't Fietshokje (fietshokje.nl)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

Heeft iemand ervaring met deze webshop? Per e-mail reageren ze in ieder geval vlot. Blijkbaar kunnen ze alles leveren (even een mail als het niet op de site staat) en de prijzen zijn scherp. Heb wel het idee dat het geen echte liefhebbers zijn (gezien de kennis) maar dat hoeft de pret niet te drukken..... :winkie:

http://www.fietshokje.nl/
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Geen ervaring maar ik kom er in ieder geval geen high end parts op tegen :lol:

Klik je stuurpen aan krijg je er één aangeboden:
Afbeelding

En voor stuurmoffen loop ik ook nog niet erg warm...

Afbeelding
Jordi75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 26 januari 2012, 17:01
Mijn mountainbike: Whyte T-130 trail

Haha! Nee daarom gaf ik ook aan, mail ze. Ik zag b.v. dat ze van SRAM wel veel shifters aanbieden maar b.v. dan weer niet de matching derailleurs. Na een mail bleek dat ze deze wel weer kunnen leveren. Heb nu een mail uitstaan met wat onderdelen die ik nodig heb. Ben benieuwd....
Saru mo ki kara ochiru
Even monkeys fall from trees

Fietsverleden:
Djerba Laser(90's)
Mongoose Rockadile SX (90's)
Cube
Scott Spark 930
Ramon 73
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 23:33
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3

Gewoon de fietsenmakert op de hoek. Niet interessant.
Gratis GPS topo kaarten? Kijk eens op:
OpenMtbMap en de weekly updates.

Never argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

ehm ze kunnen wel wat webhosting gebruiken en er in investeren.
De eerste indruk die ik krijg als ik hun site open is he een fietssloperij.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ik zocht nog deze voor mijn mtb

Afbeelding

:tong
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Ik heb geprobeerd om een product van Fietshokje te kopen waarvoor er een advertentie op marktplaats staat.
Op de vragen in mijn eerste mail werd geen antwoord gegeven, enkel dat het product was zoals het op de foto staat afgebeeld.
Na diverse mails werd uiteindelijk wel aangegeven hoe hoog de verzendkosten zouden zijn. Ondanks dat die nogal hoog zijn heb ik gevraagd om de betaalgegevens door te sturen, na weer 2 mails van mijn kant heb ik de reactie ontvangen dat er zo spoedig mogelijk op terug gekomen zou worden na het checken van het magazijn. Die laatste reactie is meer dan 7 dagen geleden, niets meer van gehoord...
Achteraf blij dat ik geen geld over gemaakt heb voor het geval dat de levering net zo slecht loopt als de communicatie. :-{
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

catena schreef:.... Die laatste reactie is meer dan 7 dagen geleden, niets meer van gehoord...
Ik weet niet of ze een beetje kunnen klimmen in hun fietshokje, maar anders zou ik zeggen "de boom in", voor hun tien anderen.
En wat is hier het praktisch nut van?
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Mijn ervaring is dat ze snel mailen en als ze het geld binnen hebben weinig tot niets van zich laten horen, je mailadres blokkeren, pas als je laat weten de overeenkomst te ontbinden het product leveren en vervolgens de wettelijke regels voor verkoop op afstand aan hun laars lappen. Daarom heb ik aangifte gedaan wegen internetoplichting. Zelfs op verzoek van politie ondernemen ze niets om e.e.a. op te lossen. Links laten liggen en als je in de verleiding komt even andere commentaren op bijv. Google maps lezen. Hè, dat is er uit!
Ester1978
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 6 februari 2015, 21:32

Ja, ik heb ervaring met deze website. Mijn advies is nooit bij fietshokje.nl kopen. Ja, ze zijn snel met het beantwoorden van email als het makkelijke vragen zijn. Echter, het woord service komt echt niet in hun woordenboek voor. Hier mijn verhaal in een notendop.

In augustus 2014 heb ik een nieuwe fiets gekocht bij fietshokje.nl. Bij levering bleek de fiets beschadigd.
Ik heb meteen per email contact gezocht en een foto meegestuurd.

Het probleem zou meteen opgelost worden. Maar helaas... Nooit meer iets van fietshokje.nl gehoord...

In september, oktober, november, december en januari heb ik e-mails gestuurd en daarop geen enkele reactie ontvangen.

In februari 2015 weer een mail gestuurd en nu kreeg ik eindelijk reactie. Eentje waar de honden geen brood van lusten. Het kwam erop neer dat de fiets ontzettend goedkoop is dat ze niets aan service kunnen doen. Bovendien begrijpen ze niet waar ik me zo druk over maak. En daar kan ik het mee doen.

Ik heb nog nooit een dergelijke ervaring gehad met een bedrijf en wil iedereen behoeden om dezelfde fout te maken als ik.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zijn er nu daadwerkelijk mensen die een profiel aanmaken en dan hun 1e post plaatsen bij een webwinkel? Dit is al de 2e die ik vandaag zie.
fietshokje.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 13 februari 2015, 00:01

Excuses beste Jordi, dan ben ik er ook zo één. Helaas is dit topic dan een dumpplaats geworden, maar een reactie van onze kant lijkt me wel gepast.

Mbt "Frank Z", de grote oplichter ben je denk ik zelf... Een peperdure naaf bestellen (uit mijn hoofd een kleine 500 euro), deze per se per post geleverd willen krijgen, de order na ontvangst annuleren, het geld eerder teruggestort willen krijgen en dan sjoemelen met de Proof of Delivery van PostNL. Dit hebben wij tot op de bodem laten uitzoeken, het pakket is geannuleerd en retour aangekomen bij jou, omdat je een verkeerd (post)adres als retouradres had ingevoerd. De naaf heb je dus gewoon retour gekregen, beetje sluw om dan ook nog eens om een credit van 500,- te vragen. Wel leuk geprobeerd!
fietshokje.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 13 februari 2015, 00:01

Mbt Ester,

Wat fanatiek zeg, je bent alle fora afgegeven die er bestaan op de wereld om je beklag te doen. Ik vrees het ergste, ben je wel klant van ons, of misschien het vrouwtje van de concurrent. In Nederland is het zo geregeld dat je tegenwoordig binnen 14 (!) dagen iets retour kan sturen als het niet bevalt, bij koop op afstand, zonder een reden op te geven. Dat is niet gebeurd (als je al dan niet klant bent...), en zit je dan opeens boven de Nederlandse Wet? Bizar, wat wordt het volgende forum?
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Dit zijn nogal tegenstrijdige verhalen. Ik verwacht eigenlijk wel een reactie van Frank Z, hij heeft ook een "webwinkeltje" hier op het te koop topic.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Heb net weer even hun site gecheckt en die ziet er nu een stuk beter uit.
Echter is het assortiment misschien niet interessant voor ons soort fietsers.
Plaats reactie