Let Op: Wieleroufits failliet!

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

huppelbas schreef:Bedankt voor het meedenken! Hieronder de reactie van de advocaat. Nog suggesties? Geachte heer Huppelschoten, Graag verneem ik van u op grond waarvan u stelt eigenaar te zijn. Betaling van de koopprijs levert namelijk geen eigendomsoverdracht op. In afwachting van uw reactie.
levering levert dat wel op. Het artikel is aan jou geleverd. Je hebt het te goeder trouw ter ruiling teruggestuurd. Nu ruilen niet meer kan en ontbinden van de koop geen optie is, verlang je retournering van je eigendom.
Deze waren immens betaald (bonnetje1) en geleverd (bonnetje2) en geretourneerd ter ruiling (bonnetje3). Aangezien het jouw eigendom is valt het buiten de faillissementsboedel en kan de curator er niet vrijelijk over beschikken.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Check even of je een rechtsbijstand verzekering hebt, zit meestal bij je inboedel verzekering.
Dit puur voor als de curator blijft tegenwerken.

Toen je het T-shirt wou retourneren, heb je toen eerst contact gehad met een medewerker?
Mooiste is als dit via de e-mail is gegaan.
Als het goed is krijg je dan een retour nummer (tenminste zo werkten wij wel) waarmee je het product mag retour sturen.
Dan kan je nogmaals sturen de aankoopbon, het retour nummer en je verzend bewijs.
Het is dan aan de curator te bewijzen dat het (vervangende) product al terug is gestuurd.

Hetzelfde als Bert dus zegt.

Mocht je nu geen rechtsbijstand hebben kan je ook eens advies bij consu wijzer inwinnen.
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Het antwoord van de curator op het sturen van een kopie van de overboeking staat hieronder. Zojuist nog geantwoord met wat jullie aangeven. Ik heb helaas geen rechtsbijstand, gelukkig gaat het om een klein bedrag.

Geachte heer Huppelschoten,

U heeft het item retour geleverd. Als gevolg van deze (retour)levering is het eigendom terug overgegaan naar Wieleroutfits.

Met vriendelijke groet,
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Nee zo werkt het niet. Welke opgave van reden voor retour heb je gebruikt.

Zie anders hier:
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... llissement" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt contact met hun opnemen en eens met hun overleggen.
Het product blijft namelijk eigendom van jou totdat het afgehandeld is. Dit kan vervanging zijn of geld retour. Garantie of geld retour komen te vervallen bij een faillissement dus het product is wettelijk van jouw nog steeds. Het is immers niet afgehandeld en zal verder ook niet gebeuren. Klachten kan je ook bij consu wijzer kwijt en zij kunnen je raad geven.

Vind dat deze curator eens een flinke tik op zijn/haar vingers verdiend. :evil:
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Helaas denkt men er echt anders over, een nieuwe reactie:

Geachte heer Huppelschoten,

In reactie op uw eerdere mail gisteren bericht ik u dat eigendom niet pas terug overgaat nadat u betaling heeft ontvangen.

In reactie op uw onderstaande mail bericht ik u dat levering inderdaad eigendomsoverdracht oplevert. Nadat u het item had ontvangen, en daarmee eigenaar bent geworden van het object, heeft u het object echter teruggestuurd met de wens om het item te ruilen voor een ander item. Door de (retour)levering van het item aan Wieleroutfits is Wieleroutfits weer eigenaar geworden en heeft u een vordering op Wieleroutfits, namelijk nakoming van de verplichting tot levering van een ander item. Deze verplichting kan Wieleroutfits vanwege het faillissement echter niet meer nakomen. Anders dan u stelt is ontbinding wel degelijk mogelijk, als gevolg waarvan u een vordering heeft ter hoogte van het aankoopbedrag.

Het item is derhalve niet langer uw eigendom en valt om die reden wel in de faillissementsboedel.

Indien u het met voorgaande niet eens bent dan staat het u vrij om een procedure conform artikel 25 Faillissementswet aanhangig te maken. Ik zal vrijwillig verschijnen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

huppelbas schreef:Het antwoord van de curator op het sturen van een kopie van de overboeking staat hieronder. Zojuist nog geantwoord met wat jullie aangeven. Ik heb helaas geen rechtsbijstand, gelukkig gaat het om een klein bedrag.

Geachte heer Huppelschoten,

U heeft het item retour geleverd. Als gevolg van deze (retour)levering is het eigendom terug overgegaan naar Wieleroutfits.

Met vriendelijke groet,
wat een pannenkoek. Dit spelletje heet 'ontmoedigen'. Jouw spelletje heet 'opschakelen naar een hogere versnelling'.
Die gast zit gewoon uren te verbranden tegen een uurtarief van 300 euro ten laste van de failliete boedel. En die uren gebruikt hij om met jou te dimdammen over een truitje van 30 tientjes. Op die manier blijft er dus voor de schuldeisers niets over.

............
Geachte heer....

Bent u nu werkelijk een uitgebreide correspondentie met een juridische leek aan het voeren tegen het uurtarief van een curator over een kledingstuk met een waarde van niet meer dan 30 euro? Als uw prioriteiten hier liggen, dan mogen er twijfels ontstaan over uw professionaliteit. Als u volhardt, dan overweeg ik een klacht over u bij de rechtbank en de orde van advocaten. De kosten van uw correspondentie, zijnde 3 brieven, elk 10 minuten, schat ik op 150 euro ten laste van de boedel.

Ik heb het betreffende kledingstuk te goeder trouw ter ruiling aan xxx teruggestuurd. Het is nog steeds mijn eigendom. U bluft door te stellen dat het eigendom is overgedragen aan de firma xxx. Ik verzoek u nogmaals het kledingstuk aan mij te retourneren.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Dat was precies waar ik aan zat te denken. Thanks voor het opzetje, goed verwoord! Ik heb inmiddels ook contact met ConsuWijzer, zij zijn het aan het uitzoeken en komen er vanmiddag op terug.
MdBruin
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 18:17
Mijn mountainbike: Giant Talon 29'er 1 2014

Echt... er zitten er tussen......

Hij/zij heeft trouwens een opening gegeven.

Het product is inderdaad terug gestuurd ter omwisselen. Echt wordt dit afgewezen waardoor de eigenaarsoverdracht niet heeft plaatsgevonden. Dus de afhandeling heeft na het faillissement plaats gevonden anders had je het andere product wel ontvangen.
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Ze hebben inmiddels een doorstart gemaakt vanuit een ander bedrijf. Die zeggen al een paar weken dat ze met een oplossing bezig zijn voor gedupeerden maar tot nu toe nog niks...
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
huppelbas
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: ma 4 mei 2015, 13:56
Mijn mountainbike: Ghost AMR 4 29er Fully

Tja, ik liep echt tegen een muur aan bij de curator.

De nieuwe eigenaar zegt nog steeds bezig te zijn met een oplossing voor de gedupeerden. Hij verwacht dat men deze week een brief ontvangt vanuit de curator met een voorstel. Ik ben benieuwd...
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Curatoren hebben helaas de waarheid in pacht. Heb ik zelf meegemaakt bij een faillissement van mijn werkgever.... Succes met je gevecht tegen de bierkaai.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10860
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

huppelbas schreef:Tja, ik liep echt tegen een muur aan bij de curator.

De nieuwe eigenaar zegt nog steeds bezig te zijn met een oplossing voor de gedupeerden. Hij verwacht dat men deze week een brief ontvangt vanuit de curator met een voorstel. Ik ben benieuwd...
Die curator is alleen maar bezig met het verbranden van uren om mensen van hun eigendom af te houden. Kosten van een afpoeierbriefje zijn hoger dan jouw truitje. Die kosten gaan allemaal ten laste van de failliete boedel. Schiet dus niet op. Stuur eens een klacht over die gast naar de Rechtbank!
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie