Duitse en Oostenrijkse online shops by Enrico

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

pvandebe schreef:Allen, wat vinden jullie van de deze ? http://www.all4bikes.be
Heb geen idee of er sprake is van enige connectie met all4bikes.nl.

Zie:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... l4bikes.be" onclick="window.open(this.href);return false;
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
pvandebe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 08:51
Mijn mountainbike: Scott Scale 915

Nope, geen connectie.
reckles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 maart 2010, 14:36

pvandebe schreef:
reckles schreef:Nou, ik heb er weer een ervaring bij..... Bij H&S bike-discount (bike-discount.de) Ik had heel graag gewild dat dit een goede ervaring zou gaan worden, maar helaas. Ik een setje avid remmen besteld (12 april), netjes betaald, en kreeg ook vrij rap n mailtje terug met mn trackingnummer van dpd.... toen begon er al n lampje te branden. En idd, ze hebben t pakketje afgelverd bij de verkeerde persoon. (woont ook op n Onderweg, maar in n ander dorp). Dus ik naar bike-discount gebeld, en ik moest maar wachten tot na afgelopen weekend. Afgelopen maandag weer gebeld, en er zou iets aan gedaan worden. Gister weer gebeld, en kreeg te horen dat er nog niets is gedaan. Vandaag inmiddels drie keer moeten bellen, en nu is iedereen t pakketje kwijt, en dat t iig niet aan hun ligt. Da snap k, maar ga t dan wel ff uitzoeken met dpd aub. Ze zeggen dat ze wat aan t doen zijn, maar inmiddels 9 dagen later heb ik mn pakje nogsteeds niet, en t ziet er ook niet naar uit dat dit nog deze week gaat gebeuren...... Kijk, ik snap ook dat bike-discount hier niet veel aan kan doen, maar t is al zo vaak fout gegaan bij dpd, en voor bijna 9 euro verzendkosten mag er van mij wel n beetje haast achter zitten. Ohhja, dpd bellen hoef je helemaal niet te proberen, want je moet gewoon maar afwachten volgens hun wanneer de koerier er maar zin in heeft binnen 3 dagen om da pakketje op te halen en alsnog af te leveren.

sorry hoor, moest k ff kwijt
Bike-discount : toch goede ervaringen mee (meestal). Heb het ook al aan de hand gehad dat een zending opeens naar het Noorden vertrok. Om een nazending vragen. Ofwel krijgen zij dan het verkeerd gegane pakket terug binnen en ben jij tevreden ofwel, als je het kan gebruiken, laten ze dat nazenden.

DPD...tja....
Nou, we zijn weer n stap verder. Dit keer ten goede van bike-discount. Zij hebben nu per coerier een pakket na gestuurd via de Nederlandse DPD. Echter hou ik contact met de Duitse DPD omdat die n vinger aan de pols houden. Er werd mij gister gezegd dat het pakketje er tussen 07.00 en 10.00 bij mij thuis zou zijn. Dus heb k als n havik voor mn raam gezeten, maar geen DPD. Toen kreeg k n telefoontje van DPD Duitsland, met de mededeling dat de courier 3 keer had aangebeld.... Nou, geloof me dat kan niet. Dus toen had k n kerel van DPD aan de telefoon die helemaal uit zn stekker ging over DPD Nederland. Als het goed is word ik zo gebeld door DPD Nederland om direct aan de coerier uit te leggen waar hij meot zijn. Ook werd er gevraagd of ik het verkeerd bezorgde paketje wilde ophalen bij het adres waar het eerste kapje bezorgd werd......

of ze dus aub noooit meer iets via dpd naar mij willen sturen. Nooit last gehad met TNT daarintegen.....
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

http://www.vrvbike.com" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

bouwpakket schreef:http://www.vrvbike.com
Duitse en Oostenrijkse online shops
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Enrico schreef:
bouwpakket schreef:http://www.vrvbike.com
Duitse en Oostenrijkse online shops
Sorry Enrico .... :oops:
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
trailax
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 2 juni 2010, 09:55
Mijn mountainbike: xtrail SLX 2010

Ik heb recentelijk de Camelbak HAWG voor 94Euro (inclusief verzendkosten) gekocht bij een internet winkel in Duitsland:

http://www.funktionelles.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb geen webshop in Nederland kunnen vinden die de HAWG voor dit bedrag verkoopt, 89 Euro voor de Camelbak HAWG en 4.20 Euro voor verzending.

De levering was zeer snel en netjes, binnen een week ontving ik een doos van ze met wat ik besteld had, en ik werd via email up to date gehouden met de status van de bestelling. De leveringskosten, 4.20 Euro, is minder dan veel Nederlandse webshops hanteren.

Ze verkopen niet alleen mtb zaken maar outdoor stuff in het algemeen.
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

http://www.bremsen-entlueften.de" onclick="window.open(this.href);return false;

nadat ik maandag van 12go te horen kreeg dat het alligator bleeding kit pas half
augustus weer leverbaar was, ben ik maar bij de duitse online-shops gaan
struinen.
hierbij -bremsen-entlueften- tegen gekomen.
meteen besteld, bevestiging gekregen en op de zelfde avond betaald.
en vandaag in huis.
uiteindelijk incl. verzendkosten nog 4,45 euro voordeliger ook :-q

gooie zaak, snel, direct, duidelijk en een werkende vooraadindicatie
Chris75
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 17 september 2009, 21:00

Even mij gal spuwen over Profirad.de.

1 Juni heb ik daar een Ultimate Pro bikestand gekocht en een x.9 derrie.
De standarrd heb ik inmiddels in huis, maar de x.9 nog steeds niet.

Opnieuw en opnieuw krijg ik te horen dat de levering van de fabrikant vertraagd is.
Vandaag was echt de druppel, X.9 zou nu pas in kw 35 geleverd kunnen worden.

Ik heb ze gebeld en een oplossing geeist. Zeker omdat ze zich niet aan hun eigen AGB houden;

§ 4 Vertragsschluss
Die Angebote der Profirad AG sind freibleibend. Damit ist die Profirad AG im Falle der Nichtverfügbarkeit zunächst nicht zur Leistung verpflichtet. Vielmehr handelt es sich bei den Angeboten um eine Aufforderung an den Kunden zur Abgabe eines verbindlichen Angebotes, welches durch die Bestellung erfolgt. Sollte ein Produkt nicht vorrätig sein, so wird die Profirad AG hierauf in der Bewerbung und Beschreibung des Produktes hinweisen, wie auch auf die Lieferzeiten.Ein Vertragsabschluss und damit eine vertragliche Bindung über die einzelnen Leistungen kommt jedoch dann zustande, sofern die Profirad AG die Bestellung des Kunden in Textform bestätigt hat.


Indien een artikel niet voorraadig is moeten zij dit bij de bestelling en in de beschrijving van het produkt melden, ook moeten ze de levertijd melden. Dit doen ze dus niet. :evil:

Zoals gezegd heb ik ze weer eens gebeld, en op dit punt gewezen, en een oplossing geeist.
Ben benieuwd.
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Neem je toch de XO met een kleine bijbetaling .....
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Chris75
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 17 september 2009, 21:00

Kleine bijbetaling:

Hallo,

vielen Dank für Ihren Anruf und Ihre E-Mail.

Wir können Ihren Ärger gut verstehen und es tut uns wirklich leid.

Wir haben bei all unseren Lieferanten nachgefragt, doch keine kann uns diesen Artikel schneller besorgen.

Wir können Ihnen das X.0 ESP Schaltwerk zum Einkaufspreis von 150,00€ anbieten.

Da wir den Artikel leider nicht mehr liefern können, werden wir das Schaltwerk stornieren und Ihnen den Betrag zurück buchen.



Dat zelfde ding kost bij Bike-discount.de €129,90, en dan durven zij te zeggen dat ze het voor €150 inkopen.
Nee, die jongens gaan lekker om met hun klanten, denken dat hun klanten achterlijk zijn ofzo.
RamonP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 158
Lid geworden op: do 25 september 2008, 11:47

Chris75 schreef:Kleine bijbetaling:

Hallo,

vielen Dank für Ihren Anruf und Ihre E-Mail.

Wir können Ihren Ärger gut verstehen und es tut uns wirklich leid.

Wir haben bei all unseren Lieferanten nachgefragt, doch keine kann uns diesen Artikel schneller besorgen.

Wir können Ihnen das X.0 ESP Schaltwerk zum Einkaufspreis von 150,00€ anbieten.

Da wir den Artikel leider nicht mehr liefern können, werden wir das Schaltwerk stornieren und Ihnen den Betrag zurück buchen.



Dat zelfde ding kost bij Bike-discount.de €129,90, en dan durven zij te zeggen dat ze het voor €150 inkopen.
Nee, die jongens gaan lekker om met hun klanten, denken dat hun klanten achterlijk zijn ofzo.
Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt, denk je dat de inkoopprijzen voor iedereen gelijk zijn. Het is toch niets voor niets dat het bij de lbs vaak een stuk duurder is. Wie weet nemen ze helemaal niet veel af van sram en liggen daardoor hun inkoopprijzen een stuk hoger. Als je hier de inkoopprijzen van Agu ziet die sram levert dan schrik je je eigen rot, die liggen soms nog hoger dan de verkoopprijzen van de duitse webshops.
Chris75
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: do 17 september 2009, 21:00

Ik begrijp het weldegelijk. Mij intereseert hun inkoopprijs geen ene reet.

Wat mij interesseert is dat ze een waardeloze service hebben, iemand weken aan het lijntje houden, en dan met een "geweldig aanbod" komen.

Hadden ze zich gewoon netjes aan hun eigen voorwaarden gehouden, en op hun site en bestelling aangegeven dat het produkt niet op voorraad was, dan had ik me een hoop tijd gespaard en had hem ergens anders gekocht tegen de zelfde prijs.

Duidelijk dat Profibike een dozenschuiver is zonder ook maar enige interesse voor hun klanten of concurrenten.
Powerreserve
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 18 augustus 2010, 09:16
Mijn mountainbike: Op zoek....

Q: nu ben ik op zoek naar een strakke prijs voor een Cube Reaction GTC Race (of iets soortgelijks) en ik heb vele sites die hier zijn genoemd doorgespit maar zie weinig tot geen verschil met NL sites. Alle prijzen zijn E1999,--, zowel in DL als Nl.

Mis ik een goeie DL zaak waar ze complete fietsen scherp aanbieden of zijn Nl sites als izibike.nl (etc) zich gaan aanpassen aan hun Duitse collega's?
Where intention goes, energy flows
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Er zijn wel degelijk enkele Duitse internetshops die regelmatig CUBE bikes met aanzienlijke korting de deur uit doen.
Het is maar net wat je zoekt. Soms ben je in D goedkoper uit maar lang niet altijd.
Zoals deze aanbieding bv.: CUBE Reaction GTC Race
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie