bike-components.de

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Frame besteld eind december, levertijd toen op <20 dagen. Vlot een mailtje met aangepaste levertijd op 18 mei en op de 19e mei maar eens zelf geïnformeerd. Na een paar keer vragen nu een geschatte levertijd van...6 juli.

De NL importeur kon 2 weken eerder leveren, maar het Duitse zusterbedrijf kennelijk niet.

De rest van de webshops zet de frames op niet leverbaar. Dus het is wrs een combinatie van BC en Surly die mijn ongeduld aan het voeden zijn.

Lange levertijden heeft BC vaker last van. Ze verkopen ook veel kleine onderdeeltjes, maar mijn ervaring is dat Bike24 en Bikediscount sneller zijn.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Surly is een shit firma!
3 frames bestelt, na 7 maand nog niks.... geannuleerd en lang moeten zagen waar mijn voorschot bleef!

Maarja cosmic sports is dan ook geen toffe bende.

Bc niks dan lof van mijne kant uit.
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Prima, snelle levering. Retourprocedure is manueel, dus alleen op werkdagen, maar wel gratis en goed geregeld.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Magic ed schreef:Prima, snelle levering. Retourprocedure is manueel, dus alleen op werkdagen, maar wel gratis en goed geregeld.
Bij mij duurde het laatst 2 weken voordat ik uberhaupt een reactie had dat ze de retourzending ontvangen hadden. Sindsdien niets meer van vernomen.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Duurde inderdaad een paar dagen na retourzending voor er een melding kwam, maar geld stond vrij snel weer op de Paypal rekening.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De goedkoopste zijn ze niet. Ook niet na een price alert. Maar genoeg avonturen elders gehad dus kies ik voor de service van BC.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

B/C is nog steeds optimistisch over de levertijd van sommige producten helaas, waar je pas na betaling achter komt. Even mailen voor een double-check is aan te raden!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ligt vaak ook aan de manier van betalen.
(no offence, ik weet niet hoe jij betaald hebt)
Het onderdeel is pas voor jou als de betaling binnen is.
Betaal je niet via creditcard, dan heb je kans dat iemand anders je voor is.
Dit geldt niet alleen voor BC, meeste webshops doen dit zo.
Waarschijnlijk door schade en schande wijs geworden.
Ik heb de voorwaarden niet uitgeplozen, maar grote kans dat dit ook ergens beschreven staat.
Dus betaal je per bank, dan kan je er beter een mailwisseling aan wagen.

Ongeveer hetzelfde doen ze bij een price-alert of een quote.
Jij krijgt het onderdeel dan wel voor gereduceerde prijs, maar als het schaars is gaat de resterende voorraad naar de klanten die de volle mep betalen en jij mag op de volgende levering wachten.
En vanwege het aanvragen van een quote gaat er sowieso een dag verloren.
Ik snap dat wel, maar als consument wordt je er op dat moment niet vrolijk van...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 2 december 2018, 14:55 Ligt vaak ook aan de manier van betalen. [...]
Ik betaalde via Paypal. Voor mij direct dus, voor hen misschien niet - ik weet niet hoe dat achter de schermen in zijn werk gaat. Het ging overigens om een wielset waarbij voor alle combinaties een levertijd van '2-7 dagen' aangegeven stond, een dag na betaling kreeg ik doodleuk te horen dat dat '21 december' werd. Gecancelled dus.
Dat was vorige week, en ik zie dat ze die levertijden nog steeds niet hebben aangepast - da's gewoon slordig. Voelt zelfs een beetje als valse beloftes maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

crapforbrains schreef: zo 2 december 2018, 15:16
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 2 december 2018, 14:55 Ligt vaak ook aan de manier van betalen. [...]
Ik betaalde via Paypal. Voor mij direct dus, voor hen misschien niet - ik weet niet hoe dat achter de schermen in zijn werk gaat. Het ging overigens om een wielset waarbij voor alle combinaties een levertijd van '2-7 dagen' aangegeven stond, een dag na betaling kreeg ik doodleuk te horen dat dat '21 december' werd. Gecancelled dus.
Dat was vorige week, en ik zie dat ze die levertijden nog steeds niet hebben aangepast - da's gewoon slordig. Voelt zelfs een beetje als valse beloftes maken.
Tja, niet netjes van BC.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Bij mij bleef het na een bestelling ook angstig stil. Tot ik na een paar dagen een mailtje stuurde en toen werd alles opeens verstuurd. Het ging alsnog redelijk vlot en alle spullen zaten erbij.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Tja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.......
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat willen we toch allemaal? :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Tot nu toe alleen maar goede ervaringen met BC. Vaak scherp geprijsd en snel bezorgd. Herken niks van de klachten, maar goed, heb dat ook met Ziggo etc. Heel internet staat vol met klachten, ik ben zelf al jaren een tevreden klant. Mensen plaatsen niet vaak positieve berichten. Als iets goed is heb je geen reden om actief een forum op te zoeken om iets te posten over een bedrijf hè . Te zien aan het grote aantal posts geldt ook hier de wet van de grote getallen. Wat mij betreft een prima bedrijf waar je gerust bestellingen kunt doen. :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

EL Maroq schreef: ma 3 december 2018, 08:54 Tja, wie voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten.......
Ze zijn niet altijd het dubbeltje, want vaak duurder. En ook al waren ze de goedkoopste, dan is dat hele voorraad gedoe nog steeds erg onpressioneel.
Dat zie je bij Chain reaction, Amazone of Bol.com echt niet gebeuren.
Ik bestel daar alleen maar als de voorraad op groen staat en betaal met PayPal.
Dan nooit problemen gehad. Met voorraad op oranje vaak ellende...
Plaats reactie