Bike2build.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Jornowski
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: ma 14 augustus 2006, 09:50
Mijn mountainbike: SCOTT EVO 2 XTR

msxx schreef:
Jasper11 schreef:Ik wou dus even een manitou --> Hayes adapter bestellen.. 16 euro koste het adaptertje.
Toen schrok ik toch wel even van de 12.50!!! verzendkosten. Ik heb laatst een pakketje verzonden en dat kon tot 10KG voor 6.20.. Ik neem niet aan dat een adaptertje meer als 10KG is :D ....
Ik vind het heel normaal.

Een bedrijf levert een bepaalde dienst, in dit geval B2B, ze moeten het inpakken en wegbrengen naar een verzendbedrijfje (bijvoorbeeld TNT)

Waarom zou je enkel de kosten die het verzendbedrijf in rekening brengt hoeven te betalen? B2B maakt toch ook kosten?

Iets is duur en iets kost veel, duur kosten bestaat niet ;)
€6,30 om naar het postkantoor te lopen vind ik ook gortig.
Some Just Have The Power
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

Ik neem aan dat b2b zoveel verzend, dat TNT wel bij hen aan de deur komt, en waarschijnlijk betalen ze zelf minder dan die 6,20 (prijs voor particulieren)
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1945
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

sneeuwpop schreef:Ik neem aan dat b2b zoveel verzend, dat TNT wel bij hen aan de deur komt, en waarschijnlijk betalen ze zelf minder dan die 6,20 (prijs voor particulieren)
Je neemt het aan, maar is het ook zo?
Verstuurd B2B hun pakketjes met TPG? Of met een andere vervoerder? En sinds wanneer komt TPG aan de deur de post ophalen zonder dat daar extra voor betaald moet worden (brieven ok, pakketten is iets heel anders!)
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Jornowski schreef:
msxx schreef: Ik vind het heel normaal.

Een bedrijf levert een bepaalde dienst, in dit geval B2B, ze moeten het inpakken en wegbrengen naar een verzendbedrijfje (bijvoorbeeld TNT)

Waarom zou je enkel de kosten die het verzendbedrijf in rekening brengt hoeven te betalen? B2B maakt toch ook kosten?
[/size]
€6,30 om naar het postkantoor te lopen vind ik ook gortig.
Reken eens uit wat het kost voor hun, en wat de winst is. Dan piep je wel anders. Ik vind het niet anders dan normaal, als mensen allemaal van die kleine dingen gaan bestellen maken ze daar geen winst op terwijl ze er wel veel tijd aan kwijt zijn. Zo zit het, vind je het teveel ga je maar naar je LBS of een andere internetwinkel.

Eens met mssx dus.
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

Steelboy schreef:
sneeuwpop schreef:Ik neem aan dat b2b zoveel verzend, dat TNT wel bij hen aan de deur komt, en waarschijnlijk betalen ze zelf minder dan die 6,20 (prijs voor particulieren)
Je neemt het aan, maar is het ook zo?
Verstuurd B2B hun pakketjes met TPG? Of met een andere vervoerder? En sinds wanneer komt TPG aan de deur de post ophalen zonder dat daar extra voor betaald moet worden (brieven ok, pakketten is iets heel anders!)
Goedkoper iig, ophalen zal misschien wel iets kosten. Laten we zeggen dat ze daarmee op een zelfde prijs komen als particulieren! En ja, ik noemde het al, ik NEEM AAN dat ze grote aantallen versturen.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

Wat is hoog, het kost geld inpakken e.d..
Enig idee wat menig bedrijf rekent voor verzending van een iets, wat meestal niet groter is dan een frame?

Meestal heel veel meer. Heb ik het nogenees over spoed leveringen ga je helemaal dood schrikken.

Nederland (rembours: +€6.00!) B2B
€ 0,00 tot € 50,00 € 12,50
€ 50,00 tot € 150,00 € 7,50
€ 150,00 tot ..... € 5,00
Dus alleen voor goedkope dingen, ook wel te begrijpen.

Ik denk dat we verziekt zijn door de duitse markt, beter gezegd de nl fietsbrance wordt verziekt door de duitse markt.
Ik ga geen zaak verdedigen, maar dit is wel wat er gebeurd in nl. Maar dat is een ander verhaal :lol: Geldt niet alleen voor fietsen.
Giant Super Sierra, Spec stumpj staal wit, Spec. stumpj Epic carbon, Koga ? , Spec. Stumpj. M4, Spec. S-works FSR staal, Bontrager staal, Asta carbon, Spec. FSR s-works alu, Litespeed Ocoee, Spec. FSR, Spec. Epic, Spec Epic Mar. Carb, trek procaliber 9.7
Cubeman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 19 april 2004, 16:58
Mijn mountainbike: Gerry Visser Rig SS/Custom Waltworks SS/Singular Gryphon/Swift/Peregrine en Gilbertson Cyclone CX
Contacteer:

Truttige ordertjes zijn naar verhouding altijd duur om te laten versturen!
Voor iedere shop geld dat er een keus gemaakt moet worden tussen lagere verzendkosten en de meerprijs hiervan afwikkelen over het volledige prijspeil van de winkel, of men vraagt meer voor verzenden en weet zo de prijzen lager te houden.
Bestel je meer in een keer betaal je alweer veel minder.
En dat je voor rembours bestelling meer betaald is alleen maar normaal.
Of misschien probeert men wel te stimuleren dat mensen die een boutje of een moertje op willen laten sturen gewoon langs komen om het zelf op te halen en zo helemaal niks te betalen voor verzending....
Gebruikersavatar
Biking Rebel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2436
Lid geworden op: vr 13 oktober 2006, 10:53
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel HT

Sensei schreef:
Ik denk dat we verziekt zijn door de duitse markt, beter gezegd de nl fietsbrance wordt verziekt door de duitse markt.
Ik ga geen zaak verdedigen, maar dit is wel wat er gebeurd in nl. Maar dat is een ander verhaal :lol: Geldt niet alleen voor fietsen.
Ik zou de echte cijfers weleens willen zien. Dus welke invloed de duitse markt op de NL markt heeft. Heeft iemand zoiets?
Gos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: vr 7 april 2006, 22:43
Mijn mountainbike: is mooi!!!!

Biking Rebel schreef:
Sensei schreef:
Ik denk dat we verziekt zijn door de duitse markt, beter gezegd de nl fietsbrance wordt verziekt door de duitse markt.
Ik ga geen zaak verdedigen, maar dit is wel wat er gebeurd in nl. Maar dat is een ander verhaal :lol: Geldt niet alleen voor fietsen.
Ik zou de echte cijfers weleens willen zien. Dus welke invloed de duitse markt op de NL markt heeft. Heeft iemand zoiets?
Zonder daar gefundeerd wetenschappelijk onderzoek naar te doen is en blijft het gissen. Ik denk niet dat er daar al een onderzoeker mee bezig is geweest.

Dan even ON TOPIC. Ik vind het een beetje zinloze discussie. Als je ergens wat wil bestellen dan doe je dat en als de kosten je te hoog zijn dan doe je dat toch niet! Laten we wel wezen, alles heeft zo zijn prijs. Als je voor een dubbletje op de eerste rang wilt zitten en je spul uit Dld haalt, moet je het niet gek vinden dat de LBS zo duur wordt. Het een is ook weer een logisch gevolg van het ander in mijn belevenis.

Kortom niet zeuren en gewoon lekker bestellen waar je dat zelf wilt, voor de prijs die je er voor over hebt.
Van het kopen van mijn EPIC heb ik spijt, spijt dat ik hem niet eerder heb gekocht!!
Sp33dFr34k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4530
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 21:16
Mijn mountainbike: Een vonkje
Contacteer:

AMEN! Mooie afsluiting dacht ik zo...
Scott Spark LTD, huidig gewicht: 9.24kg
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Even een topickick, dit is wat ik aantref op de site van Bike2Build:


VERZENDKOSTEN
NEDERLAND
» €0 tot €75: €12.50
» vanaf €75: GRATIS!
Een gewezen verslaafde
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ah, B2B gaat ook met z'n tijd mee ;)

Andere "grote" online shops hebben gelukkig al langer een systeem waarbij grotere orders gratis worden verzonden.
Een drempel van 75 euro is niet hoog trouwens. Dan is het wel weer jammer dat ze geen prijsvechter zijn 8)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Net wat op Ebay USA besteld, 11 dollar voor verzending!!! Zo kan het dus ook, en dat bij een bestelling van $15,61 (12 euri)
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Net wat op Ebay USA besteld, 11 dollar voor verzending!!! Zo kan het dus ook, en dat bij een bestelling van $15,61 (12 euri)
Die discussie is al uitgebreid gevoerd, zullen we het maar weer over het goede nieuws hebben?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

En sinds wanneer is dat geen goed nieuws? Ik vind het i.i.g. erg goedkoop. Of is het alleen goed nieuws als B2B er goed uit komt?
Vind het trouwens ook geen discussie, meer een aanvulling.
Plaats reactie