Canyon en de levertijden...

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Van de zomer een Canyon besteld... werd niet geleverd op de afgesproken week (zou vervolgens pas +/- 5 weken later komen) dus weer afbesteld. Andere bike gekocht / gebouwd. Nu met een fully bezig en weer het zelfde verhaal, order geplaatst week 46 online, bevestiging weer week 48 (of later...). Dat is over 4 weken... Ik wil de bike in december meenemen op reis... geeft nu weer de ruimte om een alternatief te zoeken, als dat langskomt dan wordt het echt compleet doei met Canyon.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring. 3 canyons besteld, alledrie op de juiste week afgeleverd of nog eerder!

In de zomer en nu (nieuwe modellen) zijn wel de allerdrukste weken dus misschien daardoor wat minder gelukkig uitgevallen.
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

maartenv schreef:Ik heb juist een tegenovergestelde ervaring. 3 canyons besteld, alledrie op de juiste week afgeleverd of nog eerder!

In de zomer en nu (nieuwe modellen) zijn wel de allerdrukste weken dus misschien daardoor wat minder gelukkig uitgevallen.
Misschien zoek ik net die populaire bikes uit die iedereen wil hebben :( Ik zie het ff aan, de andere kleur is wel direct leverbaar dat zou nog een optie kunnen zijn..
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Op de site van Canyon kan je per type de levertijden bekijken. Onlangs heb ik een Nerve AM besteld, de dag erna kreeg ik een mailtje dat ie in de week geleverd wordt zoals ook al online stond. Mja, even wachten.. week 49 komt ie. Maar goed, dat wist ik van tevoren.

Volgens mij is het bij veel merken nu zo dat je een tijdje moet wachten op levering hoor, gezien het de 2012 collectie betreft.
Mijn bike (KLIK)
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Het rare is dat het per dag en dagdeel aan het verspringen is... bikes die eerst over een paar weken staan zijn nu opeens weer wel direct leverbaar. Stille hoop dat m'n bestelling dan ook naar voren springt. Het zou minder een probleem zijn als ik niet de eerdere ervaring deze zomer had gehad waarbij het dus echt niet klopte en weken lang aan de lijn ben gehouden. We blijven het maar even volgen...
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Geheel onverwacht is m'n bike er al, week 45, terwijl het 46 op moment bestellen was en 48 op de bevestiging! Dat is mooi Canyon :-q
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Wat heb je gekocht?
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

Nerve XC 8.0 (en de schuur begon net wat leeg te worden...)
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Hoe kan het :-D

Qua looks kunnen mij de huidige modellen niet meer zo bekoren,
op de een of ander manier kan ik niet zo goed met hun framedesign
overweg, net iets te veel hydroforming......

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe fiets :-q
Gebruikersavatar
Cyberwhoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 5 juni 2011, 21:59
Mijn mountainbike: PYGA Hyrax, Whyte S-150W, Dartmoor & Surly
Contacteer:

holzfeller schreef:Hoe kan het :-D

Qua looks kunnen mij de huidige modellen niet meer zo bekoren,
op de een of ander manier kan ik niet zo goed met hun framedesign
overweg, net iets te veel hydroforming......

Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe fiets :-q
Dank! Gaat vast wel lukken. Ja heb je gelijk in, meeste nieuwe bikes zien er niet echt top uit... Voor Canyon fully gegaan vanwege het totaal pakket / prijs kwaliteit, niet de looks. Zelfbouw overwogen maar dat werd me te duur, m'n hardtail is wel een zelfbouw bike.
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Op het moment van bestelling en op de factuur stond week 49 als moment van levering. Afgelopen vrijdag (week 47 dus) mijn Nerve AM in ontvangst mogen nemen. Superrrr!!!
Mijn bike (KLIK)
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Er staan flink wat "nieuwe" modellen in de outlet. Onder andere veel Nerve CF modellen.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

De levering van de spectrals loopt vertraging op aldus canyon. (Via de mail bericht gekregen dat de levering van m'n spectral onbekende vertraging heeft opgelopen.) ze zijn er druk mee aldus canyon.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Inmiddels is m'n bike twee weken later dan in de planning stond onderweg. Vertraging valt dus mee.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Serge Lauwers
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 14:02
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Mijn Canyon eind oktober bestelden begin februari ontvangen. 1 week eerder dan aangegeven.

Serge
Plaats reactie