SingleBe

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Zijn er mensen die ervaring hebben met direct zelf een frame door SingleBe laten maken? In het verleden alleen in Nederland te krijgen als complete fiets via eRveHa dacht ik, maar nu ook direct via de webshop in Tjechie, als ik het goed lees. Interessant, maar werkt het in de praktijk ook goed: een custom frame in het buitenland laten maken via email, zeg maar?
http://www.singlebe.com/en/faq/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ervehafietsen.nl/merken/SingleBe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Erg goede ervaringen mee. Custom frame en vork via SingleBe. Ik heb het wel allemaal met en via Erveha laten regelen. Samen met Richard van Erveha besproken wat voor fiets ik wil, welke rijeigenschappen etc. Hij is vervolgens met SingleBe aan de slag gegaan. Na heel wat op en neer gemail is er een fiets uitgekomen precies zoals ik hem in gedachten had. Was overigens alleen de vork en het frame. Geen complete fiets dus.

Mijn advies dus om het via Erveha te doen. Mail hem eens, erg aardige kerel!

Één nadeel, je moet een beetje geduld hebben. Ik heb er 9 maanden op moeten wachten maar nog geen moment spijt van gehad. Achteraf was het hele proces van eerste contact met Erveha tot het eerste ritje op de bike al een toffe ervaring aan sich.

Afbeelding
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

One Only schreef:Erg goede ervaringen mee. Custom frame en vork via SingleBe. Ik heb het wel allemaal met en via Erveha laten regelen. Samen met Richard van Erveha besproken wat voor fiets ik wil, welke rijeigenschappen etc. Hij is vervolgens met SingleBe aan de slag gegaan. Na heel wat op en neer gemail is er een fiets uitgekomen precies zoals ik hem in gedachten had. Was overigens alleen de vork en het frame. Geen complete fiets dus.

Mijn advies dus om het via Erveha te doen. Mail hem eens, erg aardige kerel!
Helemaal mee eens. Volgens mij lopen sowieso alle contacten in NL via Erveha. Ik heb het ook zo gedaan, en bespaart tijd en gedoe. In principe leveren SingleBe en Erveha frames met of zonder vaste vork, maar kan hij naar wens opgebouwd worden. Dat is dus aan de klant hoe hij dat wil doen.

De lange wachttijden worden met name veroorzaakt door de grote vraag. Voor prijzen die zij hanteren kun je in NL nergens terecht, en zit je al snel aan het dubbele qua bedrag. Kwaliteit is erg goed, en nemen ook hun verantwoordelijkheid als het gaat om garantie. Ook zullen ze niet 'op het randje' gaan zitten qua duurzaamheid (te lichte materialen op de verkeerde plaatsen, afhankelijk van berijder en inzetgebruik).

Daarnaast zijn het zelf ook heel goede MTB'ers uit de gravity sector (check hun filmpjes op YouTube :o ), en weten daardoor goed te adviseren wat de impact gaat zijn op de rij-eigenschappen van je frame bij bepaalde waardes.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

ook hier goede ervaringen met Richard van Erveha, volgende week ontvang ik het frame via hem, heeft echt wel meerwaarde om het via Richard te doen. succes
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Erveha staat komende editie ook op de Bikemotion! Dus als je er bent kun je even bij Richard binnenlopen.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Bedankt voor de reakties. Als ik samenvat: iedereen heeft zeer positieve ervaringen met Richard; niemand heeft zelf direct iets besteld in Tjechie.

Ik ben nog wel benieuwd wat de reden was dat jullie kozen voor een custom frame. Dus wat zocht je, dat stock niet verkrijgbaar was? Dit zou jullie positieve getuigenissen wellicht nog wat meer betekenis kunnen geven.

Zelf zou ik graag een fiets hebben met een enigszins afwijkende geometrie van wat gangbaar is. Ik heb een 14 inch Inbred (= heel klein) die ik als een soort ghetto trial bike gebruik, waar ik dan ook nog mee van A naar B kan komen. Maar de trapas zou wat naar achteren en omhoog moeten. Dat zou dan iets in de buurt van een 26 inch street trial bike opleveren, maar dan met normale zitbuis lengte. Klinkt simpel, maar in de praktijk toch wat ingewikkelder denk ik. Zoals welke hoek moet de zitbuis hebben, en rijdt dat eigenlijk uberhaupt voor een meter? Zou heel goed kunnen van niet, daarom aarzel ik veel geld op het spel te zetten.

Als iemand weet waar ik mijn "droom"frame van de plank kan kopen, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

harmen schreef:Bedankt voor de reakties. Als ik samenvat: iedereen heeft zeer positieve ervaringen met Richard; niemand heeft zelf direct iets besteld in Tjechie.
Ik denk zelfs dat als je rechtstreeks contact met ze opneemt ze je doorverwijzen naar Erveha.

Waarom custom: Ik was zeer geïnteresseerd in een 29+ bike, en had de mogelijkheid om een tijdje op een Krampus te fietsen. Daardoor was ik verkocht, echter ik wilde een frame met een kortere achterkant en iets luiere balhoofdhoek. Om de achterkant kort te houden hebben ze diverse op lossingen bedacht, waarbij het offset maken van de achterkant (en daardoor het achterwiel met dezelfde offset te spaken) de beste op lossing leek. Nu zie je dat Trek hetzelfde idee had, alleen een andere (imho minder fraaie) oplossing; een halve "elevated chainstay", een idee uit begin jaren 90.
Daarnaast kun je alles naar wens maken, zoals een optie om de ketting te spannen bij SS: een EBB is niet altijd "kraakloos" en een sliding drop-out niet de fraaiste oplossing. Dus een excentrische drop-out: clean, kraakvrij en zeer eenvoudig in gebruik.

Voor wat betreft jou idee: hiervoor ben je denk ik bij SB aan het juiste adres. Ze kunnen goed onderbouwd adviseren wat de impact zal zijn bij een aanpassing, zoals de plek van je BB.

Succes met de keuze,

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Waarom custom? Tja, een frame uit een magazijn kopen kan altijd nog. Dus eigenlijk omdat het gewoon tof is om iets unieks hebben.

Mbt de rijeigenschappen en het ontwerp, dat is natuurlijk lastig. Wat ik heb gedaan is begonnen met een fiets die ik fijn vond rijden. Ik ben toen met Richard gaan overleggen wat ik hieraan zo fijn vond en wat wellicht fijner of beter zou kunnen. Van Richard vragen gekregen waarover ik nooit had nagedacht. Deze tijdens het fietsen "meegenomen" en weer in overleg getreden. Samen met Erveha en SingleBe zo tot een geo gekomen en de knoop doorgehakt.

En toen begon het wachten... en dan maar hopen dat het rijdt zoals je bedacht hebt!... Als dan bij de eerste rit alles op z'n plek valt is dat echt super gaaf.

Nog geen moment spijt!

Maar zoals gezegd, neem gewoon eens contact op met Richard en bespreek eens wat je ideeen zijn.
Gebruikersavatar
harmen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 2 november 2011, 21:55
Contacteer:

Ha ja, er kunnen heel veel redenen zijn om een custom frame te willen. Zelf geef ik niet zoveel om uniciteit an sich geloof ik. Ik ben zelf al tamelijk uniek, doe er ook nog een unieke fiets bij en dat wordt dan al gauw too much ;) Het gaat mij puur om de geometrie. Dat je de details daarbij zelf kan invullen is natuurlijk mooi meegenomen, want wat dat betreft heb ik wel neiging tot kieskeurigheid.

Maar als fietser sta ik nog midden in mijn ontwikkeling. Een paar keer per jaar verander ik van routine, en pas mijn fiets(en) daar dan indien nodig bij aan. Het verlangen naar een custom frame komt zo ongeveer 1x per jaar om de hoek kijken, als ik niet uitkom met wat ik heb en/of te koop is. Maar waarschijnlijk is het dus verstandiger nog wat te wachten tot ikzelf wat meer uitgekristalliseerd ben.

Het verlangen naar een hybride is misschien ook alleen maar iets dat erbij hoort als je aan wat nieuws begint, maar dat gaat dan na een tijdje wellicht vanzelf over. Ook ligt het voor de hand eerst ervaring op te doen met 26 inch street trial (ik heb nu wel al 24 inch). Dat zou sowieso mijn eerste stap zijn.
Plaats reactie