Rose.de / Roseversand

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
gig
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 21:50

Fyi Ik heb er een 5-tal maal wat besteld via het net en immer na 2 werkdagen de bestelling netjes binnen gehad
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Nu 2 keer in de shop geweest en die is idd lekker ruim. Groot genoeg om je eventjes te vermaken. (Uiteraard ook meteen drank ingeslagen in Bocholt :bier: :-q )
Afgelopen zondag avond online iets besteld. Dinsdag om 16:30 kreeg ik een mailtje dat het ter verzending was aangeboden en het pakketje is zojuist binnengekomen.
Volgende keer toch maar weer heen rijden, is gewoon veel leuker en zeker als je je spulletjes meteen in handen hebt.
Ach ja....
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Is het anderen wel eens opgevallen dat Rose hogere prijzen hanteert voor NL vanwege de hogere BTW? Ik zag op de Duitse website versie pedalen van 68.95 (19% Duitse BTW). Gooi ze in de winkelwagen. Log vervolgens in en krijg de meldeing dat de prijs is aangepast aan de BTW van het land van aflevering. Prijs ging naar 70.11 (21% NL BTW). Ik vind dat echt zot. Ik koop toch in Duitsland, het wordt vanuit Duitsland geleverd en verstuurd. Dan geldt, volgens mij, gewoon de Duitse BTW. Kan me namelijk niet voorstellen dat Rose de BTW van Nederlandse klanten aan de Nederlandse staat afdraagt. Door die stijging van de prijs (ook van een paar schoenen) wordt het verschil met bv Mantel dermate klein, dat ik daar wel naar toe ga. Ook handiger met eventuele garantie claims. BikeComponents haalt dat soort fratsen niet uit. Gewoon 19% BTW. Maar niet de schoenen die ik zocht.

Ik weet niet of iemand anders dit al gemeld heeft. Heb wel gezocht, maar geen post kunnen vinden.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

hoe zit het met de winkel in bocholt?
Hebben ze hier alles op voorraad dat ook op de website op voorraad is?
Heb namelijk aantal dingen die ik eigenlijk wel graag wil passen van te voren.
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Wat houd je tegen? De winkel is groot zat en misschien loop je nog tegen mooie koopjes aan.
Ach ja....
Scalpelultimate
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 20 september 2014, 22:24
Mijn mountainbike: Scalpel Ultimate 29"

MarcusE schreef:Is het anderen wel eens opgevallen dat Rose hogere prijzen hanteert voor NL vanwege de hogere BTW? Ik zag op de Duitse website versie pedalen van 68.95 (19% Duitse BTW). Gooi ze in de winkelwagen. Log vervolgens in en krijg de meldeing dat de prijs is aangepast aan de BTW van het land van aflevering. Prijs ging naar 70.11 (21% NL BTW). Ik vind dat echt zot. Ik koop toch in Duitsland, het wordt vanuit Duitsland geleverd en verstuurd. Dan geldt, volgens mij, gewoon de Duitse BTW. Kan me namelijk niet voorstellen dat Rose de BTW van Nederlandse klanten aan de Nederlandse staat afdraagt. Door die stijging van de prijs (ook van een paar schoenen) wordt het verschil met bv Mantel dermate klein, dat ik daar wel naar toe ga. Ook handiger met eventuele garantie claims. BikeComponents haalt dat soort fratsen niet uit. Gewoon 19% BTW. Maar niet de schoenen die ik zocht.

Ik weet niet of iemand anders dit al gemeld heeft. Heb wel gezocht, maar geen post kunnen vinden.

Jazeker draagt Rose dan btw af in Nl. Vanaf een bepaalde omzet in een Eu lidstaat moet een retailer btw afdragen in het land van de koper. Dit betekent gewoon dat BC minder omzet heeft in Nederland, dat wel. Maar dat is ook het enige wat het betekend, voor de rest is het gewoon EU wetgeving
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

MarcusE schreef:Is het anderen wel eens opgevallen dat Rose hogere prijzen hanteert voor NL vanwege de hogere BTW? Ik zag op de Duitse website versie pedalen van 68.95 (19% Duitse BTW). Gooi ze in de winkelwagen. Log vervolgens in en krijg de meldeing dat de prijs is aangepast aan de BTW van het land van aflevering. Prijs ging naar 70.11 (21% NL BTW). Ik vind dat echt zot. Ik koop toch in Duitsland, het wordt vanuit Duitsland geleverd en verstuurd. Dan geldt, volgens mij, gewoon de Duitse BTW. Kan me namelijk niet voorstellen dat Rose de BTW van Nederlandse klanten aan de Nederlandse staat afdraagt. Door die stijging van de prijs (ook van een paar schoenen) wordt het verschil met bv Mantel dermate klein, dat ik daar wel naar toe ga. Ook handiger met eventuele garantie claims. BikeComponents haalt dat soort fratsen niet uit. Gewoon 19% BTW. Maar niet de schoenen die ik zocht.

Ik weet niet of iemand anders dit al gemeld heeft. Heb wel gezocht, maar geen post kunnen vinden.
Er zijn meerdere buitenlandse webshops die dit doen, als een bepaalde deel van je omzet afhankelijk is van een land moet je indd daar de BTW afdragen.
Levering aan particulieren in andere EU-landen
Indien je aan particulieren in een ander EU-land levert, dien je normaal gesproken Nederlandse btw in rekening te brengen. Indien je echter veel verkoopt aan buitenlandse particulieren, kun je te maken krijgen met een bijzondere regeling, de zogenaamde afstandsverkopen. Zodra de omzet naar bijvoorbeeld België in een jaar meer bedraagt dan 35.000 euro, moet je Belgische btw in rekening brengen, zodra deze grens van 35.000 euro overschreden wordt. Je moet je dan in België gaan registreren.
bron: http://www.mkbservicedesk.nl/2212/ik-me ... ducten.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Ok, dat wist ik niet.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Emil1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 20 juli 2012, 23:27
Mijn mountainbike: Chinees met Ryde wielen en Sram XO

Hallo,

Ik zie op de site dat er dit weekend magazijnopruiming is. Is deze kleine magazijnopruiming de moeite waard of kan ik om lekker rond te neuzen beter wachten tot de opruiming van eind februari?
De meeste mensen weten het niet, maar je kunt ook dingen doen zonder het op facebook te zetten.
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Goeie vraag, wanneer is nou de grote magazijnverkoop, of hebben ze bij allemaal heel veel (dus bij de winterverkoop niet alleen winterproducten?)
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Maandagavond voor het eerst bij Rose een paar spulletjes besteld en deze werden gisteren (vrijdag) keurig op mijn werk bezorgd :-q
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Iemand naar die magazijn verkoop geweest? Ik had geen tijd dit weekend en wil de volgende keer gaan. Wat kan je zo'n beetje verwachten?
Ach ja....
dveerd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 18 september 2012, 11:09

Fok, gemist... heb me maar weer eens aangemeld voor de newsletter
gig
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 23 mei 2014, 21:50

voorlaatste keer bij de magazijnverkoop geweest
Viel mij eigenlijk tegen, 1 helft met erg veel (incourante) kleding 80% (leek wel een eenmalige outlet van hun kledingleveranciers) , en de rest met veelal incourante onderdelen.
Andere helft met rose fietsen (wel eeg scherpe aanbiedingen op de fietsen)

Ik ben er vaker geweest en andere keren was het aandeel onderdelen (courant) een stuk groter

Uiteraard ligt het er aan waar je interesse ligt, ik zal 'm nog wel eens bezoeken maar haak af wanneer de opzet is zoals de laatst bezochte
martenj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 18:42

gig schreef:voorlaatste keer bij de magazijnverkoop geweest
Viel mij eigenlijk tegen, 1 helft met erg veel (incourante) kleding 80% (leek wel een eenmalige outlet van hun kledingleveranciers) , en de rest met veelal incourante onderdelen.
Andere helft met rose fietsen (wel eeg scherpe aanbiedingen op de fietsen)

Ik ben er vaker geweest en andere keren was het aandeel onderdelen (courant) een stuk groter

Uiteraard ligt het er aan waar je interesse ligt, ik zal 'm nog wel eens bezoeken maar haak af wanneer de opzet is zoals de laatst bezochte
Mee eens, kom er al jaren maar het wordt steeds minder die uitverkopen. Zooitje oude onderdelen met eigenlijk helemaal geen interessante prijzen . Ook de mtb's vond ik niet goedkoop , veel 26 modellen nog voor veel te veel geld.
Plaats reactie