Ik heb sinds jaren weer eens bij Hibike besteld, maar ik begin daar geloof ik spijt van te krijgen. Je moet inloggen in hun systeem en zou je updates van je bestelling en communicatie kunnen zien. Mooi niet dus. Error op error en geen updates.
En je kunt alleen met ze communiceren via hun systeem, dus ik schiet er geen drol mee op ("heb een probleem" » "kijk in onze backlog" » "die kan ik niet zien" » "kijk voor het antwoord in de backlog").
Een week na bestellen nog niets gehoord en ontvangen, behalve de bevestiging van de aanschaf.
Herkent iemand dit probleem?
Hibike.de
-
- Pro Biker
- Berichten: 1130
- Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
- Mijn mountainbike: Bird Zero TR
Ik heb er vorig jaar een setje pedalen gekocht. Kreeg telkens een mailtje als de status veranderde. Misschien staat het bij ongewenste email?
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."
Garage sale: heel veel spullen voor weinig
Frameset met vork te koop (ook voor weinig)
Garage sale: heel veel spullen voor weinig
Frameset met vork te koop (ook voor weinig)
-
- All rounder
- Berichten: 92
- Lid geworden op: zo 21 juni 2009, 17:21
- Mijn mountainbike: Liteville 301 AM
Vandaag mijn bestelling bij Hibike binnen gekregen. Van mijn bestelling waren de handvatten niet op voorraad, maar dit werd ook al tijdens de bestelprocedure verteld. Na twee weken wachten waren de handvatten nog steeds niet op voorraad, dus deze kon ik probleemloos uit mijn bestelling laten verwijderen. Vervolgens werd het pakket meteen verstuurd.
Na de bestelling heb ik via de mail status updates gekregen. Deze kon ik ook via de website bekijken.
De verzending werd via GLS gedaan wat goed verliep. Op 29 januari werd het pakket verzonden en vandaag, 2 februari, is het binnengekomen. De producten waren ook goed verpakt.
V.w.b. de prijzen bij Hibike moet ik zeggen dat deze goed zijn. Bike-components is nog wel eens goedkoper, maar die heeft minder op voorraad. Let wel, er komt nog wel 9,95 euro verzendkosten bij.
Na de bestelling heb ik via de mail status updates gekregen. Deze kon ik ook via de website bekijken.
De verzending werd via GLS gedaan wat goed verliep. Op 29 januari werd het pakket verzonden en vandaag, 2 februari, is het binnengekomen. De producten waren ook goed verpakt.
V.w.b. de prijzen bij Hibike moet ik zeggen dat deze goed zijn. Bike-components is nog wel eens goedkoper, maar die heeft minder op voorraad. Let wel, er komt nog wel 9,95 euro verzendkosten bij.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 29 december 2008, 00:59
- Mijn mountainbike: Cube Reaction, Specialized S-Works M5, S-Works Epic
Heb ook al 2x bij Hibike (Hb) besteld. 1x snel geleverd. 2x een mailtje waarop stond dat enkele artikelen niet op voorraad waren. Ik heb toen ruim een maand gewacht en toen een mailtje gestuurd met de vraag waar het spul bleef en of ze een indicatie konden geven over levertijden van de niet op voorraad zijnde producten. Een paar dagen later had ik de gehele bestelling in huis. Vreemd. Toeval of ze waren vergeten de bestelling te versturen???? Maar alles klopte wel.
Wel erg handig bij Hibike is de manier waarop je kan aangeven dat je een product bij een ander goedkoper kan krijgen. Elke keer dat ik dat gedaan heb kreeg ik het product voor de lagere prijs. Niet uniek, maar zo kun je meer producten bestellen bij één leverancier. Scheelt in de verzendkosten.
Kortom betrouwbaar en scherp in de prijsstelling.
Wel erg handig bij Hibike is de manier waarop je kan aangeven dat je een product bij een ander goedkoper kan krijgen. Elke keer dat ik dat gedaan heb kreeg ik het product voor de lagere prijs. Niet uniek, maar zo kun je meer producten bestellen bij één leverancier. Scheelt in de verzendkosten.
Kortom betrouwbaar en scherp in de prijsstelling.
To each his own!
-
- Mountainbiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 maart 2010, 16:36
Tot nu toe niets dan slechte ervaringen met HiBike.de
De 23e februari een fiets voor mijn vriendin besteld bij hun die er binnen 2-7 dagen zou zijn. Na 2 weken maar eens gebeld hoe het ermee zat en ze zeiden me dat hij op stock was maar dat de werkplaats wat achterstand had en hij dus de 19e zou verstuurd worden. De 19e stond er bij de status ineens dat ze nog niets van de leverancier gehoord hadden dus nog maar eens gebeld. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg wist me alleen maar te vertellen dat de fiets niet op stock was terwijl ze me 2 weken ervoor zeiden dat hij er wel was). Toen doorverbonden met iemand anders die vertelde dat het achterwiel stuk was gegaan bij het transport en dat ze dat moesten vervangen. Zou 1 à 3 dagen duren. Vandaag nog steeds geen nieuws dus net nog maar eens gebeld. Krijg ik terug die eerste kerel aan de lijn die me niet meer kan vertellen dan dat de fiets niet op stock is. Hij zou gisteren besteld zijn bij de leverancier en binnen 1 à 2 weken pas toekomen bij hun. Ik maar wat van mijn voeten gemaakt en nu gaat er me morgen of maandag iemand anders terugbellen die er meer van zou weten.
Ik ben het eerlijk gezegd beu om nog te wachten...
De 23e februari een fiets voor mijn vriendin besteld bij hun die er binnen 2-7 dagen zou zijn. Na 2 weken maar eens gebeld hoe het ermee zat en ze zeiden me dat hij op stock was maar dat de werkplaats wat achterstand had en hij dus de 19e zou verstuurd worden. De 19e stond er bij de status ineens dat ze nog niets van de leverancier gehoord hadden dus nog maar eens gebeld. De eerste persoon die ik aan de lijn kreeg wist me alleen maar te vertellen dat de fiets niet op stock was terwijl ze me 2 weken ervoor zeiden dat hij er wel was). Toen doorverbonden met iemand anders die vertelde dat het achterwiel stuk was gegaan bij het transport en dat ze dat moesten vervangen. Zou 1 à 3 dagen duren. Vandaag nog steeds geen nieuws dus net nog maar eens gebeld. Krijg ik terug die eerste kerel aan de lijn die me niet meer kan vertellen dan dat de fiets niet op stock is. Hij zou gisteren besteld zijn bij de leverancier en binnen 1 à 2 weken pas toekomen bij hun. Ik maar wat van mijn voeten gemaakt en nu gaat er me morgen of maandag iemand anders terugbellen die er meer van zou weten.
Ik ben het eerlijk gezegd beu om nog te wachten...
-
- Moderator
- Berichten: 13038
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
En je hebt je alleen aangemeld op dit forum om daarover te klagen? Als je niet meer wilt wachten: afbestellen.
Toch succes.
Toch succes.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Mountainbiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 maart 2010, 16:36
Merci.
Ik heb me daarom inderdaad op dit forum aangemeld. Ik vind deze topic via Google. Als we dinsdag nog niets gehoord hebben annuleer ik de bestelling. Probleem is dat ik een beetje schrik heb dat dit zou mislopen en ik dan na verloop van tijd toch de bestelling nog ga ontvangen en dat ze het geld van mijn Visa afhouden.
Ik heb me daarom inderdaad op dit forum aangemeld. Ik vind deze topic via Google. Als we dinsdag nog niets gehoord hebben annuleer ik de bestelling. Probleem is dat ik een beetje schrik heb dat dit zou mislopen en ik dan na verloop van tijd toch de bestelling nog ga ontvangen en dat ze het geld van mijn Visa afhouden.
-
- Mountainbiker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 26 maart 2010, 16:36
Zoals verwacht had er me maandag nog steeds niemand gebeld dus 's avonds een mail gedaan dat ik mijn bestelling wou annuleren. Een uur later al een mail terug met nen hoop uitleg waarom het allemaal fout zou zijn gelopen. Nu zou het de voorvork geweest zijn die beschadigd was...
Maar ze hebben het uiteindelijk toch geannuleerd waar ik zeer blij van ben want ik zou niet willen weten wat problemen er allemaal geweest zouden zijn als ik daar ooit om garantie moest gaan.
Maar ze hebben het uiteindelijk toch geannuleerd waar ik zeer blij van ben want ik zou niet willen weten wat problemen er allemaal geweest zouden zijn als ik daar ooit om garantie moest gaan.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Geen aanrader, Hibike want ze versturen in NL via GLS en dat is een drama t/m.
Pakketje zou hier aangeboden zijn terwijl ik thuis was..Bij GLS langs geweest maar pakketje is alweer terug terwijl er nog steeds stored Utrecht staat.
Hibike hierover gemaild, ik heb immers niks van doen met GLS, maar Hibike reageert niet.
(na mijn avontuur met Struijk was ik wel weer genezen van onbekende webshops maar de plaatselijk LBS kon oudere raceface onderdelen niet meer verkijgen, dan moet je wat)
update:
Eindelijk het pakketje te pakken gekregen, zitten er 2 verschillende lagerschalen in en blijkt in 1 van de 2 geen stofring te zitten
Geen Hibike meer voor mij.
Pakketje zou hier aangeboden zijn terwijl ik thuis was..Bij GLS langs geweest maar pakketje is alweer terug terwijl er nog steeds stored Utrecht staat.
Hibike hierover gemaild, ik heb immers niks van doen met GLS, maar Hibike reageert niet.
(na mijn avontuur met Struijk was ik wel weer genezen van onbekende webshops maar de plaatselijk LBS kon oudere raceface onderdelen niet meer verkijgen, dan moet je wat)
update:
Eindelijk het pakketje te pakken gekregen, zitten er 2 verschillende lagerschalen in en blijkt in 1 van de 2 geen stofring te zitten
Geen Hibike meer voor mij.
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Vnadaag een pakketje besteld, ben dus benieuwd hoe dit gaat verlopen... Ze hebben wel regelmatig leuke spullen voor een erg leuke prijs. Ik moest een specifiek onderdeel hebben en ben daarom bij hun uitgekomen. Nu dan maar hopen dat het allemaal een beetje vlot verloopt.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 373
- Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
- Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)
Vorige week een paar spaken besteld en kreeg keurig mail terug dat bepaalde lengtes niet in huis waren en dat ze ff moesten wachten op hun leverancier. Mail ook mogen ontvangen van wanneer mijn pakket opgestuurd was.
Vandaag pakket mogen ontvangen.
Goede service!!!
Vandaag pakket mogen ontvangen.
Goede service!!!
- mud mate
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
- Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
- Contacteer:
Gaat het bij jouw sneller als bij mij want ik heb nog niets binnen... Nu heb ik gelukkig geen haast, maar toch. Meer dan 2 weken is wel erg lang voor een relatief eenvoudige bestelling. Heli bikes en bike components zijn dan wel een stuk sneller