Ervaring MTB spullen Aliexpress.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Woow dat is mooi kl#te! Daarom koop ik nooit essentiële fietsonderdelen op AlieXpress...
Wil hiermee niet zeggen dat het nu allemaal onbetrouwbaar spul is....maar het bevestigt mijn gevoel hiermee wel :-{
Blijft toch zeer twijfelachtig :-{
peerke35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: trek Superfly FS7 2014

Eerder had ik mij al bedacht dat ik geen stuur of zadelpen ging bestellen bij Alie, maar dit kan dus blijkbaar ook niet. Nu ik me er wat meer in aan het verdiepen ben, lees ik ook dergelijke verhalen over gerenommeerdere merken die nog enigszins betaalbaar zijn.
Het heeft mij in ieder geval doen besluiten om een complete cassette te bestellen. Met een beetje zoeken is het prijsverschil met een expander echt te klein.
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

In het kader van het kan meevallen heb ik een Zoom verende zadelpen besteld.

http://s.aliexpress.com/6ZVv63ue" onclick="window.open(this.href);return false;

Positieve berichten over product en verkoper...

Maar ik blijf kritisch, zal hier mijn evalutie laten horen.
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Aliexpress is wel ideaal wanneer je onbenullige clipjes, verstellertjes, ... benodigd en een beetje tijd hebt.

Voor een paar EUR heb je over het algemeen genoeg voor al je fietsen voor de komende 5~10 jaar...
a) waar je bij de LBS misschien net 1~2 stuks haalt indien ze het al kunnen leveren hetgeen voor de echte LBS doorgaans al een uitdaging lijkt (op voorraad is helemaal utopisch) en
b) het bij gekende webshops alleen interessant is wanneer je een grote bestelling hebt omwille van de verzendkosten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
con66
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 12:57
Mijn mountainbike: Salsa spearfish
Contacteer:

con66 schreef:In het kader van het kan meevallen heb ik een Zoom verende zadelpen besteld.

http://s.aliexpress.com/6ZVv63ue" onclick="window.open(this.href);return false;

Positieve berichten over product en verkoper...

Maar ik blijf kritisch, zal hier mijn evalutie laten horen.

Het is een verende zadelpen: mijn gedachte was dat het die schokken in mjjn rug die bij langere tochten leiden tot rugpijn, wat kan verminderen. Het zijn eigenlijk twee buizen die in elkaar schuiven. Het werkt middels een stelschroef die voorspanning brengt op een rubberblok en veer, en die de binnenste buis verend maakt.

Laat ik met de goede kant beginnen: de prijs is prima, net boven de 22 euries, afhankelijk van maatvoering. Ook goed is de snelle bezorging: 9 dagen!
Het pakketje was zorgvuldig ingepakt. Zag er goed uit.

Het geheel was eenvoudig te monteren, bestaande pen eruit, nieuwe erin, zadel erop, klaar. Beetje experimenteren met voorspanning.

Dan maar eens de test
Het lokale rondje in Deventer, 3.5 km rond het Wechelerveld. Ernaartoe is 5 km, met wat klinkerpaden die echt soepeler aanvoelen. Dan de singletrack, gaan... geen speling of gevoel dat het zadel loszit. Lijkt goed te gaan.

Maar dan, mijn zadel lijkt wat naar achter te zakken, toch de bouten niet vast genoeg gedraait. Als ik afstap zie ik het euvel. De binnenste zadelpen is gewoon aan het buigen gegaan. Dit staal kon de kracht niet weerstaan. Ik weeg met mijn 80 kg teveel, zeker tijdens een wat zwaarder parkoers.

Uiteindelijk heb ik er twintig km mee gefietst, waarvan zo'n 7 km singletrack, aan het einde stond mijn zadel zeker 15° naar achter gezakt. Het bleef verder doorbuigen. Foto's volgen

Conclusie: ook dit was weer een inferieur product uit china, slechter staal leidt snel tot een falend onderdeel. Gelijk een dispuut geopend met de leverancier om mijn geld terug te krijgen
Laatst gewijzigd door con66 op zo 21 mei 2017, 19:51, 4 keer totaal gewijzigd.
"Mountain Biking, It's not about the miles, it's about the smiles"
Rij met mij mee op
Instagram @mtb_con of YouTube https://www.youtube.com/channel/UC4eOTt ... WmezjjBHDA
dvdspelert
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: ma 15 augustus 2016, 21:55

Uit mijn ervaring doen ze er werkelijk alles voor als je begint te dreigen met slechte reviews. Blijft opletten met wat je koopt, bepaalde onderdelen kunnen best en probeer merken te bestellen. Dan bedoel ik geen namaak, maar erkende chinese merken die al een tijdje meegaan. Die proberen ook naam te maken en te houden namelijk.

Ik heb zelf ook een verende zadelpen besteld voor dezelfde reden, een suntour met parralelogram constructie.
Het hoeft niet moeilijk.
GT Karakoram 29er
peerke35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: trek Superfly FS7 2014

peerke35 schreef:Afgelopen week een expander sprocket ontvangen uit China. Aangezien ik eerder positieve ervaringen opgedaan had met kettingbladen, bleken deze geen garantie te geven voor succes.
Na 10km in het bos besloot het tandwiel over de andere tandwielen van de pignon heen te buigen en kon ik alleen nog doorfietsen dankzij het gebruik van een tang.
goedkoop was in dit geval duurkoop.
Afbeelding[/url]
Afbeelding
Even een update. Ik had een dispuut geopend en de foto's gestuurd als bewijs. Zonder problemen heb ik mijn geld terug gekregen.
dutch_joker
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: ma 18 februari 2013, 21:43

Iemand die goede ervaring heeft met een bepaalde wijde (baggy) fietsbroek van Aliexpress, ebay etc.?
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik heb een Arsuxeo baggy van Ali, maar vind hem te wijd en de stof te dun. Mijn enige baggy waar ik wel eens mee achter het zadel blijf hangen, of waarbij de pijp tijdens gewoon fietsen achter de QR van het zadel blijft hangen.
Heb ook een B'Twin van de decathlon voor ongeveer dezelfde prijs en die is een stuk fijner.
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Voor mijn sportieve stadsfiets wilde ik van het rechte stuurtje af en een gebogen stuur zoals elke normale stadsfiets voor een iets relaxtere zit ... wordt ook al een dagje ouder :o

De huidige set heeft een stuurklemming van 31.8 en een "normaal" gebogen stuur is alleen te vinden met een 25.4 klemming.
Helaas zijn voor 25.4 klemming opvallen weinig geschikte stuurpennen en dan zijn het vaak verstelbare pennen.
Op Aliexpress deze pen gevonden met de juiste afmetingen en ook al is het "noname" en "Made in China" durf ik deze wel op mijn fiets te monteren :winkie:

Voor nog geen 8 Euro aan huis geleverd.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jaja, succes, in de stad kan je ook hard vallen.
kijk naar de foto en zoek de zwakke plekken in de constructie.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Gisteren voor het eerst met een shirtje van AliExpress gereden. Ziet er opzich netjes gemaakt uit, pastvorm is ook prima.

Merkte alleen dat de vochtafvoer beduidend minder is dan bij normale shirts. Op een dag als gisteren (17 graden) is het niet prettig als je na een uur gas geven in de LDD met een klamme zweetrug naar huis moet fietsen. Mijn normale fietskleding droogt op zo'n moment stukken sneller.
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Waarschijnlijk heb je dan onder je nwe shirt een zeer slecht ondershirt aan ;)
MJV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 31 oktober 2016, 21:45

Geralt schreef:Waarschijnlijk heb je dan onder je nwe shirt een zeer slecht ondershirt aan ;)
Nope, eenzelfde Craft shirt als ik normaal draag.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

ik heb diverse shirts van Alie. Persoonlijk merk ik er niet zoveel van het slecht afvoeren van vocht. Heb ook diverse Assos en Castelli shirtjes (origineel en hier in Nederland gekocht), kan dus ook vergelijken.

Ben dus tevreden over mijn gekochte Alie shirts :winkie: :-q
Plaats reactie