Duitse en Oostenrijkse online shops by Enrico

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zieke schreef:Tenzij je kijkt wat een XTR derrie daar kost.....
Meer dan in Duitsland?
Ergo...?

Daar:
XTR RD-M970 SGS € 119,95
XTR RD-M971 GS € 119,95
XTR RD-M971 SGS € 84,95
XTR RD-M972 GS Shadow RD € 169,95
XTR RD-M972 SGS Shadow RD € 169,95

Een bekende Duitse webshop:
XTR RD-M 970 GS 84,90 €
XTR RD-M 970 SGS 79,90 €
XTR RD-M 971 GS 69,90 €
XTR RD-M 971 SGS 64,90 €
XTR RD-M 972 GS Carbon 119,00 €
XTR RD-M 972 SGS Carbon 99,00 €
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Goed, voordat we hier weer een hele strijd krijgen wie wat nu weer het goedkoopst kan vinden, het punt was dus dat een Nederlandse webshop geen Duitse is (dat hebben ze een jaar of 65 geleden nét weten te voorkomen namelijk).
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Hierbij een +1 voor Christoph Nies Cycles, shop.cnc-bike.de.

Artikelen zijn niet duur, alleen de verzendkosten zijn met ruim 9,- aan de hoge kant. Wel een snelle en nette levering, en alles goed verpakt. Een aantal artikelen besteld (onder meer een Mavic 317-wielset). Omdat de tevens bestelde binnenbanden niet op voorraad waren, werd ik zelfs nog door de beste man gebeld of ik toevallig een maatje smaller kon gebruiken. Nette service dus, en zeker een aanrader.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

Iemand ervaringen met bikediscount.com? en hoe zit het met het verzenden van frames?
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
storm-biker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Storm Kohilo / Storm Nanotech CX / Storm Samoen

Heb er eens een ketting en casette besteld, was met 3 dagen in huis.
Frames heb ik er niet besteld.
Born to ride a Storm.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gaat niet echt lekker met cycles4U (o.a. bekend van F.A.T. Cycles).

Citaat BIKE 9/09:

"Die Homepage ist tot, Chefs nicht erreichbar: Gegen den Versender F.A.T. Cycles GmbH läuft ein Insolvenzverfahren am Amtsgericht Mönchengladbach."

Komt niet echt onverwacht want op het forum van onze oosterburen regende het al een hele tijd klachten over cycles4U.
De link naar de internetshop verwijst naar een site voor computersoftware :~
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

ATX990 schreef:Iemand ervaringen met bikediscount.com? en hoe zit het met het verzenden van frames?
Zondagavond bestelling geplaatst / dondermiddag keurig verpakt ontvangen. Geen verzendbevestiging o.i.d. gehad.
Geen ervaring m.b.t. aankoop frames.

Hoor zelden of nooit klachten over deze shop (ook niet bij onze oosterburen). Zit wel snor denk ik.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
ATX990
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: do 30 juni 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Loves to ride!

^Thnx, ik zal eens kijken of het gaat lukken daar :)
Love the ride! Rocky Mountain | EATS.place
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Net een bestelling geplaatst bij CNC-shop. De verzendkosten die in de startpost staan kloppen niet? De verzendkosten zijn met €0,25 gestegen naar €9,50.

mzzl
Gène
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gène schreef:Net een bestelling geplaatst bij CNC-shop. De verzendkosten die in de startpost staan kloppen niet? De verzendkosten zijn met €0,25 gestegen naar €9,50.

mzzl
Gène
Vreemd op de website van CNC staat namelijk (nog steeds) : Niederlande: EUR 9,25 (DPD)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Inderdaad vreemd, in mijn factuur staat een bedrag voor €9,50 aan verzendkosten (max. 5 kg aan €500,- waarde) Niet dat ik wakker lig van die €0,25, maar toch.

mzzl
Gène
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
Bikebeast2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 22:47
Mijn mountainbike: Scott Scale 20

Heb telefonisch een XTR cranckstel besteld en derr. wieltjes Tacx T4050 a 6,- euro besteld,
met maar 4,70 verzendkosten.
Werd keurig in het nederlands te woord gestaan !
Gisteren ontvangen met factuur erbij.
Super! de komplete site vertaald in het Nederlands, Duits en Engels.

http://www.mtbdiscount.de" onclick="window.open(this.href);return false;
reckles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 21 maart 2010, 14:36

Nou, ik heb er weer een ervaring bij..... Bij H&S bike-discount (bike-discount.de) Ik had heel graag gewild dat dit een goede ervaring zou gaan worden, maar helaas. Ik een setje avid remmen besteld (12 april), netjes betaald, en kreeg ook vrij rap n mailtje terug met mn trackingnummer van dpd.... toen begon er al n lampje te branden. En idd, ze hebben t pakketje afgelverd bij de verkeerde persoon. (woont ook op n Onderweg, maar in n ander dorp). Dus ik naar bike-discount gebeld, en ik moest maar wachten tot na afgelopen weekend. Afgelopen maandag weer gebeld, en er zou iets aan gedaan worden. Gister weer gebeld, en kreeg te horen dat er nog niets is gedaan. Vandaag inmiddels drie keer moeten bellen, en nu is iedereen t pakketje kwijt, en dat t iig niet aan hun ligt. Da snap k, maar ga t dan wel ff uitzoeken met dpd aub. Ze zeggen dat ze wat aan t doen zijn, maar inmiddels 9 dagen later heb ik mn pakje nogsteeds niet, en t ziet er ook niet naar uit dat dit nog deze week gaat gebeuren...... Kijk, ik snap ook dat bike-discount hier niet veel aan kan doen, maar t is al zo vaak fout gegaan bij dpd, en voor bijna 9 euro verzendkosten mag er van mij wel n beetje haast achter zitten. Ohhja, dpd bellen hoef je helemaal niet te proberen, want je moet gewoon maar afwachten volgens hun wanneer de koerier er maar zin in heeft binnen 3 dagen om da pakketje op te halen en alsnog af te leveren.

sorry hoor, moest k ff kwijt
pvandebe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 08:51
Mijn mountainbike: Scott Scale 915

Allen, wat vinden jullie van de deze ? http://www.all4bikes.be
pvandebe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 08:51
Mijn mountainbike: Scott Scale 915

reckles schreef:Nou, ik heb er weer een ervaring bij..... Bij H&S bike-discount (bike-discount.de) Ik had heel graag gewild dat dit een goede ervaring zou gaan worden, maar helaas. Ik een setje avid remmen besteld (12 april), netjes betaald, en kreeg ook vrij rap n mailtje terug met mn trackingnummer van dpd.... toen begon er al n lampje te branden. En idd, ze hebben t pakketje afgelverd bij de verkeerde persoon. (woont ook op n Onderweg, maar in n ander dorp). Dus ik naar bike-discount gebeld, en ik moest maar wachten tot na afgelopen weekend. Afgelopen maandag weer gebeld, en er zou iets aan gedaan worden. Gister weer gebeld, en kreeg te horen dat er nog niets is gedaan. Vandaag inmiddels drie keer moeten bellen, en nu is iedereen t pakketje kwijt, en dat t iig niet aan hun ligt. Da snap k, maar ga t dan wel ff uitzoeken met dpd aub. Ze zeggen dat ze wat aan t doen zijn, maar inmiddels 9 dagen later heb ik mn pakje nogsteeds niet, en t ziet er ook niet naar uit dat dit nog deze week gaat gebeuren...... Kijk, ik snap ook dat bike-discount hier niet veel aan kan doen, maar t is al zo vaak fout gegaan bij dpd, en voor bijna 9 euro verzendkosten mag er van mij wel n beetje haast achter zitten. Ohhja, dpd bellen hoef je helemaal niet te proberen, want je moet gewoon maar afwachten volgens hun wanneer de koerier er maar zin in heeft binnen 3 dagen om da pakketje op te halen en alsnog af te leveren.

sorry hoor, moest k ff kwijt
Bike-discount : toch goede ervaringen mee (meestal). Heb het ook al aan de hand gehad dat een zending opeens naar het Noorden vertrok. Om een nazending vragen. Ofwel krijgen zij dan het verkeerd gegane pakket terug binnen en ben jij tevreden ofwel, als je het kan gebruiken, laten ze dat nazenden.

DPD...tja....
Plaats reactie