futurumshop

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.

Moderator: Bas

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 9486
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Locatie: twee mooie :-)
Contacteer:

do 16 juni 2016, 13:55

Recentelijk drie helmen besteld om er zo zeker mogelijk van te zijn dat er eentje bij zat die perfect zou passen :)
Dag na de bestelling alles in huis, de boel gepast en er twee geretourneerd met de gratis retourbon die je uitprint via hun link. Keurige mailtjes om me op de hoogte te houden van het crediteren van het teveel betaalde bedrag.
Kortom: netjes en klantvriendelijk afgehandeld, niks mis mee.
Morsbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 09:24
Locatie: Trek Procaliber 9.7

do 16 juni 2016, 16:48

Morsbiker schreef:3 weken besteld, verwachte levertijd al 2 keer uitgesteld.........
had een syntace stuur besteld en heb vanwege lange(re) levertijd gecancelled en bij Bikester besteld. Die konden sneller leveren.
Wel na cancelen bestelling ook bevestiging + geld terug ontvangen, dus prima geregeld

zal me er niet van weerhouden om bij Futurum te bestellen. Dit keer liep het gewoon zo
Vaak bu-j te bange!

Mijn bike
Gebruikersavatar
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 9486
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Locatie: twee mooie :-)
Contacteer:

ma 25 juli 2016, 09:52

Afgelopen week een cassette en klein tooltje besteld, bij F-shop omdat ik geen risico wilde lopen op vertragingen met de levering. Spullen waren inderdaad de dag erna in huis, en toen kwam ik er ook achter dat ik nog een cadeaubon van een tientje had liggen....

Die was geldig tot eind augustus 2016, en ik verwacht niet voor die tijd nog een andere bestelling te doen dus een mailtje gestuurd met de vraag of ik die bon alsnog kon inwisselen. Gisteren al (op zondag...) antwoord gehad met de mededeling dat die tien euro gecrediteerd worden.

Geen wereldschokkende zaken, maar ik vind dit soort dingen wel klantvriendelijk, net als bijvoorbeeld de mogelijkheid tot gratis retournering van de de helmen uit mijn post hierboven. En allemaal zonder moeilijk gedoe en eindeloos ge-email.
Dus wat mij betreft zijn ze daar goed bezig bij Futurumshop :-q
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 685
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Locatie: Iets van metaal, kunststof en rubber

di 9 augustus 2016, 19:23

Zoals gewoonlijk binnen 24 uur een bestelling binnen. Met 10 Euro korting. Thumbs up.
Teixido
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 3 oktober 2011, 21:58

di 16 augustus 2016, 18:15

Zondagavond besteld, maandag middag binnen.

Internet shoppen op zn best.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 685
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Locatie: Iets van metaal, kunststof en rubber

wo 19 oktober 2016, 22:08

Hier nog een positieve ervaring. Artikel raakte snel beschadigd, hierna contact met Futrumshop opgenomen en vervolgens aankoopbedrag teruggekregen in de vorm van een tegoed. Nieuw item besteld, en binnen 24 uur weer bezorgd. Prima geregeld. :-q
maaf2
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 748
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

wo 19 oktober 2016, 23:37

Ik blijf er regelmatig bestellen. Gratis verzenden en gratis retourneren maakt het risico op een miskoop echt nihil. En dan ook nog supersnel en zonder gedoe je geld terug.
Daarnaast regelmatig bijzonder goede aanbiedingen. Vorige maand een Fox fullface helm gekocht met enorme korting en nergens anders goedkoper te vinden.
Gebruikersavatar
hubert002
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 11 september 2014, 21:17
Locatie: Andorrees

do 3 november 2016, 16:11

Na de bikemotion Bell Super 3 MIPS besteld, levering week 44.
Vandaag een mailtje: het wordt week 3!!!!! of iets anders uitzoeken.

Tja, en dat doe je niet met een helm die je naar tevredenheid hebt gepast. Jammer.
Mountains aren't just funny, these are hill areas!
Gebruikersavatar
MisterG300
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: vr 8 april 2016, 10:44

do 3 november 2016, 20:05

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met Futurum, het grote voordeel vind ik de prijzen inclusief de verzendkosten.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1578
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Locatie: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

do 3 november 2016, 20:11

Als ik iets bestel dan is het 9 van de 10 keer bij hun. Levering is bijna altijd snel en mocht iets langer duren dan houden ze je prima op de hoogte en ze geven zelfs een alternatief mogelijkheid. De gratis verzendkosten is natuurlijk ook mooi mee genomen! Wat mij betreft de beste onlinewinkel voor fietsgerelateerde dingen. :-q
Gebruikersavatar
hubert002
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 11 september 2014, 21:17
Locatie: Andorrees

di 8 november 2016, 19:30

hubert002 schreef:Na de bikemotion Bell Super 3 MIPS besteld, levering week 44.
Vandaag een mailtje: het wordt week 3!!!!! of iets anders uitzoeken.

Tja, en dat doe je niet met een helm die je naar tevredenheid hebt gepast. Jammer.
Vandaag mailtje: "het wordt week 7 2017"

Zou dit nu bij Bell vandaan komen of is dit ontmoedigingsbeleid van de webshop?
Hebben ze wellicht een aanbieding neergezet die te scherp was?
Zucht ...
Mountains aren't just funny, these are hill areas!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1547
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Locatie: Sensa, sensa, sensa, intersens.

wo 9 november 2016, 11:18

Bel ze anders gewoon even i.p.v. aannames op een forum te kwakken?
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4456
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

wo 9 november 2016, 15:35

Als ik kijk naar de SigmaSport Rox.11 waar ik naar kijk dan varieert de levertijd ook. Eerst was het begin november, toen tweede week december en nu weer eind november, begin december.

Ben echter blij dat Futurumshop de datum erbij vermeld i.p.v. 20 dagen of meer bij BC. Dit is wel zo duidelijk. Ik zit er niet om verlegen gelukkig. Vervelend als het wel zo is maar ik geloof niet dat Futurumshop er iets aan kan doen. Dit is puur de leverancier.
Mike123
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 529
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

zo 13 november 2016, 02:20

Paar weken geleden een mail gestuurd naar Futurumshop dat mijn pads in de helm loslaten. Maar dan niet loslaten van de helm maar dat de 2 lagen tov elkaar loslaten. Helm was wel ca een jaar oud maar de helm veel gebruikt en dus ook behoorlijk gezweet. Ook geen idee of die dingen onder de garantie vallen. Op de website stonden ook geen losse sets voor mijn type helm. Dus een mail gestuurd of ik bij hun nieuwe pads kon bestellen.
Volgende dag een mail terug dat ze ze niet op voorraad hadden maar dat ze ze besteld hadden bij de leverancier en als ze binnen waren dat ze ze dan kosteloos mij een set zouden opsturen.
En binnen anderhalve week had ik een nieuwe set in huis.
Geen idee of dit onder garantie valt maar ik vroeg of ik een set kon kopen/bestellen bij hun en zelf komen ze met de oplossing om mij een set op te sturen.
Vind ik netjes.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4456
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

di 22 november 2016, 13:52

Van de week een cadeautje op mat, een neckscarf. Dus ik zeg :-q

En vandaag de bestelling voor de ROX.11 de deur uit gedaan. Staat gepland voor deze week. Hopelijk komt ie snel. De nieuwe functionaliteit met Bluetooth lijkt mij ideaal. Niet meer die computer iedere keer aankoppelen maar gewoon de data via BT naar jouw mobiel laten sturen en van daaruit naar de cloud en het datacenter.
Plaats reactie