Ervaring met baiky.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
R.vGortel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 14 juni 2012, 11:09

Ik heb net als vele andere mensen enkele maanden geleden fietskleding gekocht bij Baiky.nl maar nooit geleverd gekregen. Ik heb inmiddels ook al de nodige mails gestuurd maar geen enkele reactie ontvangen. Aangifte bij politie volgt evenals publiciteit in diverse media.
Wees gewaarschuwd!!!!
Laatst gewijzigd door R.vGortel op ma 18 juni 2012, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Maaikeblankman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 13:15

Ik heb het inmiddels wel ontvangen alleen is de broek mij te groot, heb de kleinste maat besteld maar toch te groot voor mij. Ik ga hem niet terug sturen want ik vertrouw het niet zo goed meer.
verder ben ik opzich blij met wat ik gekregen heb alleen absoluut niet met de service, duurde heel lang en heb op geen enkele mail reactie gekregen.
MarRem
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 september 2012, 17:00

Helaas heb ik dit forum te laat ontdekt.
Daardoor heb ik wel een bestelling gedaan.
Wel een ontvangstbevestiging gehad van de betaling,maar verder niet.
Wat kan ik nu het beste doen?

gr
MarRem
Maaikeblankman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 13:15

Ik ben bang dat je helemaal niks kunt doen.
Behalva als je uiteindelijk echt niks ontvangt geld terug vragen via paypall.
Verder is er niks aan te doen, sorry.

Ik hoop dat je het nog ontvangt en dat het past!!!

Groeten Maake
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ff je bank bellen als het lang geleden is
sandra29
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 19:46

Hallo, lees met verbazing de berichten over baiky.nl. Maar niet over Montoncycling.nl. Daar heb ik 1 sep jl.een bestelling geplaatst, keurig betaald maar tot op heden niks ontvangen. Na diverse mails gestuurd te hebben (geen reacties terug )begon mijn wantrouwen te groeien.
De voorwaarden maar eens doorgelezen letter voor letter en onder punt 1.6 zie ik staan : de internetsite baiky.nl richt zich uitsluitend op Belgische en Nederlandse markt. Blijken de voorwaarden van Monton precies gelijk te zijn aan die van Baiky maar zijn ze onder 1.6 Baiky
vergeten te vervangen door Monton!!
Het zal toch niet zo zijn dat Monton en Baiky een en dezelfde "ondernemer" is? Mijn geld dus kwijt (58,=) en geen fietsset. Weet iemand waar deze shops gevestigd zijn? Nergens is een Kvk nummer of vestigingsplaats te vinden.
Dit wilde ik even kwijt. Dus ook Montoncycling.nl is niet oke al ziet de website er inderdaan heeeel mooi uit!
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ik zou voortaan eerst even wat verder kijken voordat je online wat koopt, het stikt van de rommerlaars/oplichters en dit is er zeker een.
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Had ook een bestelling gedaan via MP voor een mooi steje voor een keurige prijs betaald en wel ook niet verder gezocht zo naief als ik ben tot ik dezelfde plaatjes zag staan met baiky op een ander adres de ene in haarlem en de andere in Wijchen. Er begon iets te kriebelen dus ik maar gegoogled en kom ik zoals hier een hoop ellende tegen....

Ik met een smoes mijn bestelling geannuleerd vioa de mail opvallend snel antwoord: Dat mijn geld nog niet binnen was maar het speodig retour kwam.... (dit kon wat het was een andere bank)

De volgende dag keurig 75 euro op mijn rekening ....maar ja zoveel klachten en dan 1 goeie oplossing.

Vreemd dat er meerdere advertenties zijn met dezelfde plaatjes en bedrijfsnaam op andere adressen .....

bijzonder is het wel.
Rage with the machine.
P_K
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 14 juni 2008, 00:52
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works HT (World Cup Edition)
Contacteer:

Is er in het verlengde van deze thread niet een sticky in het forum te plaatsen met daarin een lijst van websites die voor een negatief koopadvies in aanmerking komen? Dat advies hoeft uitdrukkelijk niet van de site mountainbike.nl of haar beheerders te komen maar kan een optelsom zijn van ervaringen door gebruikers van het forum.

Wellicht handig om dan wat voorwaarden te formuleren wanneer er in zo'n thread geklaagd mag worden over een bedrijf. Naast een motivatie voor sommige (welwillende) bedrijven om de bedrijfsvoering te verbeteren is het ook een service voor forumgebruikers die op deze manier hopelijk geen of minder miskopen doen.
P_K
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 14 juni 2008, 00:52
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works HT (World Cup Edition)
Contacteer:

Nog een opmerking:

Baiky.nl en Montoncycling.nl lijken aan dezelfde persoon (bedrijf) toe te behoren.

Baiky.nl (domein) is geregistreerd door een bedrijf uit Taizhou, China en door een Nederlands bedrijf uit Vierpolders voor hen vastgelegd bij Transip

Hetzelfde gaat op voor Montoncycling.nl, echter, daar heeft het bedrijf uit Vierpolders ook het eigendom van de domeinnaam op zich genomen, waarschijnlijk om het bedrijf uit China "buiten beeld" te laten. Mocht iemand meer details wensen......
Arjo S.
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 oktober 2012, 09:29
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29R 1.0
Contacteer:

Baiky.nl en Montoncycling.nl zijn inderdaad van dezelfde firma. Ze hebben zelfs nog een derde site: Outdoor-sportsgear.nl. Hier heb ik een bestelling geplaatst en met dezelfde ervaringen als hierboven. Na er vijf mailtjes aan gespendeerd te hebben (zowel via het contactformulier op de site als rechtstreekse email) ben ik ook wat onderzoek gaan doen en via het IP adres van Outdoor-sportsgear kwam ik achter de relatie met de andere twee sites.

Vervolgens ook maar een mailtje naar Montoncycling gestuurd en verrassend genoeg kreeg ik hierop gelijk antwoord. Wat ik daaruit begreep is dat de drie websites weliswaar van dezelfde firma zijn, maar dat er voor iedere site andere mensen het beheer doen (dus ook het verwerken van bestellingen en de communicatie met klanten). Desalniettemin werd ik vanuit Montoncycling wel verder geholpen, want uiteindelijk blijft het een en dezelfde firma en konden zij ook bij de bestelgegevens.

Let wel: met geholpen bedoel ik in dit geval dat de medewerker van Montoncycling de zending gaat achterhalen. Ik heb tot nu toe nog niets ontvangen. Ik kom later nog wel met een update van het verhaal.
Op een oude fiets moet je het leren!
Maar ze moet niet onder je reet wegroesten...
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

Moet het toch even posten hier. Maar kijken jullie dan nooit verder dan je neus lang is ?
De beste site heeft niet eens een KVK nummer erop. Een bedrijf/webshop is verplicht om het KVK nummer op de website te zetten. Ook oogt de site erg leeg. ( Geen keurmerken of wat dan ook ) wat ik sowieso al raar vind.
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
Gebruikersavatar
I.Verheij
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 24 januari 2014, 17:26
Mijn mountainbike: Canyon Neuron, Canyon Spectral en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed)

Als ik van te voren had gezocht naar de ervaringen met baiky.nl had mij dit bespaart kunnen blijven, maar helaas is dit niet het geval :cry:

Na 6 weken te hebben gewacht en 2 berichten te hebben gestuurd, zonder reactie, ben ik op onderzoek uitgegaan :evil: . Ze hebben inderdaad flink hun best gedaan om niet gevonden te worden, tevergeefs.
Wel is er een bericht gestuurd dat het pakket is verzonden met status "收寄局收寄, 杭州邮区中心局国际小包处理中心, 荷兰". Voor de niet-chinees-lezenden onder ons "Acceptance Board acceptance, international mail centers in Hangzhou packet processing center, the Netherlands".

Baiky.Nl is geregistreerd door info@JiviX.nl (zowel administratief/technisch contact)
JiviX.Nl is geregistreerd door jiroenu@jiroenu.nl (zowel administratief/technisch contact)
jiroenu.nl is geregistreerd door jiroenu@jiroenu.nl (zowel administratief/technisch contact)
Alle informatie is verborgen, dit lijkt dus dood te lopen :~

Tenzij je gaat zoeken naar personeel van Jivix Internet Solutiosn, dan kom je bij Jeroen van den Box zijn LinkedIn (http://www.linkedin.com/in/jiroenu" onclick="window.open(this.href);return false;) uit. Daar staat dat hij werkt voor:
- Jivix Internet Solutions (check!)
- Initworks B.V.

Jivix is gevestigd in Vierpolders (http://vierpolders.cylex-bedrijvengids. ... 84825.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Volgens Jeroen zijn Facebook (https://www.facebook.com/jiroenu" onclick="window.open(this.href);return false;) komt uit Vierpolders maar woont nu in 浙江杭州 (oftewel Hangzhou, waar ook het pakketje vandaan komt). Ik zie overeenkomsten :wink:

Jeroen is in te huren als "freelance software developer and graphic designer" via jivix internet solutions. Mocht je geinterreseerd zijn dan kan je meer informatie vinden op zijn online CV: http://jeroenvandenbos.nl/resume/" onclick="window.open(this.href);return false;
:winkie:
Rijd afwisselend op een Canyon Neuron CF 9.0 SL [2019] en mijn Frankenbike (69'er rigid oval singlespeed).
Trailcrew Zeewolde
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Potver Sherlock dit is spannend stuff man.
Caramba den duistere wereld van Chinees namaakprul word hier bloot gelegd.
8)
rippie v70
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 20:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 29

Als ik het zo lees, dan kunnen ze het beter ByeBye-ky noemen :o

Zeg maar ByeBye tegen je centen, en dat voor een namaak doekje....
Better safe than sorry
Plaats reactie