www.chainreactioncycles.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb er een aantal keer de discussie over gehad met de klantenservice en ook geconfronteerd met het verschil, en tot nu toe dan altijd voor de laagste prijs gekregen. Voor een tientje ga ik niet piepen, maar het heeft me ook een keer 35% korting op wat Hope-spul gescheeld wat je in de UK wel kreeg in NL niet, en dat loopt snel op dan (waarvoor j dan nog meer besteld uiteraard :winkie: ).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Iemand nog op zoek naar een paar Five Ten Freeriders? Bij CRC in de kleur Myrtle Green nu voor € 53,49 (link)
modder zuigt!
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Mark-xt schreef:Iemand nog op zoek naar een paar Five Ten Freeriders? Bij CRC in de kleur Myrtle Green nu voor € 53,49 (link)
Vrouwenuitvoering in het paars ook voor die prijs. Gelijk besteld als verrassing voor m’n lief. Kleuren vast goed bij d’r fiets :-q
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod132480" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ben laatste tijd steeds minder gecharmeerd van CRC. Tijdens actieperiodes spullen duurder maken is een no go voor mij. Ik snap dat meerdere winkels dit doen maar bij CRC zie ik wel hele rare prijswijzigingen.

Hier even een voorbeeld:
Vorige week plaatste iemand bij dat topic over dropper posts nog een link naar een brand x versie. Die was iets van 80 euro. Nu hebben ze de red hot drops actie en diezelfde dropper doet mee. Maar kijk eens naar de speciale prijs van 106,99 euro:
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod149024" onclick="window.open(this.href);return false;

Een shimano M8000 crank 2 weken terug ook iets van 89 euro, nu gedurende 1 week een speciale prijs van 94,99 euro:
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod135835" onclick="window.open(this.href);return false;

en zo ben ik een aantal andere dingen tegen gekomen. Als je niet beter weet dan...
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Die m8000 crank was van de week zelfs 78 euro, ik wou hem bijna bestellen..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gaat het dan wel om exact dezelfde versies? Dus geen dropper in een andere lengte/drop/kabelbevestiging of crank met een andere lengte, dat soort verschillen?
Wat zou anders een reden kunnen zijn om buiten de acties de prijzen juist lager te hebben vraag ik me af.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

kermit schreef:Gaat het dan wel om exact dezelfde versies? Dus geen dropper in een andere lengte/drop/kabelbevestiging of crank met een andere lengte, dat soort verschillen?
Wat zou anders een reden kunnen zijn om buiten de acties de prijzen juist lager te hebben vraag ik me af.
Legitieme vraag. aan de andere kant; dit gebeurt op grote schaal en al heel lang. Ik heb ooit een leraar economie gehad die in de jaren 70 van de afgelopen eeuw werkzaam was bij C&A en daar was dat al standaard praktijk tijdens de uitverkoop. Jurkjes die voor 49 gulden in de winkel hingen werden met de uitverkoop opnieuw geprijsd: "Van 89,- nu 69,-" En ze gingen als warme broodjes over de toonbank.

Maar goed, we leven in het internettijdperk, ff een paar prijzen op verschillende sites vergelijken is zo gebeurd.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

kermit schreef:Gaat het dan wel om exact dezelfde versies? Dus geen dropper in een andere lengte/drop/kabelbevestiging of crank met een andere lengte, dat soort verschillen?
Wat zou anders een reden kunnen zijn om buiten de acties de prijzen juist lager te hebben vraag ik me af.
Yes exact dezelfde versie, en wat Victor zegt over de dropper klopt ook, was ook die versie.
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Victor1977 schreef:Ben laatste tijd steeds minder gecharmeerd van CRC. Tijdens actieperiodes spullen duurder maken is een no go voor mij. Ik snap dat meerdere winkels dit doen maar bij CRC zie ik wel hele rare prijswijzigingen.

Een shimano M8000 crank 2 weken terug ook iets van 89 euro, nu gedurende 1 week een speciale prijs van 94,99 euro:
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod135835" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor deze cranks is de prijs nog steeds wel redelijk. De M8000 chainrings is een heel ander verhaal. Bijna 20% korting volgens CRC maar toch nog steeds €60 en ruim 20€ duurder dan een aantal van de Duitse webshops:
http://www.chainreactioncycles.com/nl/e ... prod162117" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is dat ik de cranks een aantal weekjes geleden al gekocht had maar had ze anders bijna voor de €78 gekocht waar ze ook nog eventjes voor te koop hebben gestaan. Terwijl bij aantal andere shops ze zo net boven de €100 zaten.

Prijzen van de remmen daar zijn op het moment ook erg vervelend en totaal niet interessant. Maar je bespaard wel 32%. Worden geen sets verkocht waardoor bijvoorbeeld die Shimano M8000 remmen behoorlijk stuk duurder (ruim €40) zijn als bij de Duiste shops als je een set zoekt.

Goed vergelijken dus.
BMW325TI
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: za 22 december 2012, 22:09

CRC is slecht geworden, wil je gebruik maken van garantie doen ze super moeilijk.
Foto's, beschrijving etc toevoegen terwijl het gewoon om een terugroepactie gaat van betreffende fietsfabrikant.....

Ik koop in ieder geval nooit meer, na zoveel jaren trouw zijn geweest.
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

naja..ik bestel net bij chainreaction..staat er op paypal dat de betaling overgemaakt is naar wiggle met vermelding chainreaction...zijn ze opgekocht door wiggle??
oooww sinds 2017 wiggle crc....maar nu dus betalen aan wiggle..

bike24 is ook van wiggle crc lees ik net...weer wat geleerd.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

CRC = wiggle inderdaad. Prijzen zijn bij mijn weten ook identiek. Dat bike24 ook van wiggle zou zijn wist ik niet. Die hanteren vaak wel heel andere prijzen.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Elvis1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 5 september 2005, 11:42

Wiggle mergerEdit

After the Competition Commission approved the merger in July 2016 and Wiggle bought 100% of the Chain Reactions Cycle equity from the Watson family, the Wiggle CRC group was formed.[9]

CRC closed their Northern Irish warehouse to integrate their stock into Wiggle's 'Citadel'[10], but retains its own branding and website. The combined Wiggle CRC group generated an annual revenue of over £300 million.[10]

In October 2017 Wiggle CRC bought German company Bike24 for over £100 million, which continues to operate separately.The group's combined revenue is now estimated at £500 million.

bron wiki
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zondag een rugzakje besteld bij CRC, woesdag al in huis. Er zat een piepklein scheurtje aan het eind van de slang waar het over de koppeling van het mondstuk geschoven zit. Ik denk "ik zeg er toch wat van...". Ik krijg meteen dezelfde dag geheel kostenloos een nieuwe slang toegestuurd. Met excuses. Niet slecht! :-q

Dezelfde rugzak is bij Wiggle overigens €30,- duurder. Dus de prijzen bij Wiggle en CRC zijn toch niet altijd gelijk kennelijk.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
maxwell
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 27 juni 2006, 10:15
Mijn mountainbike: Stanton
Contacteer:

sid besteld bij crc, via de site gewoon bestelbaar en dus ook te betalen. Dus met paypal besteld.

De order is nu gecancelled omdat de vork niet meer op voorraad is.

De vork is overigens nog steeds bestelbaar.

Het cancelen gaat met een automatisch gegenereerde e-mail. wat ik wat onpersoonlijk vind.
Plaats reactie