Bike2build.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Buffalo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 22:56
Mijn mountainbike: Scott scale 960

Thans voor de tip p_k. Dat zijn de meedenkertjes. Daar houd ik van ;). Als ik bij decatlon ben eens kijken.
Gebruikersavatar
Chakotay67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: za 13 november 2004, 12:58
Mijn mountainbike: Focus Raven

in de pre-sale(13-12-2012) ik ik mijn bike gekocht na dat ik eerst per mail overleg heb gehad.
Prima, prima geholpen en toen ik om de bike kwam werden direct alle delen op mijn bike gezet.
Dit terwijl er 100 mensen in de winkel liepen op zoek naar voordeel.
Moet zeggen met de 35% korting op mijn bike, waar niet veel marge inzit voor B2B, een beste service gegeven.
ook op de bike van mijn maat.
En nog eens 20% op alles wat ik ter plaatse kocht.

Toppie
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Chakotay67 schreef:Moet zeggen met de 35% korting op mijn bike, waar niet veel marge inzit voor B2B, een beste service gegeven.
ook op de bike van mijn maat.
Toppie
Nou! Daar heeft een maat van me toch een hele andere ervaring aan overgehouden. Koopt een fonkelnieuwe Cannondale Scalpel bij bike2build, krijgen ze eerst achteraf de wielen ineens niet Tubeless :~ En moest ie vanmorgen in Huijbergen na 20Km afhaken omdat de crank helemaal los zat, die was dus in alle staten :-D Maar zo'n service op een nieuwe fiets van 2395euri? Nee? daar scoort Bike2Build geen punten mee. Not toppie dus!!
marsjee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 495
Lid geworden op: zo 28 augustus 2011, 13:11

Zag dat er deze maand geen verzendkosten zijn. Maar zelfs dan zijn de prijzen onaantrekkelijk. Kijk dus weer even verder waar ik wat spullen ga bestellen :P
Tech videos: WWW.MTBHOWTO.COM
<maurice>>
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: za 11 april 2009, 22:49
Mijn mountainbike: Cotic Solaris

marsjee schreef:Zag dat er deze maand geen verzendkosten zijn. Maar zelfs dan zijn de prijzen onaantrekkelijk. Kijk dus weer even verder waar ik wat spullen ga bestellen :P
Wel de kleine lettertjes lezen... Is pas gratis vanaf €20!
Grote wielen, sneller thuis.

pain is brood in het frans
JRS
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 14:55
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Surly Icecream Truck

En dan de winktercollectie in de uitverkoop met 25% korting. Das ook niet iets om echt warm voor te lopen. Tot een jaar of 2 geleden was het wel anders.
Jappiejo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: do 29 november 2012, 19:50
Mijn mountainbike: Waalwijk

Heb een keer wat besteld bij b2b stond op hun site uit voorraad leverbaar,
En heeft uiteindelijk 6 weken geduurd. :evil:
Als ik zaterdags uitrust van vrijdag, rust ik maandag uit van zondagochtend.
Gebruikersavatar
JanYoghurt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 19:38
Mijn mountainbike: BMC TeamElite02
Contacteer:

Verzenden is nu bij B2B vanaf EUR 50 gratis... Maar dan nog:
SLX Cassette bij B2B: EUR 57,95
SLX Cassette bij Mantel: EUR 35,95

Scheelt me toch iets te veel... Mantel is toch ook een redelijk grote zaak, en heeft ook alle hiervoor genoemde kosten. En voor de consument geldt: Een HG81 is een HG81, of ie nou bij B2B vandaan komt of bij Mantel...
Plaats hier uw gevatte onderschrift.

Mijn Bike!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Aftersales is niet hun sterkste kant.
Kreeg op 11 januari het antwoord dat ze mijn vraag naar de technische dienst zouden doorsturen en toen werd het stil, heel stil.
BMW325TI
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: za 22 december 2012, 22:09

Super dure shops, toen ik een beginner was bestelde ik wel eens wat.
Maar hun service kan beter sloom en niet vriendelijk.

In ieder geval ik bestel niets meer van hun.
Gebruikersavatar
richard_librium
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: wo 26 januari 2011, 01:34
Mijn mountainbike: Demo 8one 2006
Contacteer:

ik lees hier veel slechte reacties... ik heb echt nog nooit slechte ervaringen gehad bij B2B, vrienden van me ook niet... altijd goeie service, wel een beetje op de aanbiedingen letten en we worden altijd goed geholpen
!
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Ik heb mijn XT shimano cassette kapot gereden doordat dat de tandwiel van zijn bevestiging is gebroken heb daar 4 dgn geleden opheldering over gevraagd maar tot op heden nog geen antwoord?
Rage with the machine.
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

inmiddels vandaag als verrassing een compleet nieuwe cassette gekregen ik zeg super service met name Edwin bedankt voor de energie!!
Rage with the machine.
onshore
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 13:28

Helaas ook slechte ervaring met bike2build.
BBB Helm gekocht bij hun en bij thuiskomst zag ik dat er een montage punt van het vizier kapot was.
Dit meteen telefonisch bij hun gemeld en ze gaven aan een mail te sturen met wat foto's en de aankoop bon. Ze zouden dan een nieuwe helm opsturen.

Vervolgens krijg ik een melding dat mijn mail doorgezet is naar de afdeling garantie en dat het wel iets drukker is wegens vakantie. Tot zover ging het goed.

Vervolgens 1,5 week niet te horen gekregen en zelf maar gaan bellen. Medewerker vond het slordig en melde mij dat hij de helm meteen ging bestellen en ik het zou horen als hij binnen was. Echter dag later krijg ik een email met de vraag of mijn probleem al opgelost was. Ik meteen weer gebeld met de melding dat ik de dag ervoor al gebeld had en dat ze een helm gingen bestellen. Medewerker vond dit ook raar en het leuke was dat zijn naam eronder stond, maar had hij niet gestuurd.

Na ruim 1,5 week weer eens gebeld voor de status. Echter kreeg ik nu te horen dat er niets in bestelling stond, maar ze met spoed het vizier gingen bestellen. Voor de zoveelste keer verteld welke helm, merk en kleur ik had en het kleur vizier. (op één of andere manier doen ze niet aan het maken van een dossier, want moest steeds vertellen welke helm)
Binnen 2 dagen zou een rood vizier binnen zijn, na een dag bellen ze met het nieuws hij is binnen. Leuk maar wordt mij doodleuk verteld dat vizier zwart is, had toch echt rood gezegd en staat ook in de mail. Vervolgens checken ze bij de leverancier (Shimano, ja volgens medewerker is dat ook BBB, vond ik al raar). Nu bleek dat het rode vizier niet meer leverbaar is, dus ik gaf aan bestel dan de hele helm, iets wat mij meerdere keren verteld is dat ze gingen doen. Maar nee die was ineens ook niet leverbaar.

Heb uiteindelijk zelf maar de oplossing bedacht, geld terug. Want na 4 weken zulke slechte service en een lading aan toezeggingen en beloftes was ik er al klaar mee. Medewerker begreep dat niet en kwam met excuses (had ik er echter al iets van 20 van, zei dus niets).

Leuk detail. Contact gehad met BBB nederland en die hebben voor mij nagekeken en zowel helm als vizier was is rood voldoende op voorraad. Ook van het feit dat ze onderdeel zijn van Shimano zei hem niets. Denk dus zoals ik ook al tegen b2b zei dat ze de verkeerde helm in gedachte hadden, terwijl ik in de mail, foto, telefonisch en op kopie bon toch echt duidelijk aangaf welke helm en merk.

Ik koop daar dus voorlopig niets meer!! Ook nog eens stuk duurder zag ik.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

goede ervaring met de winkel, kocht een Pro spacer set omdat ik op zoek was naar een 2.5mm headset spacer, deze maat zou in de serie spacers zitten. Bij nameten bleek thuis dat er 2 x 2mm inzat. Blijkt een fout van Pro te zijn en er is geen 2.5 spacer leverbaar. Na snel emailcontact (reactie binnen een paar minuten) wordt er kosteloos nog een 3mm spacer opgestuurd om te kijken of die ook past.
Plaats reactie