Ervaring met internet-bikes.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
red-power
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 29er

Zijn er hier nog meer mensen die ervaring hebben met deze webshop? Heb er onlangs een fietscomputer besteld die niet blijkt te werken en een gereedschapsset waar men volgens hun alle Shimano cranks, kettingen en derailleurs mee kunt vervangen maar helaas past het cranktool met geen mogelijkheid op mijn xt-crank. De rest heb ik nog niet geprobeerd aangezien ik alle onderdelen nog niet compleet heb. Meer mensen al eens wat besteld bij deze internetshop?
Waar geen weg is, is een wil...
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Ja ikke... Ik had diverse remmen besteld voor mijn stadfietsen. Ik kreeg een zooi aan remmen geleverd die ik niet besteld had. De enige oplossing van hun was zelf terug sturen op eigen kosten. Dan krijg ik het geld terug van wat
er verkeerd geleverd is.

Nu had ik duurdere remmen besteld als dat ik geleverd gekregen had. Krijg ik dus doodleuk het geld van de terug gestuurde artikelen die dus verkeerd geleverd waren terug. Scheelde iets van 10 euro. Maar ik had het verkeerd besteld volgens hun. En na een paar mail wisselingen heen en weer wilde ze niet meer met mij praten.

Ze schuilen zich achter de wet terwijl zij zich niet aan de wet houden. Wijs je hun daarop dan worden ze boos en gaan ze dreigen.

Ik bestel er nooit meer wat.
Gr Roos
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Heel herkenbaar.
Ik heb daar banden besteld voor op mijn trekking fiets, 2 paar banden die onder het kopje ' buitenbanden 28" ' staan.
Toen ik de banden kreeg, kwam ik er achter dat de ene soort wel op mijn velg paste, maar de andere te groot is.
Na inspectie op de banden blijkt dat er op beide een verschillende ETRTO maat staat (40x635 en 37x622), maar dat staat niet bij de banden op de site aangegeven, daar staat bij beide banden 28"x1,5", meer niet.
Ik heb ze hierover gemaild en krijg als enige reactie:
Op onze site vind u bovenaan de rubriek handige informatie. Wij adviseren u deze item eens rustig door te lezen.
Er blijkt dus een kopje 'handige informatie' op de site te staan, waar de ETRTO maten staan uitgelegd.
Mijn reactie is dat het wel handig zou zijn om dat bij de banden te vermelden om misverstanden te voorkomen, en de vraag of ik ze kan ruilen. Reactie:
Zie onderstaande voorwaarden voor het retour sturen van goederen:
Blablabla verhaal....
Ik kon dus alleen ruilen binnen 7 dagen en met originele verpakking, maar daar was ik te laat voor.
Gevraagd of ze een beetje soepel wilde zijn, omdat zij niet de goede info bij de banden zetten. Reactie:
Jawel, dat had je eenvoudig kunnen vinden onder het menu handige informatie, maattabellen fietsbanden.

Terug gemaild dat die info wel ergens op de site staat, en dat ze formeel gezien dan wel in hun recht staan, maar dat ik alleen een beetje coulance vraag bij het ruilen, omdat het onduidelijk is.
Ook aangegeven dat ik er verder geen energie meer in ga steken, omdat ik al wel door had dat ze zich achter regeltjes verschuilen en geen zin hebben enige service te verlenen. Reactie:
Op het moment dat je zelf in de fout gaat is het natuurlijk bijzonder makkelijk om de leverancier achter een toetsenbord de schuld te geven.
Daarnaast maak je ook een denkfout. Wij zijn een prijsvechter en geen servicebedrijf. Je kunt als klant dan ook niet van 2 walletjes eten door enerzijds de laagste prijs te verwachten en dan ook nog de service van een speciaalzaak te eisen.

Toen ben ik maar gestopt, wat een enorme plaat voor de kop hebben die gasten.
Ik ben geen zeikerd, en maak me niet snel druk over zulk soort dingen, maar hier kan ik zo pissig van worden.
Geen enkel woord als 'vervelend voor je' of iets dergelijks, alleen maar met regeltjes komen. :-{

Iemand nog bandjes kopen? :wink:
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

tja wa moe te hier toch van zegge.
Grtz;mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Nou niks... Het is gewoon een slecht bedrijf. Er zijn zoveel klachten op internet. Ik zou het niet proberen. Tuurlijk gaat het wel is goed. Maar als het fout gaat dan heb je pech.
Gr Roos
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Jamis Diablo schreef:
Daarnaast maak je ook een denkfout. Wij zijn een prijsvechter en geen servicebedrijf. Je kunt als klant dan ook niet van 2 walletjes eten door enerzijds de laagste prijs te verwachten en dan ook nog de service van een speciaalzaak te eisen.
Bwoahahahaha :D Nouja, eigenlijk is het om te huilen, zo'n reactie van een winkel.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
apol
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 11 augustus 2010, 06:37

Ik heb, begin dit jaar een Merida TFS 900, bij internet-bikes.com gekocht, die keurig volgens afspraak geleverd is.
Perfecte fiets voor een hele nette prijs.
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

apol schreef:Ik heb, begin dit jaar een Merida TFS 900, bij internet-bikes.com gekocht, die keurig volgens afspraak geleverd is.
Perfecte fiets voor een hele nette prijs.
Tja en dat met 1 post.. Eigenaar zeker? Of misschien de medewerker die achter de pc mag zitten daar...
Ga toch fietsen
Gr Roos
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Was internet-bikes overigens niet bij Radar op Tv... Zoek de aflevering anders maar eens terug, hoor je de eigenaar ook spreken.
NextBikeParts
Ride your own way!
Roos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 08:00

Ik heb het net 10 minuten geleden zitten kijken...

http://msn.trosradar.nl/uitzending/item ... rnetbikes/
Gr Roos
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Voila, meer dan voldoende recenties over deze winkel en hoe de eigenaar omgaat met klanten. Dan maar iets minder goedkoop :)
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zag het voorbij komen, kon een glimlach toch niet onderdrukken.
fast-colin
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 13 februari 2011, 20:32

Ook hier slechte ervaringen met Internet-bikes
Mijn ADVIES NIETS KOPEN bij deze vuile OPLICHTER
Dat deze praktijken nog mogelijk zijn in Nederland
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ze waren pas bij Radar of Kassa op TV, interview met de bedrijfsleider.
Hij was toch niet helemaal op de hoogte van de regels m.b.t. retour nemen van goederen.
Vighor
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 558
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Muru Witjira fatbike, Nicolai Argon Fat, Turner King Khan

ff naar die radar uitzending kijken en daarna die site in je bloklist zetten zodat je er nooit per ongeluk op komt ..
Plaats reactie