijd te hebben gehad :-{ van het weekend nog maar even weer proberen :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanavond met de organisatie rondje gedaan en daarna zelf met mijn teammaat rond geweest. Segment op strava is eigenlijk niet compleet, het rondje over het plein ontbreekt. Dus rondetijden zullen iets langer zijn dan tijden op dit segment.

@ Xtrailmud70 , je moet 2,5 minuut goed maken op "ons" . Succes daarmee :-q , denk dat ik ook nog wel beetje sneller kan :evil:
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Haha zat wel bijna op mijn max.zag al wat gele shirt op de foto.s voorbij komen.nette tijden mischien komt er nog een (tour)avond :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Maandag is er voor de laatste keer route verkenning onder begeleiding van de organisatie. Vertrek 19:30 vanaf Kramer Fietsservice. Ben er niet bij, vandaag teamtraining gedaan en zo'n vier rondjes gemaakt op het parcours.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Heb het parcours gedeeltelijk gereden, maar na een uurtje of wat ga je echt wel stuk op het klim en daal gedeelte net achter kramer..... Succes mannen en vrouwen
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Speedfreak98 schreef:Maandag is er voor de laatste keer route verkenning onder begeleiding van de organisatie. Vertrek 19:30 vanaf Kramer Fietsservice. Ben er niet bij, vandaag teamtraining gedaan en zo'n vier rondjes gemaakt op het parcours.

Zag dat er weer had gereden was vanavond 21:45 staat boven aan.kom na de veldslag om Norg nog wel even kijken
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Poeh 21.45.. dat ging mooi vlot dan
Plaats reactie