www.wiggle.co.uk

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Ik kreeg wel een pbtje van faxe dat hij dezelfde dag had besteld en het vandaag binnen kreeg. Zal inderdaad wel een weekje duren.

Alleen heeft hij wel een mail gekregen met tracking informatie. Deze heb ik dus nooit gekregen. Wel dat ik de status kon volgen via http://www.wiggle.co.uk/ordernr" target="_blank maar dan kom ik gewoon op de homepage. :~

Heb er maar ff een mail tegenaan gegooid met de vraag of ik tracking info kan krijgen en of het pakket eigenlijk wel verzonden is.

Net al bericht terug (wel snel!):
Thank you for your email.

Your order was despatched on 30/12/2008 on an Airmail service, this is delivered to you by the post office, there is no tracking for this service. Delivery usually takes around 7 working days, although parcels can sometimes be delayed when clearing Customs in your country.
Please check with your post office to see if they are holding any Airmail parcels for you.
Thank you


Regards
Joanne
Zal nog wel ff duren met oude en nieuw er tussen. Hoop voor het weekend want zondag en maandag ga ik twee dagen richting Diessen (met Oirschot, Veldhoven, Bladel, Eersel en Reusel om de hoek).
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Airmail.... Dan was het niet zo'n groot pakket zeker?
Van die wijze van versturen is inderdaad geen tracking; reuze irritant, maar niets tegen te doen. (ja, pakketservice gebruiken...)

En dat ophouden bij 'customs' ken ik. Ik verdenk die instantie er van dat ze nu voor de 3e keer een pakket van mij in bezit houden. De eerste keer duurde het 3 weken, de 2e keer duurde het al 2 maanden en nu ben ik weer 1,5 maand verder met een ander pakket :evil:
(niet bij Wiggle vandaan, maar in alle 3 de gevallen wel met de Royal Mail Airmail)

Dus blijkbaar pikken ze er frequent spullen uit om te checken en ligt het vervolgens wéken bij de douane, want die kunnen echt fokking traag zijn met 'clearen' van pakketten.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Nou daar ben ik lekker mee dan. :evil:
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Jelger schreef:Nou daar ben ik lekker mee dan. :evil:
Hangt er van af. Het kan meevallen en het kan tegenvallen ;)

Net m'n 48 uurs pakketje binnen gehad :lol: (na ongeveer 3 x 48 uur)
De LBS klaagde ook al steen en been over het uitblijven van levering van pakketten.

M'n helm is binnen, maar te klein, dus ik ga voor het eerst gebruik maken van de retourservice. Eens kijken hoe dát zich verhoudt tot CRC.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
blizard
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 00:57
Mijn mountainbike: Cannondale F1 2010 Trek 8000 '01 Stevens Cyclo lite cross Cervelo RS reetfiets

Ik heb al handschoenen teruggestuurd, je betaalt alleen zelf de verzendkosten naar Wiggle.
Bij aankomst beoordelen ze of je voor de full refund in aanmerking komt.
Je kunt dit prachtig volgen in <my orders>
Ook wordt je ge-updated via mail:
We have today received and refunded to your PayPal account the amount of GBP 17.99 for the return items listed below: -
* 1 of SixSixOne CK1 Long Finger Gloves Large White/Red
Kindest regards
Wiggle Returns



de maat van die handschoenen waren voor erg kleine handjes. :o
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Het viel dus allemaal wel mee. Net stond er een of andere oelewapper voor de deur met een pakketje (hij was niet van TNT).

Schoenen zijn te klein. Was ik toch maar op mn eigen gevoel afgegaan en niet op de maattabel. De pasvorm is goed maar mn teen zit tegen de voorkant. :(

Denk dat ik ze maar te koop zet. De verzendkosten voor het retourneren zijn volgens mij vrij hoog.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Jelger schreef:Denk dat ik ze maar te koop zet. De verzendkosten voor het retourneren zijn volgens mij vrij hoog.
Tot 2 kg is het nog wel te overzien, maar daarna is het niet leuk meer.
Mijn helm viel ook buiten de 'ik stuur het wel terug' categorie en staat dientengevolge ook te koop.
Als je 'm na een x aantal dagen nog niet verkocht hebt (ruim 30 geloof ik) kan je ze altijd nog terug sturen... (dat is mijn tactiek nu)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Via TNT terugsturen kost bijna 10 euro (zonder tracking en verzekering). Ik vertrouw die gasten daar voor geen meter dus verstuur tegenwoordig alles verzekerd. Dan ben ik al bijna 15 euro kwijt voor een pakket tot 2 kilo. :~ Op bedragen tot 75 euro is dat een flink percentage.
Belachelijke bedragen natuurlijk, maar goed. Dat is het risico.

Ze staan reeds te koop. Had t al een beetje ingecalculeerd. De pasvorm lijkt prima maar ze zijn gewoon te kort. Toch durf ik het niet aan om ze te ruilen voor 1 maatje groter, als die dan ook weer niet goed zitten dan ... etcetera, etcetera.

Ik vond het al geen goed idee om schoenen via internet te bestellen vanwege de pasvorm. De maattabellen daarentegen kloppen dus van geen kant. Northwave zou in 43 overeen moeten komen met Shimano 44.5. Aangezien Shimano maat 44 in de lengte goed zit bij mij leek 43 mij de goede maat. Niet dus :(
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2468
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Sommige merken geven ook een maat in cm voor de binnenzool (Specialized bv, staat ook op de doos). Dat werkt met een centimeter langs de vaak uitneembare binnenzooltjes. Als je de maat kent van een paar wat goed past zijn ze iig niet te kort. Ik heb ook wel eens alvorens te bestellen per mail naar deze maat gevraagd, maar niet bij Wiggle/CRC.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Als ik op de doos kijk van de northwaves dan staat daarop: maat 43 en 28,5cm. Dat zijn ze dus bij lange na niet. De shimano's die ik thuis heb gehad waren volgens de doos maat 44 en 27,9 cm en die waren qua lengte prima. Nu specialized in maat 44 gekocht, die zitten goed en zijn volgens de doos maat 44 en 28,3cm.

De schoenen die ik dus nu heb gekocht zouden volgens de cm aanduiding kleiner moeten zijn maar zijn echt een maat groter. M.a.w. die centimeter aanduiding geeft ook niet veel zekerheid. Dat de Northwaves groter zouden vallen dan andere merken is juist de reden dat ik daarvan na lang twijfelen een 43 i.p.v. 44 heb besteld. 28,5cm zou voor mij meer dan voldoende zijn.

Overigens denk ik dat een 44 voor mij perfect was geweest qua pasvorm. Had er geen zin in om ze te ruilen en dan er achter te komen dat ze misschien toch weer te groot zouden worden.

Anyway, back on topic maar weer! :wink:
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Wicked DJ schreef:
Can all items on wiggle be despatched worldwide?
We ship most items worldwide although some are restricted depending on the exact shipping destination.

The following products usually have shipping restrictions:

- Bikes
- Energy drink, food and gels
- Liquids
- Products that contain aerosols

If you select your shipping destination from our home page you will only see products on the site that are available for your selected shipping destination.
Ze noemen voorbeelden, maar frames vallen er ook onder.
Dat merk je met name als je EURO en SHIP TO THE NETHERLANDS selecteert in het startscherm (midden-boven)
Dan verdwijnen ineens frames en fietsen van de site, die je in de originele set-up (GBP en SHIP TO UK) nog wel zag.
Inmiddels versturen ze ook frames naar NL, kost wel 9 pound, http://www.wiggle.co.uk/h/option/BikeDe ... 4#intframe" target="_blank
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Afgelopen zondag iets besteld en op donderdag werd het pakketje al geleverd. Ontving in tegenstelling tot de vorige bestelling geen linkje om het pakketje te volgen. Het was overigens TNT die het pakketje bezorgde. Prima service dus weer!
Dr. Eskimo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3057
Lid geworden op: wo 13 maart 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9
Contacteer:

Mocht je op zoek zijn naar goedkope DT Swiss XMC moet even hier bij wiggle kijken. 50% korting. Weet niet hoelang dit gaat duren, maar dit lijkt me een op=op situatie.
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Ze zijn niet zo snel als CRC.
Zondag avond wat besteld en nog steeds niet binnen.
blizard
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: za 9 augustus 2008, 00:57
Mijn mountainbike: Cannondale F1 2010 Trek 8000 '01 Stevens Cyclo lite cross Cervelo RS reetfiets

Geef niet direct de leverancier de schuld, tijdens het transport kan er ook veel onophoud optreden
Plaats reactie