Bike Light www.mtb-led.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
jelledj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 17:56

Ik heb de Spiker 1206 en Radbot 1000 gekocht een paar weken geleden. Nu ben ik vast een enorme zeikerd, maar ik vind de lichtopbrengst voor op het parkoers in Bergschenhoek nog steeds te weinig. Verder vind ik de montage van met klittenband van de accu pack verschrikkelijk, de flap van het klittenband is niet goed weg te bergen en zit te los. De lichtopbrengst van de Spiker 1206 is op de normale weg niet voldoende terug te brengen (ik dacht dat dit kon, maar ik heb het nog niet ontdekt). Kortom ik ben niet blij met de leds, maar weet helaas nog niets beters. Ik was 100 euro kwijt.
Gebruikersavatar
blondie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 499
Lid geworden op: ma 11 april 2011, 10:43

Ik ben van plan om volgende week mijn spiker 1206 te testen in bergschenhoek dan weet ik gelijk hoe grote zeikerd je bent. :winkie:
Die flap vind ik iig ook niet fijn. Tijdens een testritje ging deze 2x los, wat ik niet direct merkte. Gelukkig had het stukje klitteband van de flap, nadat de accu 1x was ontwikkeld, zich weer vast gegrepen en bundelde de accu nog aan mijn zadel (beide keren). Met een extra bandje erbij verwacht ik geen problemen meer. De lichtopbrengst getest in het lokale bos, deze lijkt me wel voldoende voor bergschenhoek. Voor de rest vind ik het geheel er solide uit zien.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

jelledj schreef:Kortom ik ben niet blij met de leds, maar weet helaas nog niets beters. Ik was 100 euro kwijt.

En wat mankeert er aan de radbot dan?

Ik ben nog niet vaker zo'n goede achter lamp tegen gekomen. :-q



De flap van de accu moet je erg strak trekken en bij mijn frame past hij perfect.
Is maar net hoe dik je buizen zijn en waar je hem plaats.
Had inderdaad wel wat meer felcro op gemogen maar hij zit bij mij al weer een tijdje goed op zijn plek.
jelledj
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 17:56

J.I. schreef:En wat mankeert er aan de radbot dan?
Niets mis met de radbot, frustratie zit meer bij de 1206 ;)
LaurensDXC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: ma 12 april 2010, 09:36
Mijn mountainbike: Joven Ti

2 collega's bestelden hier hun spots, beiden erg tevreden.
Joven Ti
Roadlite 6.0
patrick91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 25 maart 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29plus 2012 / Gilbertson titanium cyclocrosser

Ik twijfel.. voor mij is hij voor woon werk verkeer (Rotterdam-Den Haag) het is niet mijn bedoeling mensen te verblinden.. ik wil alleen meer zien dan nu. Als je een S12 naar beneden laat schijnen, valt het dan wel mee? Of zijn er betere tips?

Dat achterlichtje wil ik wel hebben, gelijk erbij bestellen is dan wel het slimste ivm de verzendkosten..

Tips dus welkom!!
Gebruikersavatar
stoneskates
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 11 december 2011, 23:00
Mijn mountainbike: Devinci Wooky Carbon TBR Beachracer
Contacteer:

Zaterdag de Xeccon S12 (2012/2013) besteld bij mtb-led en gisteren mogen ontvangen en meteen uitgeprobeerd.
Daar waar ik eerst liep te klootviolen met kleine lampjes etc was het nu een zee van licht. Dit setje brengt zijn geld dubbel en dwars op, gewoon een verademing om hier mee rond te rijden. Zeker een aanrader.
Is het niet rond, dan heeft het een andere vorm?

Bikes: KTM Phinx 2.93, Devinci Wooky Carbon
Strandfiets: TBR Beachracer

www.beachracer.nl
Gebruikersavatar
stoneskates
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 11 december 2011, 23:00
Mijn mountainbike: Devinci Wooky Carbon TBR Beachracer
Contacteer:

patrick91 schreef:Ik twijfel.. voor mij is hij voor woon werk verkeer (Rotterdam-Den Haag) het is niet mijn bedoeling mensen te verblinden.. ik wil alleen meer zien dan nu. Als je een S12 naar beneden laat schijnen, valt het dan wel mee? Of zijn er betere tips?

Dat achterlichtje wil ik wel hebben, gelijk erbij bestellen is dan wel het slimste ivm de verzendkosten..

Tips dus welkom!!
Gewoon goed afstellen, goed schuin naar beneden en dan heeft niemand er last van. Er zitten 3 standen op en voor normaal gebruik is de laagste stand al meer dan voldoende. Geen knipperende automobilisten gezien.
Is het niet rond, dan heeft het een andere vorm?

Bikes: KTM Phinx 2.93, Devinci Wooky Carbon
Strandfiets: TBR Beachracer

www.beachracer.nl
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Inderdaad.
Gewoon lampje naar beneden bij tegenliggers.
En heb je de ruimte lampje weer omhoog.

Zelfs op hoogste stand en lamp naar beneden geen "flitsers" gehad.
Houd je je lamp omhoog gericht dan ga je die zeker krijgen.

Voordeel van de rubber bevestiging is dus dat hij heel makkelijk kan worden verschoven.
patrick91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 25 maart 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29plus 2012 / Gilbertson titanium cyclocrosser

Klinkt dus prima.. ga eens bestellen!
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Ga denk ik ook maar de s12 bestellen. Ziet er goed uit. Heeft iemand voor mij de afmetingen van de accupack incl neopreen hoes? Wil graag weten of ik m onder mijn stuurpen kan monteren. Deze is bij mij namelijk niet al te lang.
A single track mind.
patrick91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 25 maart 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29plus 2012 / Gilbertson titanium cyclocrosser

Achterlichtje komt van de week als het goed is weer binnen en dan kan ik mijn pakket incl de s12 verwachten. Goede communicatie.. alvast +1 wat mij betreft!
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Heb mijn xeccon S12 binnen! Erg snel geleverd! En materiaal ziet er erg goed uit.
Maar wat een bak licht komt daar uit zeg!! Alleen met deze lamp kan je al goed door het bos rijden..
Voor mij word t hoofdzakelijk woonwerkverkeer, maar wel lekker zoveel licht en drie standen is ook ideaal.
A single track mind.
patrick91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 25 maart 2012, 22:11
Mijn mountainbike: Bulls copperhead 29plus 2012 / Gilbertson titanium cyclocrosser

Heb ook intussen alles binnen, top! +1 van mij.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Vraagje: zit er standaard een beugel bij om de lamp op het stuur te monteren?
StAlTiCa
Plaats reactie