bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wiely
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: ma 18 augustus 2014, 14:50
Mijn mountainbike: Evil following I

Dinsdag besteld, vandaag in de bus. Krijg donderdag een mail in de bus met paaseieren en dus 20 % mislopen, maar na een mailtje de volgende order gratis verzonden.
Pyga oneten29 Gif groen

Practice makes perfect, unless your practice is wrong!!
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Ik heb het nu ook 2x vlak achter elkaar meegemaakt, zaken die volgens de website wel voorradig zouden moeten zijn, blijken dat na bestellen niet te zijn. Zeer irritant. Zeker als je wil afhalen en sommige zaken voor het weekend wil hebben en je opeens geconfronteerd wordt met een bestelling die maar half voorradig is.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Vorige week woensdag een setje lagers besteld - zou op voorraad zijn, na plaatsen order bleef het stil. Op vrijdag een mailtje gestuurd om de status te checken, enig respons was 'het pakket wordt nu verstuurd!'. Ik heb de spullen nodig vandaag want trip morgen, dus erg slechte timing. Ben niet echt onder de indruk van de communicatie van BC, voortaan maar Bike24/BD/... .
Gebruikersavatar
wvdb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 16:41

Heb je wel goed naar de order bevestiging gekeken? Hierin staat vaak de echte verzenddatum van de producten, en die wijkt wel eens af van die op de website. verder krijg ik altijd mailtjes als een product niet op voorraad is en de daarbij verwachte verzenddatum.

Over het algemeen zijn ze wel redelijk snel met versturen, en ontvang ik het product binnen 3 dagen. Maar ik bestel er niks als ik weet dat ik het snel nodig heb. Daarvoor gebeurt het me toch net iets te vaak dat ze het toch niet op voorraad hebben. (vaak producten die iets minder gangbaar zijn. Slijtage onderdelen gaat vaak prima)
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

wvdb schreef:Heb je wel goed naar de order bevestiging gekeken? Hierin staat vaak de echte verzenddatum van de producten, en die wijkt wel eens af van die op de website. verder krijg ik altijd mailtjes als een product niet op voorraad is en de daarbij verwachte verzenddatum.

Over het algemeen zijn ze wel redelijk snel met versturen, en ontvang ik het product binnen 3 dagen. Maar ik bestel er niks als ik weet dat ik het snel nodig heb. Daarvoor gebeurt het me toch net iets te vaak dat ze het toch niet op voorraad hebben. (vaak producten die iets minder gangbaar zijn. Slijtage onderdelen gaat vaak prima)
Yep, veld 'Versandfertig ab ca.' gaf dezelfde dag/datum aan als datum plaatsen order, en daarna geen bericht over niet op voorraad. Ook geen uitleg over waarom e.e.a. vertraagd was toen ik er nog een mailtje achteraan stuurde, dat vind ik nog het meest kwalijk.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Als ze vrijdag de boel verzonden hebben, denk ik dat je nog last hebt van Maifeiertag (1 mei).
Ik gok dat je het pakketje donderdag pas ontvangt...
Ik heb vorige week donderdagavond een bestelling geplaatst bij BD, de bevestiging dat het geld binnen is, ontving ik maandag.
De boel zal waarschijnlijk vandaag verzonden worden, dus zal vrijdag pas op de mat liggen.
Dat heb je nu eenmaal zo rond de feestdagen.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Jan Willem schreef:Als ze vrijdag de boel verzonden hebben, denk ik dat je nog last hebt van Maifeiertag (1 mei).
Ik gok dat je het pakketje donderdag pas ontvangt...
Ik heb vorige week donderdagavond een bestelling geplaatst bij BD, de bevestiging dat het geld binnen is, ontving ik maandag.
De boel zal waarschijnlijk vandaag verzonden worden, dus zal vrijdag pas op de mat liggen.
Dat heb je nu eenmaal zo rond de feestdagen.
De spullen kwamen gisteren eind van de middag binnen, maar het ging me voornamelijk om items als 'in voorraad' op de site zetten terwijl dat mogelijk niet het geval is, en slechte communicatie na het bestellen.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

OK, valt nog mee dan.
Communicatie en juistheid van levertijden bij BC is momenteel niet meer zoals het geweest is.
Eerder dit jaar ook gehad bij bestellingen die op 1-7 dagen stonden maar pas na >3 weken geleverd werden.
Wel zo'n mailtje gehad met geänderte lieferzeit.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
ScottSpark
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 8 april 2018, 16:14
Mijn mountainbike: Scott Spark 930

Nu veel Shimano onderdelen in de aanbieding.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

ScottSpark schreef:Nu veel Shimano onderdelen in de aanbieding.
Check adventurebybike.be instagram, waarschijnlijk omdat de 12sp eraan komt :D
en_voyage
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 12 januari 2015, 17:42
Mijn mountainbike: On-One Parkwood

Door de verhalen hierboven was ik wat huiverig om te bestellen bij Bike Components. Helaas was het de enige shop waar een SRAM NX groepset met crankstel van 175mm op voorraad zou moeten zijn. Bij Bike24 en Bike Discount waren de levertijden fors langer.

Voor de zekerheid had ik een mailtje gestuurd met de vraag over de voorraad, en Bike Components bevestigde dat de NX groepset snel geleverd kon worden.

Uiteindelijk maar de gok gewaagd. Wat schetste mijn verbazing: donderdagochtend besteld, zaterdagmiddag in huis. Montage op de fiets duurde langer dan de levertijd an sich, vanwege een muurvaste vierkante as en een LBS die dicht is op zondag en maandag... De set zit nu op de fiets, ben er blij mee. Kennelijk lijken de ergste leverproblemen bij Bike Components voorbij, maar een check via mail kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Zaskar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: di 14 oktober 2003, 12:47
Mijn mountainbike: Cannondale Habit

Ook hier -uiteindelijk- positieve ervaring bij deze webshop. Had begin mei bestelling geplaatst met verschillende artikelen, eentje had een aangegeven levertijd van 3-4 weken zag ik bij bestellen. Alle artikelen die wel op voorraad waren, zijn vrijwel meteen verzonden en waren snel in huis. Alleen het artikel met lange levertijd liet wat lang op zich wachten.

Na online status te zien: verzonden (maar niet door mij ontvangen) > mailtje gestuurd met de opmerking dat ik niet heb ontvangen.

Kreeg snel antwoord en artikel werd direct verzonden. In 1-2 dagen in huis.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Binnen 3 dagen short binnen voor een prijs die ik nergens anders kon vinden. Zo slecht is het allemaal niet.
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

en_voyage schreef:...Kennelijk lijken de ergste leverproblemen bij Bike Components voorbij, maar een check via mail kan geen kwaad.
Het kan natuurlijk per artikel verschillen.

Ik heb merendeel positieve ervaringen met BC, vooral omdat het maar 15 minuten rijden is van mij, is ook de optie "laten bezorgen in de winkel" erg fijn:

- in het geval van kleding/schoenen laat je alles bezorgen in de winkel, kun je alles passen en alleen kopen wat je nodig hebt
- in het geval van materiaal kun je ook even vanalles bekijken
- en in beide gevallen bespaar je de verzendkosten en 2% btw (Duitsland is 19%)
- tevens kun je het dezelfde dag in huis hebben.

Laatst nog wat leuks meegemaakt: stapeltje spul besteld; bleken de lock-on grips niet meer op voorraad, deze laten verwisselen door een andere kleur die wel op voorraad was; kreeg ik ineens 5% korting op mijn order (dag later terug gestort via PayPal). toch leuk op een order van €400.
Deze wijziging had ik trouwens via de chat in het engels gedaan, werkt prima.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik herken de klachten niet zo, bestel (te :D) regelmatig en altijd snel geleverd (zondagavond bestellen is woensdag / donderdag in huis.
Plaats reactie