Verzenden bike(frame) naar het buitenland

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

Al eens geprobeerd een bike(frame) vanuit Nederland naar het buitenland te versturen? Succes!

Ik kwam er al snel achter dat het voor een particulier óf onmogelijk óf heel erg duur is.
Onmogelijk omdat de maximale afmetingen bij bijna alle verzenders 100x50x50 cm zijn.
Heel erg duur: van €105 tot €630

De oplossing: BPost in Belgie :-q , zeg maar de PostNL van onze zuiderburen.
Hun eisen aan een pakketje:
Gewicht: max 30 kg
Max afmetingen: Lengte + 2xbreedte+ 2xhoogte <3 meter.
Prijs (voorjaar): €39,70 !

Zo kwam mijn trouwe Turner Flux dus bij zijn nieuwe eigenaar in de UK in onderstaand pakketje (gemodificeerde Canyon doos).
Daarvoor moest (in overleg met de nieuwe eigenaar) wel het een en ander gedemonteerd worden:
Wielen en vork eruit, crank eraf, achterrem en derailleur los. Zadelpen + zadel eruit.
Alles goed in de noppenfolie en veilig afgeleverd in 3 dagen, met track&trace.


Afbeelding
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
datang
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 5 mei 2012, 18:19
Mijn mountainbike: Dartmoor Two6player, Transition Scout, On-One 45650B

Goede tip, heb ook al is zitten kijken vanuit Nederland, maar is inderdaad niet grappig.!
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Of GLS... Versturen ook grotere pakketten. Heb dit jaar meerdere grote colli met hen verzonden.
L-pack langste+korste zijde is 150cm. In Duitsland zijn de regels weer anders....
StAlTiCa
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2755
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

GLS inderdaad, meerdere keren framepjes opgestuurd naar Duitsland, kost 18,25 euro.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Zelfde geldt voor Duitsland, bij DHL.de 120x60x60 en max 30kg.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Ik heb laatst een complete mtb naar Finland verstuurd via GLS, pakket had niet helemaal de goeie afmetingen, kwam zelfs iets erboven, maar werd niet naar gekeken.

118x78x28 om precies te zijn. GLS is als volgt: "De maximale gordelomvang (2 x de hoogte + 2 x de breedte + 1 x de langste zijde van het pakket) mag maximaal 3 meter bedragen. Daarnaast mag elke zijde van het pakket niet langer zijn dan 120 cm, niet hoger dan 60 cm en niet breder dan 60 cm."
En dan moet het ook nog voldoen aan de 150cm van langste+kortste zijde. Dat is eigenlijk hetgeen waar mijn pakket nog wel aan voldeed :P

Voor 32€ is het gewoon netjes aangekomen :-q
Laatst gewijzigd door KevinBel op ma 28 maart 2016, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Mainturion
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
Contacteer:

GLS lijkt dus een goeie optie vanuit Nederland, jammer dat ze telefonisch niet de juiste info gaven.
Een dag niet gebiked is een dag niet geleefd

Aka https://www.facebook.com/slow.joe.7
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ook vanuit B met Bpost, frame verzonden naar NL : +-15€
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Mainturion schreef:GLS lijkt dus een goeie optie vanuit Nederland, jammer dat ze telefonisch niet de juiste info gaven.
Idd. ik kreeg ook te horen dat ze geen grote pakketten voor particulieren versturen.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2&t=123590" onclick="window.open(this.href);return false;

Uiteindelijk via een kennis met een eigen bedrijf, de fiets terug kunnen sturen.
Scott_Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 09:06
Mijn mountainbike: On-One Lurcher 29ér Carbon zelf opgebouwd f bouw

Goedemorgen mede Mudpluggers.
Ik ben zelf een pakketshop voor Gls, Kiala en Ups en heb meerder grote pakketen verstuurd.
Bij alle 3 heb ik nooit geen problemen gehad en zijn goedkoper dan die andere vervoerders.

Groetn Uut Grunn
What Goes Up Must Come Down And Expect The Unexpected.

"Ze zeggen dat auto's rijden op geld en je vet maakt, terwijl fietsen lopen op vet en je geld bespaard"
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Scott_Rider schreef:Goedemorgen mede Mudpluggers.
Ik ben zelf een pakketshop voor Gls, Kiala en Ups en heb meerder grote pakketen verstuurd.
Bij alle 3 heb ik nooit geen problemen gehad en zijn goedkoper dan die andere vervoerders.

Groetn Uut Grunn
Je bent een pakketshop? :D
Zal maar niet zeggen wat ik dan ben..
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Scott_Rider schreef:Goedemorgen mede Mudpluggers.
Ik ben zelf een pakketshop voor Gls, Kiala en Ups en heb meerder grote pakketen verstuurd.
Bij alle 3 heb ik nooit geen problemen gehad en zijn goedkoper dan die andere vervoerders.

Groetn Uut Grunn
Is toch op zijn minst raar te noemen.
Ik heb met GLS en UPS uitgebreid telefonisch contact gehad en in beide gevallen was het echt niet mogelijk een dergelijk pakket te verzenden, als particulier.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

2 weken geleden een fully frame naar Finland gestuurd met DPD. 4 of 5 dagen later afgeleverd. Prima verlopen voor 25 euro (speciaal tarief via mijn werk)
dre0_5
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: do 18 maart 2010, 21:02

had geprobeerd me bike naar me toe in China te sturen was toch vrij prijzig wat ze in Nederland uitgezocht hadden
was de goedkoopste rond de 300eur
had misschien eerst ff hier moeten kijken hahhaa
CarverS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:08
Mijn mountainbike: Canyon XC6 XT + Trek Farley Saso

Gewoon parcelinternational gebruiken, komen waar dan ook ophalen. Kun je alles vanaf je eigen computer regelen. Stuur zelfs paketten van meer dan twee meter in lengte op als particulier. Goedkoop ook nog. Wel effe opletten, prijzen die verschijnen in de prijsvergelijk zijn ex. Btw. Je kunt zelf je vervoerder kiezen, kunt ook importeren.
Plaats reactie