RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
SpeederG1974
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0, projectje in aanbouw

Herman de Biker schreef:@Jan the Man, hetzelfde gedoe dus.. ik dacht al dat ik hier de enige was die dit weer had. Heb je toevallig ook een Pike in bestelling? Ik kreeg namelijk gisteren deze mail:
Thank you for your email.
Unfortunately, we had a problem on this delivery: we received forks in 160mm, so we ordered new ones.
We should receive them in about 15 days.

Of course, if the delay is too long for you, we can cancel and refund you the order.

We're sorry for the fail and we thank you for your patience.
:-{ :~ :-{
Normaalgesproken leveren ze wel snel ja, naderhand nog eens kleding besteld en dat was er dus 2 of 3 dagen later al :-q

@Herman de Biker ik heb dezelfde mail gehad. Een Pike 130mm in de bestelling. Maar alleen 160mm ontvangen :-? Vreeemd verhaal. Ik had geen haast (januari besteld) maar nu begint het te dringen. Wil een nieuw projectje bouwen. Ik heb nog wel even geduld want de prijs is erg goed. Ben benieuwd wanneer het verlossende UPS berichtje komt. Duimen dus :-q
leks
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 11:36

Ik had rond de jaarwisseling een frame besteld, vandaag binnen. Had in de tussentijd ook een akkefietje dus was niet echt haast, maar toch een poos.

Had vanwege de vertraging eerder al 50€? aan reward points ontvangen en in de doos zat ook een pakje met daarop geschreven 'gift for the delay' oid, ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

@SpeederG1974 Ik vind het ook een vreemd verhaal, de enige reden dat ik het afwacht is de mooie prijs.
Het berichtje van UPS zal niet lang meer moeten duren.. Op 7 maart zei meneer Nieves dat ik binnen 2weken een wijziging in verzendingstatus zou moeten krijgen,zo niet, weer aan de bel trekken..
Intussen toch nog zo hardleers geweest en de gok gewaagd om een Reverb Stealth 2017 te bestellen, het was te verleidelijk :tong
Paar dagen later werd dit ingetrokken met een soortgelijk verhaal.. wel wat loyaltypoints ontvangen.
Maar wat een ballentent!! :-{
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Herman, ik heb denk ik dezelfde "gekocht" had net een 2015 reverb via BC gekocht dus retour. (2017 model) Helaas net na het retouren aan BC datzelfde cancel bericht. Nu staan ze weer voor gunstige prijzen te koop op RCZ maar ik laat die van BC gewoon komen. Daar is de service iig wel goed.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Dutch, hier precies hetzelfde recept :wink: BC rules!
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Man wat een drama, nu staan ze er weer bij bij RCZ.
Nou ik hoop datz e daar een cartmannetje gaan doen met se seatpost.

Ik ga prima lol hebben het het oude model via BC. :-q
SpeederG1974
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 27 mei 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0, projectje in aanbouw

Herman de Biker schreef:@SpeederG1974 Ik vind het ook een vreemd verhaal, de enige reden dat ik het afwacht is de mooie prijs.
Het berichtje van UPS zal niet lang meer moeten duren.. Op 7 maart zei meneer Nieves dat ik binnen 2weken een wijziging in verzendingstatus zou moeten krijgen,zo niet, weer aan de bel trekken..
Intussen toch nog zo hardleers geweest en de gok gewaagd om een Reverb Stealth 2017 te bestellen, het was te verleidelijk :tong
Paar dagen later werd dit ingetrokken met een soortgelijk verhaal.. wel wat loyaltypoints ontvangen.
Maar wat een ballentent!! :-{
Verzendbevestiging van de Pike :-q eindelijk :D
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ook hier kan de vlag uit :P :bier:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Ik had in m'n SYS al vermeld dat ik er achter kwam dat ik een Boost vork ontvangen had, ipv 100x15., dus RCZ maar weer gemaild wat we hier aan gaan doen..?
Mijn vermoeden van 'niet zo heel veel' bleek aardig in de goede richting te zitten.
Vandaag krijg ik dit antwoord:
Dear sir,
We thank you for your email. We are sorry for the fail.
We propose you to send UPS to pick up the article. Please, could you confirm us at which address they can come and give us a telephone number
for UPS?
What's more, we invite you to put in the parcel a copy of the invoice, an explanation of the problem in english, and the following return
number inside and outside the parcel: 117......1. Please note that all the parcels that do not compel with these instructions or which miss the
documents requested will be automatically refused and sent back. We'll refund you once we'll receive the forks.
to offer you 1000 loyality points as gift for the fail.
from you.
Best regards,
RCZ BIKESHOP
Joeppieeee!! wat een fantastisch aanbod.. NOT!!!! :evil:
We gaan de vork dus maar gewoon gebruiken icm een converrsiekit, wat loop ik toch ook te zeuren eigenlijk :wink:
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Vandaag toch de gok maar genomen en ondanks de verhalen hierboven een vork besteld bij RCZ. De prijs was zo gunstig dat ik het toch maar heb gewaagd, nu fingers crossed dat het allemaal goed gaat... :o
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

T is dat deze shop zo heel goedkoop is met goede spullen anders zou ik er nooit meer bestellen, letterlijk alles is gepruts... Toch ben ik weer in de verleiding gekomen om een RS Lyrik voor de Reign aan te schaffen. Mijn belevenissen waren:

Tijdens de eerste poging gaf de PayPal betaling een vage melding, er werd wel geld afgeschreven, maar RCZ had geen order, mailen hielp niet, maar obv een conflict op PayPal werd het geld snel en netjes teruggestort. De vork was helaas niet meer beschikbaar en op mijn teleurgestelde mail kwam geen zinnige reactie.

1 dag later staat exact dezelfde vork weer in de webshop. :D Even twijfelen en toch maar besteld, voor bankbetaling gekozen omdat het met PayPal blijkbaar wat ingewikkeld werkt. In eerste instantie kan ik enkel voor Denemarken, Zweden of Andorra kiezen als land, maar na het toevoegen van NL in mijn profiel komt zelfs dat goed.

De order wordt bevestigd, en maandagmorgen vroeg vind ik in mijn mail het verzoek om binnen 24 uur een bewijs van mijn betaling te sturen omdat ze de order anders moeten cancellen :kiss: . Waren ze de week ervoor ook maar zo snel geweest. Gelukkig is het geld snel overgeschreven want een paar uur later heb ik nog een mail dat de betaling ontvangen is.

Nu is het grote afwachten begonnen, wat een mens zichzelf al niet aandoet om zo'n 250,- te besparen tov de gerenommeerde goed werkende Duitse / Engelse webshops waar ik vaak en probleemloos bestel :D
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Al een Boost naaf besteld? :lol:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

suravida schreef:Al een Boost naaf besteld? :lol:
ja, en ook een 26" velg, 29" velg en een fiets met 180mm veerweg, verder kan er weinig misgaan toch :D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het gaat gelukkig ook weleens goed ;-)
Tot nu toe meestal eigenlijk, ook het probleempje met de losschietende seal op mijn Revelation is gewoon onder garantie gefixt. Dat duurde alleen een beetje langer dan bij de echt goede shops.

Maar inderdaad, RCZ moet het van de prijzen hebben.
Voor de rest zijn er genoeg betere shops te vinden...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Nou ik heb na de fiasco's ook een positief iets te melden.

Broekje gezien voor 3 tientjes, dus maar besteld en wat treffen we 4 dagen later al aan..... Juist exact die bestelde broek. Hoe mooi kan het gaan :D
Plaats reactie