Hibike.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Zojuist een paar 5/10's Elements zwart bestelt voor 102 Euro incl verzendkosten, hoop dat het vlotjes verloopt.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Zojuist een sram bleedkit besteld bij Hibike, voor een betere prijs dan bij mantel.

Ben benieuwd hoe lang het duurt
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
aappii
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: za 26 juli 2008, 13:53

Normaal gesproken ben ik niet zo van de webwinkels reviewen. Mijn ervaring met Hibike daarentegen wil ik wel met jullie delen. Want wat een achterlijk zooitje ongeregeld is dat daar zeg…
Ik had twee paar remblokken en een adapter besteld. Het duurde zoals al eerder hier in dit topic staat beschreven best lang voordat ik een verzendbevestiging ontving. Via de track and tracé code zag ik dat mijn pakket een tussenstop had gemaakt in Luxembourg waar het pakket de “fix minor damage” behandeling kreeg.

Toen ik het pakket eenmaal een paar dagen erna binnen kreeg was de envelop inderdaad dichtgeplakt door de DHL. Eenmaal geopend zag ik dat de remblokken ontbraken. Die zijn er waarschijnlijk uitgevallen of gejat.
Maar toen begon de malaise met Hibike. Het duurde allereerst al een paar dagen eer ik antwoord kreeg op mijn “reklamation” verzoek. Blijkbaar moest ik dus maar bij het dichtstbijzijnde postkantoor een klacht indienen. Ik heb het dichtstbijzijnde DHL service center gebeld en die wist van niets.

Ik heb toen contact opgenomen met DHL Nederland die vertelde mij dat de verzender de klacht moest door geven (blijkbaar standaard protocol hier). Ik heb dit toen uitgelegd maar Hibike bleef erbij dat ik de klacht moest indienen. Ik heb toen nogmaals met DHL contact opgenomen en die heeft mij uiteindelijk maar het formulier doorgestuurd wat normaal bestemd is voor de verzender.

Ik heb dit toen ingevuld naar Hibike gestuurd ook met de uitleg dat wij hier in Nederland PostNL hebben en geen DHL. Uiteindelijk kreeg ik het bedrag van de twee paar remblokken terug gestuurd gekregen. Vervolgens heb ik hier weer achter aan gemaild dat ik de verzendkosten ook terug gestuurd wil krijgen zodat ik volledig gecompenseerd ben en ik een nieuwe bestelling kan plaatsen bij Hibike.

Vervolgens kreeg ik een erg kort af mail terug van Hibike dat ik wel de adapter heb gekregen en dat daar de €5,90 verzendkosten voor was. Ik heb toen nogmaals terug gemaild dat ik het niet eerlijk vind dat DHL een deel van mijn bestelling kwijt raakt en ik vervolgens datzelfde bedrijf weer moet sponsoren. Overigens zei ik daar ook bij dat hun de verzendkosten ook maar bij DHL moesten claimen.

Ik kreeg toen een heel brutale mail terug omdat ik niet bereid was geweest om bij het dichtstbijzijnde postkantoor een klacht in te vullen hun geen claim kunnen doen bij DHL en dat ik maar blij moest zijn dat ik het bedrag voor de twee paar remblokken terug kreeg.

Ik weet dat het maar om €5,90 gaat, maar principieel vind ik dat dit ook gewoon bij de terugbetaling hoort. Ik als klant zijnde heb er niet om gevraagd dat DHL mijn spullen kwijt raakt. Ik vind dat ik mij meer dan genoeg heb ingezet om de juiste formulieren in te vullen en dan alsnog krijg ik deze snobistische reactie. Ik ben helemaal klaar met de service van Hibike en ik zal er nooit meer iets bestellen. Ik zou ook iedereen op dit forum willen aanraden hetzelfde te doen.

Er zijn genoeg Duitse webshops met vele malen betere service Bike-mailorder all the way!!
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik probeer iets terug te sturen naar hibike, maar kon niet ingelogd op de 'return portal'. Heb al enkele mails gestuurd, maar krijg geen antwoord.
Iemand ervaring met retourneren?
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ja, ging vlekkeloos. Jammer dat ze 10 euro rekenen voor de retourzending wanneer zij een gebruikt product leveren....
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

RuudRuud schreef:Ja, ging vlekkeloos. Jammer dat ze 10 euro rekenen voor de retourzending wanneer zij een gebruikt product leveren....
Hoe kom je aan een retourlabel en adres?
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik laatst ook 2 kettingen teruggestuurd, gewoon via die return portal. Ging allemaal goed :)
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

maaf2 schreef:
RuudRuud schreef:Ja, ging vlekkeloos. Jammer dat ze 10 euro rekenen voor de retourzending wanneer zij een gebruikt product leveren....
Hoe kom je aan een retourlabel en adres?
Ingelogd bij het portaal met klant/ordernummer :)

Na een mail kwamen ze tot de conclusie dat iemand op een verkeerde knop heeft gedrukt waardoor er 10 euro ingehouden werd voor de retour van een verkeerde levering. Dat is inmiddels rechtgezet :)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb goede ervaringen met Hibike, snelle levering voor een goede prijs. Retour van een Maxxis band ging ook prima vorige week: via retourportal aanmelden, heb zelf de verzendkosten betaald via PostNL. Wel aangetekend want ik heb ooit met CRC een probleem gehad (pakket kwijt wat niet kwijt was achteraf) dat ik voortaan retour zo verzend. Verzendkosten via Paypal weer terug gekregen. Pakket is maandag verzonden, en dinsdag had ik al geld van Hibike via Paypal.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Kansloos gebeuren daar... Over een bestelling met de melding dat alles op voorraad is 7 dagen doen om te versturen. Geen reactie per telefoon of mail. En daarna DHL. Volgens mij gebruiken ze de meest goedkope verzendoptie want ook dat blijft duren. Terwijl DHL vaak genoeg wel binnen twee dagen levert vanuit Duitsland. Hibike gaat van mijn shop-lijst af.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Bij mij al 2x super goede ervaringen. Ook met DHL. Bestel het liefst via Hibike. Donderdag nacht besteld, vrijdag verzonden om kwart voor 4. Zaterdag om kwart over 10 in huis. Vrijdagmiddag rond half 5 nog een bestelling, die is gisteren verzonden aangezien ze in het weekend niet verzenden.

Prijzen zijn ook goed. 2x IXS Trigger protectors, overal +200 maar bij Hibike 175 euro. Five-Ten Freerider Pro, ook 2 paar besteld: normaal tussen de 120 en 140, bij Hibike waren ze 99,60.

Edit: nu lijkt het wel alsof ik bij Hibike werk, maar dat is gelukkig niet zo.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Dennisvdb schreef:Bij mij al 2x super goede ervaringen. Ook met DHL. Bestel het liefst via Hibike. Donderdag nacht besteld, vrijdag verzonden om kwart voor 4. Zaterdag om kwart over 10 in huis. Vrijdagmiddag rond half 5 nog een bestelling, die is gisteren verzonden aangezien ze in het weekend niet verzenden.

Prijzen zijn ook goed. 2x IXS Trigger protectors, overal +200 maar bij Hibike 175 euro. Five-Ten Freerider Pro, ook 2 paar besteld: normaal tussen de 120 en 140, bij Hibike waren ze 99,60.

Edit: nu lijkt het wel alsof ik bij Hibike werk, maar dat is gelukkig niet zo.
Het kan dus ook gewoon goed gaan maar de drie keer dat ik bij Hibike besteld heb blijft het pakje na versturen een paar dagen in Luxemburg liggen en wordt het pas na dagen (4, 5 en 7) verstuurd door Hibike (2x 1 artikel besteld )op voorraad), 3e keer een paar artikelen besteld maar alles op voorraad).

Laat je vooral niet tegenhouden door mijn ervaring. Het kan ook gewoon goed gaan en qua aftersales is het tot op heden een goede shop! :) Maar ik bestel er niet meer. Teveel negatieve punten bij elke bestelling tot nu toe.
speedofsound
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 oktober 2008, 14:22
Mijn mountainbike: Specialized Hellga Fatbike

Inmiddels 5 x iets besteld bij Hibike. Alle keren goed gegaan. 4x "Normale" bestellingen die op voorraad staan op de website allemaal binnen 3 werkdagen in huis. 1x een fiets besteld en die was in 1 week in huis waarbij ze mij elke dag op de hoogte hielden dmv email.
Prijzen zijn goed en de verzendkosten vind ik meevallen, ook voor de fiets heb ik "maar" €5,90 verzendkosten betaald.
Every dog barks
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

Was even zoeken inderdaad naar het retourlabel. Netjes afgehandeld door Hibike, het retourneren is een snelle, betrouwbare, maar wel prijzige procedure.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Een maand geleden ook 2 artikelen besteld. 1 is op voorraad en de ander is pas leverbaar in de eerste week van december. Stond in de bevestiging dat het artikel op voorraad binnen 2 tot 3 dagen word verstuurd. Na 3 weken een mail gestuurd. Krijg als antwoord dat het ene artikel pas in december leverbaar is. Dat wist ik ook maar jullie geven aan dat het andere artikel verzenden 2 tot 3 dagen duurt.
Klopt zeggen ze maar wij versturen alles alleen maar in 1 keer. Dat werd niet gezegd in de bevestiging. Anders moest ik 2x verzendkosten betalen. Dat doe ik dus ook niet. En de volgende keer komt er ook niet.
Plaats reactie