Bikecustomizer

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
darkdepth
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 18:41

@ vld-mtbbiker, dat is ook niet bepaald relaxed.
Een screenshot van de betaling via de mail sturen lijkt me ook niet de normale gang van zaken.
Indien je een transactie doet kan de betreffende partij dat toch terug zien via zijn eigen boekhouding/internetbankieren.
Zeker als je het een goede omschrijving geeft...
bianchioltre
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 20 maart 2012, 20:05

weet iemand of Bikecustomizer/extraparts vakantie heeft, ik probeer ze al een paar dagen te bellen maar krijg geen gehoor
vld-mtbbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 6 maart 2011, 23:54

bianchioltre schreef:weet iemand of Bikecustomizer/extraparts vakantie heeft, ik probeer ze al een paar dagen te bellen maar krijg geen gehoor
op hun facebook staat dat ze tot vrijdag gesoten zijn?? dus misschien inderdaad iets van vakantie
Gebruikersavatar
corsten
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 12:10
Mijn mountainbike: 2019 Nukeproof Scout

Ook mijn ervaringen met deze winkel wisselden sterk. Woon in de buurt dus liep regelmatig even binnen. Eerste paar keer wat onderdelen gekocht en geen problemen gehad.vervolgens had ik een nieuwe voorderailleur nodig, had toen (eind vorig jaar) nog een wat oudere fiets en een speciaal model nodig. Een paar keer het verkeerde model meegekregen, zelfs nadat ik de fiets had meegenomen om te laten zien. Op zich geen drama, hij probeerde tenslotte te helpen.
Garantie e.d. zijn ze niet zo van, had meerdere malen onderdelen die wel heel snel kapot gingen en moest vervolgens gewoon de volle prijs betalen. Had daar eigenlijk niet zo'n goed gevoel over maar ja spullen gaan nou eenmaal kapot en dat hoort erbij.

Bij mij hield het op toen ik begin dit jaar een shimano xtr achterderailleur had gekocht, goede prijs (was een model van het jaar ervoor) en shadow uitvoering (carbon cage) met door Han uitgekozen custom wieltjes erin. Ik had nog wel gevraagd of het wel stevig genoeg zou zijn, was geen probleem volgens Han, shadow uitvoering was juist minder schade gevoelig vanwege iets verder naar binnen staan van de kooi.
Gelijk een nieuwe ketting, kransje en voorbladen gekocht, ketting was volgens mij een KMC, volgens Han beter en sterker dan Shimano. Na 1 keer een rondje broekpolder, wieltje verloren vd achterderailleur. Terug naar Han en onder het motto van "pech hebben, kan gebeuren" de volle prijs moeten betalen voor een nieuwe. 2e rondje was er een schakel van de ketting (niet het verbindingsschakel) open gesprongen en had de kooi gebroken. Ik weer terug en Han had wederom hetzelfde motto. Is gewoon pech hebben, een nieuwe kooi kon niet besteld worden (of was extreem duur, kan ik me niet goed herinneren) en er zat volgens hem niks anders op dan een volledig nieuwe achterderailleur te kopen. Hij wilde mij niet tegemoet komen in de prijs of zelfs maar naar Shimano opsturen om te bepalen of het onder garantie zou vallen. Ik ben vervolgens boos de winkel uitgegaan, had de maanden ervoor behoorlijk wat geld uitgegeven om mijn oude fiets weer op te knappen dus hij kende mij inmiddels en dan verwacht je iig een beetje service. Ik kom hier niet meer terug ondanks dat de winkel nog geen 7 km bij mij vandaan ligt, ik wilde daar zelfs een nieuwe fiets kopen maar ben blij dat ik dat niet gedaan heb. Mijn nieuwe fiets heb ik uiteindelijk bij vd Velden in Lekkerkerk gekocht, tot op heden prima service gehad, alleen jammer dat het vanuit Schiedam best een eind rijden is.
2019 Nukeproof Scout
Foxhunter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 17:03
Mijn mountainbike: has a stiff upper lip and an attitude.

Ik heb bij Han een aantal spullen gekocht en nam zijn beweringen van "beter dan Shimano" of "beste dat er eigenlijk is" altijd al met een korreltje zout. Ik heb nooit problemen ondervonden, totdat ik een keer de schakelhendel brak van mijn Red groep, die hij overigens tegen een keurige prijs leverde. Ik kreeg onder garantie een nieuwe, maar moest wel zijn verzendkosten betalen naar Agu. Agu leverde in eerste instantie een verkeerde greep, maar dat werd geregeld. Ik had daarover zelf contact met Agu en van hen hoorde ik dat dat niet kon. Ze handelen zelfs niet meer met Han.

Ik kocht er ook een FSA zadelpen. Han zei: "onbreekbaar". Hij brak toch, dus ik terug. Han weigert zelf de verontwoordelijkheid van garantie te dragen, maar beroept zich altijd op de verdeler. Ik vertel hem dat ik als klant met hem van doen heb en niet met zijn verdeler. Hij moet het met mij regelen en dan zelf de zaken opnemen met zijn verdeler.

Na een flinke tijd niets gehoord te hebben, heb ik meerdere malen gemaild, maar nooit een reactie gehad. Ik ben definitief klaar met deze meneer en zijn winkel. Ik wilde, gezien de prijs van de Red 10 speed groep, er zelfs volgend jaar een Red Etap groep kopen, maar dat laat ik nu wel lekker uit mijn hoofd. Ik wilde dit toch delen. Een gewaarschuwd mens telt immers voor twee.

Ik ga nu wel naar Serge van Bikeparts4u. Uitstekende service! Daar kunnen Han en Hamid nog wat van leren.
Gang is alles!
wesleykock
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: vr 12 december 2003, 11:43
Mijn mountainbike: Rotterdam

Wat jammer dat ik mindere berichten tegenkom over Han en Bikeparts/BikeCustomizer.
Na eerder vorige week naar Bike2Build te zijn gegaan, waar ik niet meteen terecht kon voor een serviceafspraak schoot mij ineens het bestaan van Extraparts te binnen.
Han heeft in 2009 (nog handelend vanuit de kelder :D ) een Merida frame van mij opgebouwd met XTR en ander leuk spul en fiets werkte uitstekend.
Toevallig ben ik tegenwoordig in het bezit van een Tomac Cortez waarvan BikeCustomizer de distribiteur is en die wat klein onderhoud nodig had.
Pro-aktief heeft hij nog wat andere zaken nagekeken en versleten onderdelen vervangen. En eerlijk is eerlijk, de fiets rijdt nu 2.0! Mijn complimenten en ik hoop voor Han dat hij zijn customer service ook een upgrade geeft want verstand van mountainbikes heeft hij zeker.
Ride or Die....
Plaats reactie