Ervaring met internet-bikes.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

You lucky bastard :)

Terugsturen kost je wel je wel verzendkosten ook al hebben zij je verkeerd ingelicht.
Maar goed als de rest wel klopte :)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Idd maar het verhaal is nog niet af.... Ik heb inmiddels reactie gekregen:

Hallo Hanjo,

Wij geven altijd een advies op afstand onder voorbehoud, omdat wij de technische situatie van de fiets nu eenmaal op afstand niet kunnen beoordelen en omdat niet altijd de juiste technische informatie aan ons wordt verstrekt.

Uiteindelijk ben je altijd zelf verantwoordelijk voor je eigen beslissing.

Met vriendelijke groeten,

Ach en wee daar gaan we dan. Ik heb een mail teruggestuurd maar verwacht er niet veel meer van. Denk erover om er maar eens langs te gaan. Dan denk ik dat we er wel uitkomen .... hahahah grmmmbbll klats boem ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Update: heb inmiddels mijn bestelde voorwiel bekeken voor mijn hybride fiets en er bleken diverse slagen in het wiel te zitten. Ook dat even in de retourmail gezet. Vervolgens krijg ik als antwoordt dat dit normaal is. Je moet een wiel altijd even natrekken;-( En de naaf die helemaal vast stond en dus nauwelijks liep .... uhm daar hebben we geen reactie op.

Ofwel ik ben er nu ook uit. De service maar ook de kwaliteit is van zeer laag niveau. Niks kopen hier of je moet in de buurt wonen en kunnen afrekenen nadat je alles gechecked hebt.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Ik heb er laatst 30 meter buitenremkabel besteld. Na alle negatieve recensies wilde ik er eigenlijk liever niet bestellen maar omdat ik het nergens anders kon vinden toch maar daar besteld. En moet zeggen was positief verrast. Zeer snel geleverd. Maar misschien heb ik geluk gehad. Ik zou er niet snel weer iets bestellen maar mijn enige ervaring was onverwacht goed. :bier:
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
P_K
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: za 14 juni 2008, 00:52
Mijn mountainbike: Specialized M5 S-Works HT (World Cup Edition)
Contacteer:

Had gisteren "iets" met deze shop waardoor ik uiteindelijk niet bij ze ga bestellen.

Ik heb al sinds jaar en dag raceschoenen van Adidas (Frosco), op de een of andere manier zitten die als gegoten en ik was dus ook positief verrast toen ik ze nieuw tegenkwam op hun website.

Nu heb ik de Adidas schoenen waaronder een carbonplaat zit voor specifiek het oude type Time pedalen. Ik wil echter overstappen naar SPD SL omdat ik een paar DuraAce in de schuur heb klaarliggen. Deze schoenen worden in twee types aangeboden, klaar voor (alleen) Time en klaar voor een wat breder aanbod aan plaatjes waaronder SPD SL. Uiteraard had ik de pech dat mijn maat alleen maar de Time onderkant had, iets wat ik ze heb gemeld omdat bij de foto van deze schoen op MP en de eigen website stond dat ALLE gangbare schoenplaatjes zouden passen.

Nu heb ik ze een link gestuurd met zowel het ene als het andere type zool op hun eigen website en MP en uitgelegd dat er een groot verschil is tussen deze schoenen qua acceptatie van schoenplaatjes. Op de foto's is dit zelfs overduidelijk te zien. Samengevat... werd afgedaan als onzin, ook onder die schoenen met Time passing kunnen SPD SL schoenplaten volgens degene met wie ik contact had. Mijn opmerking dat het een oud model Time passing was werd vervolgens ook nog eens afgedaan met kan niet want het zijn 2012 modellen..... en dat is dus helemaal onzin want deze schoen is al tijden, als ik me niet vergis sinds 2004, uit productie.

http://www.roadbikereview.com/cat/cloth ... 12crx.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Kijk zelf even naar het verschil en dan weet je wat ik bedoel. Zelfde schoen, andere zool (maar niet volgens shop)
http://www.internet-bikes.com/producten ... 143750.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (oud Time (race) systeem)
http://www.internet-bikes.com/producten ... 142715.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (moderne plaatjes)

Of ik heb ze op een slechte dag getroffen, of ze doen er gewoon alles aan om een sale rond te maken ongeacht of er wellicht iets terug gaat worden gestuurd. Mijn ervaring was dus slecht, hopelijk was ik een uitzondering, laten we daar voor het goede gevoel dan maar van uitgaan.
DirkS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:07
Mijn mountainbike: 29'ers: fully, hardtail, singlespeed

In de huidige weersomstandigheden ben ik fan van Bontrager ACX 29" x 2,2" er bandjes.
Een zoektocht op net net leverde een aanbieding op bij Internetbikes.
Voor de prijs van €12,60 het stuk kon ik ze niet laten liggen.
Ik had al de recensies hier ook gelezen, maar toch maar doorgebeten.

Het doosje kwam vrij snel toe.
Vond het wel vreemd dat de banden gewoon los in de doos zaten.
Das uiteraard niet erg, je rijdt immers niet met de verpakking rond.

Het leek er echter op of er al mee gereden was, óf ze hadden al verscheidene jaren stof verzameld in een hoekje van een magazijn.
Deed verder nog een vreemde vaststelling, één van de bandranden vertoonde een knik en de kevlar versteviging binnenin leek onderbroken.

Dit was een euvel dat ik al eens eerder ondervonden had, toen knalde de band, na een 100-tal kms, spontaan van de velg in mijn fietsenstalling.
Voordeel was dat ik deze via een goede webshop had, toen nog aan meer dan het dubbele van de prijs, en deze werd snel geruild.

Heb het toch maar geriskeerd.
Tubeless leggen op mijn Arch velgjes ging vlot, ze plopten al onder de 2 bar in de ingezeepte velgrand, melk toegevoegd en op 1,6 bar voor en 1,8 achter gezet.

Dat was wishfull thinking, 40 km gebold en een doffe knal...band van de velg.
Ook net op de plaats van de knik/onderbreking.
De rubber rekt daar, de omtrek van de band vergroot langzaamaan met het gekende vervolg.

Binnenbandje gestoken, maar boven de 1 bar ging ie weer van de velg.
Uiteindelijk toch thuis geraakt op 0,5bar, net genoeg om de velg te beschermen...

Heb er even aan gedacht om hen een mailtje te sturen, maar op banden geldt niet de gebruikelijke garantie en als het toch zover zou komen zag ik er tegenop om dat spul weer in te moeten pakken en ermee naar de post te rijden.
Heb de defecte band in de vuilbak gekieperd.
Voorband doet verder dienst.

Goedkope 2de hands-prijsjes, maar blijkbaar durven ze ook 2de hands-spul leveren :-?
Weer een lesje gehad om van te leren.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het te mooi :-D
Voor mij dus ook eerste en laatste keer.

PS: Kreeg even de ingeving dat die band mijn retourtje van jaren geleden zou kunnen zijn...Maar das er wsl wat over.
Wsl komt deze uit dezelfde defecte batch.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

DirkS schreef:...Weer een lesje gehad om van te leren.....
Dit topic is een aaneenschakeling van lessen, ook worden die lessen toch niet door iedereen opgepikt :-? .
En wat is hier het praktisch nut van?
SensaBike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: di 20 december 2011, 09:26

Alleen afhalen daar. Dan kan je het gelijk controleren.
Weet alleen niet hoe moeilijk ze doen met terug geven.
j---esse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 494
Lid geworden op: ma 2 mei 2011, 00:47

Deze winkel is ook bij tros radar geweest.
Toen was het personeel ook niet zo enorm vriendelijk. Denk dat ze ook niet zo vriendelijk zullen zijn als je iets komt ophalen en dan het niet aanvaardt omdat het niet de gewenste kwaliteit is.
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Ik vraag me af hoe lang deze winkel nog blijft bestaan. Als je die aflevering van Radar hebt gezien en deze reacties leest zou hij toch allang failliet moeten zijn
Capralicious!
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Laatst tegen een superkoopje prijs een topmodel racefiets gekocht daar, een Fondriest TF2 1.0... ik was bekend met alle negatieve verhalen, maar voor dit geld was het een no-brainer. Ben 'm daar gaan afhalen, stond een jong meiske achter de balie die het allemaal wel best vond dat ik alles eerst uitgebreid bekeek en ff met de zadel- en stuurafstelling stond te klooien. Service etc zit er volgens mij op het nulpunt, maar daar was de prijs ook niet naar en dat verwacht ik dus ook niet.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Ze zijn weer flink aan het adverteren op Marktplaats. In ieder geval met Kona, Cube en Merida. Ik hoop dat mensen niet teleurgesteld gaan worden.
En wat is hier het praktisch nut van?
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Ff gekeken, maar die Cube LTD modellen gaan toch behoorlijk goedkoop weg...250 euro verschil met de reguliere handel is een bedrag waarvoor ik het risico wel durven nemen als ik naar zoiets op zoek was. Er moet met zo'n fiets behoorlijk wat mis zijn wil je uiteindelijk duurder uit zijn.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ondanks alle waarschuwingen, toch maar eens een Gonso broek besteld voor 39,95 :o
Had ik bij Rose in de aanbieding 79,- euro voor betaald. Voor de zekerheid besteld met creditcard, is toch altijd iets handiger om weer geld terug te krijgen en daarom voeren ze waarschijnlijk op dat vlak ook een ontmoedigingsbeleid van 2.25%.
Dinsdag besteld en vandaag al in huis. Broek is compleet en heel en ongedragen... :lol:
Dus kennelijk kun je dus toch af en toe geluk hebben. Mijn maatje gaat er nu ook één bestellen. Eens kijken of we 2x geluk kunnen hebben.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Het motniet gekker worden!
Ook nog in de juiste maat en kleur? ;-)
Plaats reactie