Ervaring MTB spullen Aliexpress.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

kermit schreef:Maar moet je dat willen, nagemaakt spul...

Ik weet dat veruit de meeste mensen vanuit hun portemonnee denken, maar je mag imo best ergens een grens trekken (en nee, ik heb geen hoog inkomen). Er is -bij webshops of bij de lbs- genoeg kleding te vinden die afgeprijsd is en waar geen nare bijsmaak aan zit: geen namaak en van goede kwaliteit. Bovendien is terugsturen (web) of passen (lbs) altijd mogelijk.

Ik heb meerdere shirts voor hooguit €35,- gekocht van merken als Royal Racing (Berg-Ab), Troy Lee (CRC) en Pearl Izumi (lbs). Zelfs een keer een Scott/Gore windstopper jack dat afgeprijsd was van €125,- voor €25,- :-)

Koop die dubieuze spullen dus liever niet, maar doe wat moeite om via de reguliere kanalen wat leuks te vinden. Dat is prima mogelijk, ik ga zelf ook geen 80 euro voor een shirtje neerleggen.
Just my 2cts ;-)
Zeker heb je hier een punt, en ik let ook op de koopjes hier, en weet voor mezelf wat ik wil proberen bij aliexpress.com en daar gaat het mij persoonlijk om.

Begrijp wel dat aliexpress populair is omdat dingen dat gewoon goedkoop zijn, en ook ik ben nog geen miljonair. :(

Broeken etc, helm koop ik puur wanneer ik kan passen :wink:
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

ollie schreef:Een helm waarvan je de kwaliteit niet kunt beoordelen is ook best wel tricky.
:-q zeker daarmee neem je een behoorlijke gok.
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

Deze handschoenen van FOX , val je geen buil an..

( hete verkoop :D )

http://nl.aliexpress.com/item/2015-New- ... 70400.html" onclick="window.open(this.href);return false;
'Be like water my friend'
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik hoop dat je begrijpt dat dit dus geen Fox is...
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

"One-Size" :-)
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

maaf2 schreef:Ik hoop dat je begrijpt dat dit dus geen Fox is...
Volledig van bewust :-q

' Knighthood' :-D

Of Knightlaood oid
Laatst gewijzigd door Bushwackert op vr 17 juli 2015, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
'Be like water my friend'
Gebruikersavatar
Bushwackert
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 18 juni 2012, 16:15
Mijn mountainbike: 1000%

doezel schreef:"One-Size" :-)
Is idd een klein puntje van twijfel. . Heb geen grote handen , en geen lange vingers, wel brede handen. .
'Be like water my friend'
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Goedkoop= duurkoop?

Narrow-wide tandblad voor 15,38 incl. verzendkosten.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Vooral goedkoop, mooi voor in de wintermaanden.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb Jagwire en alu-derrie wieltjes het rood gegekocht.
De eerste is puur nep, de 2e past niet goed in mijn XO derrie.
Had gehoopt op een goedkoop HOPE alternatief. Niet dus.
Gelukkig past eentje er wel goed in ter vervanging van de onderste.
Okay, ik mag ook niet zeuren om die 2 euro :D
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

kermit schreef:Maar moet je dat willen, nagemaakt spul...

Ik weet dat veruit de meeste mensen vanuit hun portemonnee denken, maar je mag imo best ergens een grens trekken (en nee, ik heb geen hoog inkomen). Er is -bij webshops of bij de lbs- genoeg kleding te vinden die afgeprijsd is en waar geen nare bijsmaak aan zit: geen namaak en van goede kwaliteit.
Mijn eerst pearl izumi was echt bagger.... De broek kon ik na een half jaar niet meer aan, had mijn reet zo ongeveer verbrand.... Maar de andere setjes waren prima ;-)
China, 1x setje gehaald, de broek prima tot 1.5 uur ritjes, shirt prima en voor €25 verwacht ik ook niet veel meer :-) Maar haal er niets meer, in de uitverkoop Nederland heb je voor max €70 ook prima setjes!
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Je kunt er ook gewoon 'echt' spul kopen...zoals lampjes die 'niks' kosten en toch redelijk degelijk zijn. Heb er vorig jaar ook een leuke baggy van een of ander chinees merk gekocht... zit heerlijk en ziet er goed uit. Vaak gewassen en nog steeds als nieuw.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

Mijn ervaring is dat je beter kwaliteit spul kunt kopen.
Daar doe je veel langer mee.
Ik heb een fietspak gekocht in italie , 6 jaar geleden en die is nog als nieuw terwijl het fietspak wat ik via MP had gekocht en via china binnen kwam na een half jaar uit elkaar viel en de pasvorm te wensen over liet.
permitlicense
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 oktober 2015, 19:18

De winter komt er alweer aan, heeft er iemand nog recente ervaring met MTB spullen kopen op aliexpress? Ik kom heel tegenstrijdige informatie tegen, zoals op kopenew.nl/ervaring/aliexpress. Ik durf het toch nog niet goed, maar ze hebben wel echt goedkope spullen. Over de kwaliteit twijfel ik nog...wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

permitlicense schreef:De winter komt er alweer aan, heeft er iemand nog recente ervaring met MTB spullen kopen op aliexpress? Ik kom heel tegenstrijdige informatie tegen, zoals op kopenew.nl/ervaring/aliexpress. Ik durf het toch nog niet goed, maar ze hebben wel echt goedkope spullen. Over de kwaliteit twijfel ik nog...wat zijn jullie ervaringen?
Als je zit over of het wel aankomt in NL, elke bestelling die ik gedaan heb is tot nu toe altijd aangekomen. (En dan heb ik het over : Lampjes, Shirtjes, actioncam-beugeltjes etc)

Qua kwaliteit .. tja het is geen origineel, maar je hoeft ook niet bang te zijn dat het na 4 dagen uit elkaar valt. Wel is het raadzaam om bij kleding minimaal 1 maat groter te bestellen dan normaal.

Let overigens wel op dat je onder 20,- per bestelling blijf, dan gaat de douane er zich niet zo snel mee bemoeien :winkie: :-q

Nog een tip: Hou de 11e van de 11e in de gaten (11.11 Gobal Shopping Festival) , de kortingen die je dan krijg zijn absurd !

http://sale.aliexpress.com/__pc/1111_buyerguide.htm
Plaats reactie