Canyon en de levertijden...

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Tjeus
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: za 21 april 2012, 00:52

Met de 29al die ik in 2012 heb gekocht ging alles volgens afspraak, maar wat ik nu aan me mtb heb hangen is echt idioot! Ik heb op 12 jan jl een frameset (LUX CF 29) besteld met een verzenddatum week 6 dus zou deze week 7 moeten binnenkomen. Kreeg ik na zelf te hebben gemaild te horen dat er iets vreselijk is misgegaan met communicatie blabla vertraagde productie blabla ect. dus het wordt week 15?!?
Ter compensatie een mooie oakley zonnebril en toedeledoki. In de leveringsvoorwaarden van canyon zelf staat duidelijk:
8. Aansprakelijkheid
(1) Onze aansprakelijkheid voor nalatigheid (met uitzondering van grove nalatigheid) is in het geval van vertraagde levering beperkt tot een bedrag van (10)% van de betreffende koopprijs (inclusief btw).
Dit heb ik ze voorgelegd en krijg dit:

We brengen normaal gesproken iedereen op de hoogte van een vertraging. Echter kan het voorkomen dat nu en dan iemand door de mazen van het net glipt. Daarvoor willen we ons nogmaals excuseren. Nalatigheid is in onze ogen een bewuste actie en daarvan is hier geen sprake. Een schadevergoeding van 10% zal daarom niet aan de orde zijn.

Wat vinden jullie nou van deze gang van zaken doen? Recht praten van iets wat krom is ?
Het bijzondere is dat als je deze week zo'n zelfde frame besteld, staat de levertijd op week 16 wtf???
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Nalatigheid is het niet nakomen van een verplichting, dat kan ook onbewust gebeuren door iets te vergeten.
Nog een mail aan besteden en de druk opvoeren...
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Mijn nerve was op voorraad, in het weekend besteld, dus maandag verzonden, dinsdag in huis. Duidelijke emails met info, prima verpakt, stuurtje er in, zadel er in, voorwiel er in. Vervolgens pedalen er op en rijden maar. Moest de versnelling iets bijstellen, maar verder helemaal af. Zit vanalles bij, vooral een halve boom aan handleidingen. Opbergtasje etc.
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

_ferry_ schreef:Mijn nerve was op voorraad, in het weekend besteld, dus maandag verzonden, dinsdag in huis. Duidelijke emails met info, prima verpakt, stuurtje er in, zadel er in, voorwiel er in. Vervolgens pedalen er op en rijden maar. Moest de versnelling iets bijstellen, maar verder helemaal af. Zit vanalles bij, vooral een halve boom aan handleidingen. Opbergtasje etc.
Bij mij ook prima gegaan, alleen verzenden met DHL blijft een ramp, die komen altijd langs wanneer je er niet bent, die denken zeker dat ik op dinsdagmorgen om 10.30uur thuis bent, je moet toch van te voren kunnen aangeven wanneer je thuis bent?
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Iemand ervaring toevallig om zelf de fiets op te halen uit Koblenz?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ze hebben fietsen op voorraad die je meteen mee kunt nemen, die modellen kun je opzoeken op de website. Op sommige modellen zit wat levertijd en die worden normaal gesproken thuisbezorgd, maar mail het servicecenter Utrecht eens, die weten wel of afhalen ook kan. Waar woon je? Vanuit Maastricht is het 1,5 uur rijden. Erg mooi hoofdkwartier in Koblenz!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Woon zelf in Appelscha.ben aan het twijfelen over de juiste maat.een l of een xl
Ik ben zelf 1.90 cm.wat is dan het beste voor de nerve al 9.9?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
_ferry_
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 17 juli 2014, 10:24

Hangt ook af van je beenlengte natuurlijk. Met korte benen zal een L nog wel gaan, Lange benen een XL. Heb je de tool op hun site gezien? Die schijnt best aardig te kloppen qua berekening.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Ja heb ik gezien en gedaan kwam op een xl uit ik heb best lange benen.zou mijn buurman even vragen als ik hem even op zijn fiets mag zitten.die heeft een xl
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik ben 1.92 m en heb laatst een Yellowstone AL 4.9 besteld. Via de meettool kwam uit uit op een L.
Waar ik absoluut een XL had verwacht gezien mijn lengte. Dankzij prima mailverkeer toch de L besteld.
Inmiddels een aantal keer op gereden en hij zit werkelijk als gegoten. Mail Canyon anders eerst even.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Giant-E schreef:Ik ben 1.92 m en heb laatst een Yellowstone AL 4.9 besteld. Via de meettool kwam uit uit op een L.
Waar ik absoluut een XL had verwacht gezien mijn lengte. Dankzij prima mailverkeer toch de L besteld.
Inmiddels een aantal keer op gereden en hij zit werkelijk als gegoten. Mail Canyon anders eerst even.
Dankje voor je reactie.Zal canyon even mailen :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

xtrailmud70 schreef:Woon zelf in Appelscha.ben aan het twijfelen over de juiste maat.een l of een xl
Ik ben zelf 1.90 cm.wat is dan het beste voor de nerve al 9.9?
ik heb de Nerve in xl ben 192 heb even getwijfeld maar geen spijt, fiets regelmatig in diever dus je zou wel een keer kunnen passen......
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Ik heb 90cm bbl op een L nerve en ben 1.90 lang. Dat is een beetje op het randje van de zadelbuis (net boven max). Dit zou wat jou betreft dus een bepalende maat moeten zijn.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

henkjan29er schreef:
xtrailmud70 schreef:Woon zelf in Appelscha.ben aan het twijfelen over de juiste maat.een l of een xl
Ik ben zelf 1.90 cm.wat is dan het beste voor de nerve al 9.9?
ik heb de Nerve in xl ben 192 heb even getwijfeld maar geen spijt, fiets regelmatig in diever dus je zou wel een keer kunnen passen......


Super stuur je binnenkort even pb voor een afspraak :-q
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

maartenv schreef:Ik heb 90cm bbl op een L nerve en ben 1.90 lang. Dat is een beetje op het randje van de zadelbuis (net boven max). Dit zou wat jou betreft dus een bepalende maat moeten zijn.


Kan er een langer buis in?
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Plaats reactie