Ervaringen Evanscycles

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

jankoets schreef:De UK is duurder dan het continent?
Yup.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Gelukkig zijn de Speci zadels wel goedkoper. Heb €25 bespaard op een Toupe Pro (carbon rails), ofwel voor hetzelfde geld was ik in NL geslaagd voor een Toupe Expert (metalen rails)...
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

kick, afgelopen woensdag stuurpen en werkmat besteld, beide op voorraad. Vandaag maar eens een mail gestuurd wanneer het verstuurd wordt.... met als antwoord 'very soon'. Ik ben zeker te verwend met andere webshops en bijv. Mantel..... of te ongeduldig ;-) ze zijn wel redelijk goedkoop en hebben veel leuke parts...
Leviathan
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 13:31
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 26 2011

Vrijdag de 31ste een paar schoenen besteld.
Vandaag zaterdag 9 november nog niets ontvangen.
Volgens de website zou het verzenden naar NL 5-7 dagen duren, dus ik ga nog maar even geduldig wachten.
Zal dinsdag wel geleverd worden hoop ik.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Matthijs_XtC schreef:kick, afgelopen woensdag stuurpen en werkmat besteld, beide op voorraad. Vandaag maar eens een mail gestuurd wanneer het verstuurd wordt.... met als antwoord 'very soon'. Ik ben zeker te verwend met andere webshops en bijv. Mantel..... of te ongeduldig ;-) ze zijn wel redelijk goedkoop en hebben veel leuke parts...
en vandaag binnen gekregen, dus binnen een week. Ze hadden geen email met verzendbevestiging verstuurd, vandaar dat ik me afvroeg waar het bleef... verder ben ik echt niet ongeduldig hoor :D
Leviathan
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 13:31
Mijn mountainbike: Cube LTD Race 26 2011

Bij mij is gisteren, 13-11, mijn pakket binnengekomen.
14 dagen lijkt me wat lang maar voor gratis verzending doe ik niet zo heel moeilijk.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Bij Evans een Croix de Fer 2016 frame besteld... inclusief verzendkosten nog stukken goedkoper dan in NL.
Was niet bij hun op voorraad, maar uiteindelijk na 9 dagen toch binnengekregen. Perfect verpakt... Kudos voor Evans.

Doos werd geleverd door DPD... bij aflevering wilde ik wel even controleren of er niks beschadigd was, maar meneer had geen tijd zei hij...helaas voor hem... eerst checken dan pas aftekenen :lol: :wink: dus ik toch even alles uit de doos gehaald om een snelle check te doen.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Racingthewagon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: do 4 februari 2016, 10:50

Good online but their physical shops are not that great.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Inderdaad slim om ff goed te checken voor tekenen. Mijn laatste fiets via Evans stond los in de doos en was nauwelijks beschermd. Resultaat lakschade en afgebroken spatbord bevestiging. Ook na 5 mailtjes geen reactie Evans.... :evil: Daarvoor waren twee andere fietsen netjes verpakt geleverd, maar fijn-afstelling moet je wel helemaal zelf doen.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Mijn Dragonslayer hebben ze op 31 dec '15 ingepakt en verzonden. Kennelijk wist de inpakker van dienst (15-jarige beschonken uitzendkracht?) het verpakkingsmateriaal niet te vinden in de grote loods, want ze hadden het frame net goed in een boterhamzakje kunnen verpakken. Het voorwiel en het stuur lag los in de doos.
Hierdoor best wat lakschades aan het frame. Na veel heen-en weer gemail en gebel en handjeklap op basis van de foto's die ik stuurde, Euro 300,- refund ontvangen. Inmiddels heb ik alles bij laten werken door mijn lbs met hobby-verf (3 verschillende kleuren) en ziet het er acceptabel uit.
Mocht het mij alsnog gaan irriteren, dan laat ik het frame poedercoaten.
Conclusie, verpakken kunnen ze niet, maar refund geven wel.
Oh ja, een vervangende bike was voor mij geen optie, want het model wordt niet meer in mijn maat (L) geleverd door Evans, want de fabrikant levert niet meer.
En wat is hier het praktisch nut van?
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Ik heb in januari en februari meerdere malen mail contact en telefonisch contact gehad met Evans met de vraag of ik de originele stickerset kan kopen, aangezien ik het frame mogelijk opnieuw wil laten spuiten vanwege de beschadigingen.
Ook Jamis heb ik een paar keer gemaild, maar die verwijzen naar de dealer (Evans dus).

Evans is tot nog toe niet zo van het antwoorden, anders dan "we bellen u terug".

Zeker, ik kan de stickerset ook laten namaken, maar wil graag origineel.

Uiteraard weten ze mij wel te vinden met mailings en aanbiedingen.
Voor mij even geen Evans meer, zeker geen complete fiets.

Neemt niet weg dat de Dragonslayer inmiddels wel 1 van mijn favoriete bikes is, ontzettend leuk concept!
En wat is hier het praktisch nut van?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb na 6 mails, er eentje naar Jamis gestuurd met een klacht over de "service" van hun distributeur Evans.....en toen kwam er eindelijk een reactie van Evans met een zielig aanbod van 50E voor (beperkte) frtameschade. Na wat dreigen met inzet van PayPall, werd dat 100E of retourneren fiets met volledige terugbetaling. Omdat mijn Jamis Renegade Expat verder uitstekend bevalt (na het nodige afstelwerk en herbekabeling) wilde ik hem zeker niet kwijt. De 100E stond twee dagen later (na reminder-mail) op mijn rekening. Conclusie: uitstekende fietsen voor erg goede prijzen bij Evans......maar verwacht verder niet veel service en netjes afmonteren moet je zelf (kunnen) doen.
Jammer, want bij levering van mijn Dragonslayer afgelopen najaar was niks mis.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Paul Rush schreef:Ik heb in januari en februari meerdere malen mail contact en telefonisch contact gehad met Evans met de vraag of ik de originele stickerset kan kopen, aangezien ik het frame mogelijk opnieuw wil laten spuiten vanwege de beschadigingen.
Ook Jamis heb ik een paar keer gemaild, maar die verwijzen naar de dealer (Evans dus).

Evans is tot nog toe niet zo van het antwoorden, anders dan "we bellen u terug".

Zeker, ik kan de stickerset ook laten namaken, maar wil graag origineel.

Uiteraard weten ze mij wel te vinden met mailings en aanbiedingen.
Voor mij even geen Evans meer, zeker geen complete fiets.

Neemt niet weg dat de Dragonslayer inmiddels wel 1 van mijn favoriete bikes is, ontzettend leuk concept!
Afgelopen zondag telefonisch contact gehad met Evans (Naomi) die zou het de volgende dag bespreken met Milan, die ik al 2 maal eerder een mail had gestuurd. Ik zou afgelopen maandag dus gebeld/gemaild worden. Helaas, niet dus.
Dus afgelopen dinsdag en woensdag weer gemaild, geen response.
Gisteren, vrijdag, gebeld en ongenoegen geuit. Naast verontschuldigingen hebben ze na wat druk intern uitgezocht of ze aan een stickerset kunnen komen. Hèhè, eindelijk antwoord antwoord, nee dus. NIet bevredigend, maar wel een antwoord, het gaat niet vanzelf bij Evans. Ondanks dat Jamis aangaf dat ik het via de dealer (Evans dus) moet regelen, doet Evans dat dus niet. Kastje/muur gevoel.
Dus gebeld met Jamis USA, doorverbonden door een alleraardigste mevrouw. Betrokkene was er niet, dus voicemail achtergelaten. Maar ik in januari natuurljk ook al 2 mails naar Jamis gestuurd, zonder response.
Afwachten maar weer.
De kosten van de stickerset loopt al lekker op door de telefoongesprekken, maar het wordt langzaamaan een principekwestie :tong .
Na laten maken is nog steeds een optie.
En wat is hier het praktisch nut van?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Afgelopen donderdag naar Engeland gereden om bestelde bike op te halen. Norco mag niet buiten. Engeland geleverd worden, dus dan maar tripje naar de uk. Kreeg van te voren al mail dat er krassen op het stuur zaten en dat ik kon kiezen voor dit stuur + 100 pond retour, of gratis nieuw stuur erbij. Dekt allebei al niet de prijs van een nieuw race face sixc stuur wat erop zit, maargoed... Eenmaal in de winkel bleek er een stukje lak op de achterbrug te missen en voorvork had productiefout. Fiets niet meegenomen dus, na 2uur wachten hadden ze weten te regelen dat er een andere wordt opgestuurd.
Helemaal happy ben ik net toen de dhl voor de deur stond. Minder Happy toen ik de verpakking zag, maar ik moest toch echt eerst tekenen voor ik de doos openmaak....
Damn, deze fiets is er nog slechter aan toe dan de fiets die ik in de winkel geweigerd heb mee te nemen! Voorwiel zat los in de doos... Voorvork heeft krassen, achterbrug fors beschadigd, crankarm heeft aan de binnenkant forse schade, krasjes op de rocker..... En tot overmaat van ramp krijg ik de steekas niet door de naaf (as is 0,5mm breder dan de naaf).
Probeer ze nu te bellen, maar lange wachttijd.
Ben erg benieuwd waar ze mee komen, want dit is werkelijk schandalig!

(Zo, moest even m'n frustratie eruit gooien)
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Je tekent overigens altijd voor ontvangst van de verpakking. Je tekent niet voor de inhoud.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Plaats reactie