Iemand ervaring met Izibike?

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Slot
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 7 juni 2007, 21:55

Ik ben van plan een bike te bestellen op izibike.nl, heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga een aangepaste fiets bestellen ( andere vork erop ).
Dank je :-q
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Ja prima ervaring. Garanatieafhandeling doen ze ook niet moeilijk over.
Slot
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 7 juni 2007, 21:55

Okee, Fijn!
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Als ik het goed heb, is het hetzelfde bedrijf als Mantel.
Slot
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 7 juni 2007, 21:55

Hoe lang duurde het voordat jij je fiets kreeg/ophaalde? Ik ben van plan een aangepaste fiets te nemen, met een andere vork, en ben bereidt hem op te halen in Arnhem. Moet ik dan even lang wachten als dat ik hem laat brengen?
fox26
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 289
Lid geworden op: zo 15 april 2007, 13:22
Mijn mountainbike: Cinelli stratocaster xc stalen frame met upgrades.

Even bellen/mailen met izibike. :wink:
Slot
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 7 juni 2007, 21:55

Jup, al gedaan :)
Ze zijn m'n fiets nu aan het maken in de fabriek, zeiden ze in m'n mailtje van vanochtend. Nu nog een afspraak maken wanneer ie klaar is en ophalen dan maar! :D
DJ ViTo
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: zo 1 oktober 2006, 20:36
Mijn mountainbike: Koga Miyata X-Terra

Prima ervaring gehad....ik had voor iemand het verkeerde frame besteld, hierna gebeld om het om te wisselen.
Dit duurde wel naar zeggen 2 weken langer, maar was geen enkel probleem. Na anderhalve week heb ik de fiets toen al gekregen. Prima in orde, fijne, en onverwachte snelle levering van de fiets.

Grtz vito
Slot
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: do 7 juni 2007, 21:55

Okee, bedankt voor de reactie! :)
jjklomp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 2 januari 2008, 15:32
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2009

Ik heb vorig jaar een Sensa Fiori mountainbike gekocht bij Izibike. Na een korte tijd kwamen er vreemde plekken in de lak. Zeker op de bovenbuis was dit een lelijk gezicht. het waren een soort blaasjes. Ik ben daarmee naar Izibike gegaan, maar ze zeiden dat de schade ontstaan was door gebruik, dus niet onder de garantie viel. Terwijl dat niet zo was. Dan wordt het dus mijn woord tegen het zijne. Met als gevolg dat mijn fiets naar Izi-bike terug moest, waarbij verteld werd dat ze deze zouden opsturen ter beoordeling. NA drie weken kreeg ik bericht dat Sensa de foto's had beoordeeld en aangaf dat het zeer waarschijnlijk gebruikersschade was. Mijn fiets bleek dus helemaal niet opgestuurd te zijn geweest naar Sensa. Ik heb toen contact gezocht met Sensa en zij lieten mij weten dat ze een fiets niet konden beoordelen aan de hand van een foto, maar deze opgestuurd moest worden.... Gevolg kastje muur verhaal. Maar aangezien ik een koopovereenkomst heb met izibike heb ik in principe niets te maken met Sensa. Izibike wilde de fiets eventueel wel opsturen, maar als bleek dat ook Sensa beoordeelde dat de schade ontstaan was door gebruik (wat zeer waarschijnlijk het geval zou zijn, volgens Izibike) zou ik twee keer transport kosten a 27,50 moeten betalen. Ik ben gisteren mijn fiets op wezen halen. Zoals jullie begrijpen was ik erg teleurgesteld in de service van Izibike en de kwaliteit van de lak van Sensa. Een fiets van 2000 euro zou na verwachting toch een betere lak en garantie moeten hebben dan een fiets van 300 euro. Helaas is dat dus niet het geval. Dus als je een goede fiets wil kopen, betaal dan iets meer en ga naar een echte fiets specialist, en koop dan zeker geen mountainbike van Sensa. Zie ook de reviews op Facebook. De aflevering is prima, maar als het op service komt erg slecht: https://www.facebook.com/izibike/reviews/" onclick="window.open(this.href);return false;
## Kom biken in het Rijk van Nijmegen ##
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

zie mijn reactie op je Facebook review.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Goede ervaringen wat betreft verkoop, verschillende keren fietsen gekocht, afspraken altijd nagekomen. Service geen beroep op hoeven doen dus geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door Peter243 op za 5 december 2015, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

jjklomp schreef:Ik heb vorig jaar een Sensa Fiori mountainbike gekocht bij Izibike. Na een korte tijd kwamen er vreemde plekken in de lak. Zeker op de bovenbuis was dit een lelijk gezicht. het waren een soort blaasjes. Ik ben daarmee naar Izibike gegaan, maar ze zeiden dat de schade ontstaan was door gebruik, dus niet onder de garantie viel. Terwijl dat niet zo was. Dan wordt het dus mijn woord tegen het zijne. Met als gevolg dat mijn fiets naar Izi-bike terug moest, waarbij verteld werd dat ze deze zouden opsturen ter beoordeling. NA drie weken kreeg ik bericht dat Sensa de foto's had beoordeeld en aangaf dat het zeer waarschijnlijk gebruikersschade was. Mijn fiets bleek dus helemaal niet opgestuurd te zijn geweest naar Sensa. Ik heb toen contact gezocht met Sensa en zij lieten mij weten dat ze een fiets niet konden beoordelen aan de hand van een foto, maar deze opgestuurd moest worden.... Gevolg kastje muur verhaal. Maar aangezien ik een koopovereenkomst heb met izibike heb ik in principe niets te maken met Sensa. Izibike wilde de fiets eventueel wel opsturen, maar als bleek dat ook Sensa beoordeelde dat de schade ontstaan was door gebruik (wat zeer waarschijnlijk het geval zou zijn, volgens Izibike) zou ik twee keer transport kosten a 27,50 moeten betalen. Ik ben gisteren mijn fiets op wezen halen. Zoals jullie begrijpen was ik erg teleurgesteld in de service van Izibike en de kwaliteit van de lak van Sensa. Een fiets van 2000 euro zou na verwachting toch een betere lak en garantie moeten hebben dan een fiets van 300 euro. Helaas is dat dus niet het geval. Dus als je een goede fiets wil kopen, betaal dan iets meer en ga naar een echte fiets specialist, en koop dan zeker geen mountainbike van Sensa. Zie ook de reviews op Facebook. De aflevering is prima, maar als het op service komt erg slecht: https://www.facebook.com/izibike/reviews/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie hèt probleem niet helemaal, ze bieden een oplossing, maar geven aan dat de kosten van transport voor eigen rekening zijn als het geen garantiegeval is. Het lijkt er op dat al bepaald is dat het garantie is en dat de verkoper hem alleen nog maar hoeft in te koppen. Zo werkt het denk ik niet. De vraag is wel of het netjes is pressie uit te voeren met de transportkosten. Het gebeurd wel vaker dat garantie wordt beoordeeld aan de hand van foto's. Dit lijkt toch meer een gevalletje ik ben het niet eens met dat het geen garantie is. Dan rest er nog 1 ding en dat is juridische stappen. Bij rechtsbijstand heb je vaak een minimumclaim nodig, zelf gaan procederen weegt niet op tegen de kosten. Dus ja de service van izibike lijkt hier wat kort door de bocht en nee niet alles is per definitie garantie.
Plaats reactie