Ervaring MTB spullen Aliexpress.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kermit schreef:Garantie is één ding, maar veel belangrijker is dat ik niet in een afdaling ineens met een brekend onderdeel of frame wordt geconfronteerd. Dan heb je voor mijn part duizend euro bespaard, maar imo zijn die euro's toch minder belangrijk dan al dan niet in het ziekenhuis terecht komen ;-)

Ik neem geen risico met goedkoop carbon, zelfde fabriek als een A-merk of niet. Het type carbon zegt ook geen zier, de kwaliteit van het werk is veel belangrijker. Ik kan de beste alu buizen kopen die er zijn, als ik niet kan lassen wordt het toch een flutframe. Met carbon werkt het niet anders.
Kan of wil ik geen 150 euro voor een bewezen goed stuur uitgeven zijn er altijd nog genoeg alu alternatieven voor vriendelijke prijsjes. Iedereen moet het uiteraard voor zichzelf beslissen, maar ik ga niet met mijn gezondheid gokken voor een paar euro en grammen minder.

Tuurlijk, het kan best dat je een prima en betrouwbaar frame (of stuur, pen etc.) in huis haalt via Ali. Maar je weet het niet zeker... iig niet voordat je een aantal jaren verder bent.

Bij bekende merken kan trouwens ook teveel spreiding in de kwaliteit zitten, dat is meerdere malen gebleken uit tests in Bike. Zij testen altijd drie sturen van hetzelfde type, soms haalt een zo'n stuur probleemloos de hele cyclus terwijl de andere twee op 30% van de test kapot gaan. Tsja, en wat krijg jij dan straks in de winkel...? Die goede, of die ene die over twee jaar ineens krak zegt bij het neerkomen van de drop op je thuisrondje? ;-)

Mijn inkomen is ook redelijk beperkt, dus ik let heus wel op prijzen als ik iets wil kopen (= aanbiedingen zoeken).
Maar ik let nog meer op mijn gezondheid :bier:
+1 :-q
robin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: zo 5 oktober 2003, 21:50

Carbon en carbon zit nog wel verschil in,vooral hoe een bepaald onderdeel is opgebouwd.
Een mal voor de frames is tot daar aan toe..dikteverschillen,opbouw van lagen,harspercentages en kwaliteitsspecificaties zijn van cruciaal belang voor de bouw van carbon.
Denk er goed over na voordat je een chinees stuurtje o.i.d. monteert.
(doe zelf NDO inspectie in de vliegtuig-industrie en zie verschillende carbon delen)
:bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Essentiële onderdelen en/of kleding zal ik daar nooit kopen. Leuke hebbedingetjes dan weer wel.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Aliexpress is voor mij de online Action :lol:
Leuk voor hebbedingetjes en kleding oid (geen nep merken). Ik koop daar geen fietsonderdelen zoals frames, sturendelen en of zadels/pennen. :~

Voor de rest een leuke site om zo nu en dan te shoppen :winkie:

:winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb er crankbeschermers gekocht, laatst. Als dat maar goed gaat... :bier:

De hoofdlamp die ik sinds enige tijd in gebruik heb, bevalt me in ieder geval prima.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Ik heb al heel veel via Ali besteld en soms waag ik het nog wel eens.
Meestal gaat het goed 9/10.
Maar alle waar is naar het geld. Er is ook ontzettend veel rommel bij.
Zoals eerder genoemd; essentiële onderdelen zou ik daar zeker niet bestellen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Als je deze video hebt gezien durf je geen carbon essentiële onderdelen meer van welke fabrikant dan ook te bestellen: https://youtu.be/EZbg5hCRyvs" onclick="window.open(this.href);return false;

De beste man zaagt een heleboel carbon (race-) frames en vorken doormidden om te laten zien wat er mis kan zijn met de constructie en geeft een ook nog wat echt nuttige tips over hoe je carbon moet afzagen zonder dat je het zwakker maakt.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

32T alu NW kettingblad 104BCD kikkergroen gekocht via Alie.... Zit erop inmiddels, maar moet de eerste serieuze test nog krijgen. Ben benieuwd, maar voor 7,50 kon ik het niet laten.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Bontrager XXX bidonhouders, echt minder dan origineel. Bidon zit er losser in en stuitert er in je racer uit. Dit is bij origineel niet. Let op als je deze wil kopen op marktplaats, origineel staat OCLV in de binnenkant, Aliexpress staat OCLY in de binnenkant.

Ook nog een 32T NW kettingblad liggen, moet ik nog testen maar ziet er goed uit op het eerste gezicht voor 10 euro.
Shit happens
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Oli4k schreef:Als je deze video hebt gezien durf je geen carbon essentiële onderdelen meer van welke fabrikant dan ook te bestellen: https://youtu.be/EZbg5hCRyvs" onclick="window.open(this.href);return false;

De beste man zaagt een heleboel carbon (race-) frames en vorken doormidden om te laten zien wat er mis kan zijn met de constructie en geeft een ook nog wat echt nuttige tips over hoe je carbon moet afzagen zonder dat je het zwakker maakt.
alsof 'merken' beter zijn
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@Jurriaan Zo! Zeker niet, dat komt wel duidelijk naar voren uit die video. Echt dure carbon frames die gewoon totaal shit gebouwd zijn vol rimpels en droge vezels. Alleen die Trek is duidelijk heel netjes gemaakt. En blijkbaar zou het allemaal nog *veel* lichter kunnen als ze fatsoenlijke kwaliteitscontrole zouden hanteren (zoals in de luchtvaart).
Gert V
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: di 15 september 2015, 21:25

Tot nu toe gehaald via Ali:

Carbon zadel: Ziet er keurig uit, maar is een keiharde plank, dus niet meer in gebruik.
Lampje voor op de helm voor Drenthe200: Doet wat ie moet doen, veel licht geven.
Carbon voorvork: Netjes, maar blijft een gok, natuurlijk. Gebruikt bij de Drenthe200 en Dutch Masters of MTB en lokale rondjes.
Winterbroek zonder zeem: Kwalitatief prima, zeer warm, eigenlijk is het hier nog niet koud genoeg geweest.
Diverse shirts: Alles van behoorlijke tot goede kwaliteit, maar maatvoering blijft een dingetje.
Handschoenen met lange vingers: Bleken FOX-logo te hebben (stond niet op foto op site) maar zijn het zeer zeker niet. Ze zitten erg lekker, heb ze vaak gebruikt, zien er nog goed uit.
Remblokken (voor avid en shimano): Ze doen het.
Narrow-wide kettingbladen: Ze doen het.
6 bouts remschijven (160mm): De dikte van de schijven varieert enigszins, wat resulteert in ongelijkmatig remmen, dus die zijn er weer af.
"Garmin-style" computer-mount: Gebruik 'm voor mijn smartphone (ook via ali ;)), heb 'm nog maar net, maar tot nu toe prima.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Jurriaan schreef: alsof 'merken' beter zijn
Is een test uit 2008... Er is in de afgelopen (bijna) 10 jaar veel veranderd. Maar ook in de recentere testen valt er het nodige spul door de mand (zie onderaan de link de 2014 test).

Ga er maar vanuit dat de grote merken veel waarde hechten aan kwaliteitscontrole en problemen serieus behandelen (vriend van me had gebroken Syntace HiFlex zadelpen die no-questions-asked werd vervangen met het verzoek om de gebroken pen terug te sturen)

Gaat het bij merkspul fout dan hebben zij (naast mogelijk jezelf) een probleem. Bij AlieExpress (ed) heb alleen jij een probleem... (en als je pech hebt de tandarts een uitdaging...)

Ik wil dit soort spul iig niet op mijn fiets....
StAlTiCa
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

PaneVino schreef:32T alu NW kettingblad 104BCD kikkergroen gekocht via Alie.... Zit erop inmiddels, maar moet de eerste serieuze test nog krijgen. Ben benieuwd, maar voor 7,50 kon ik het niet laten.
Inmiddels al flink aantal 'harde' ritten gereden met dit kettingblad. Werkt prima!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
peerke35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 5 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: trek Superfly FS7 2014

Afgelopen week een expander sprocket ontvangen uit China. Aangezien ik eerder positieve ervaringen opgedaan had met kettingbladen, bleken deze geen garantie te geven voor succes.
Na 10km in het bos besloot het tandwiel over de andere tandwielen van de pignon heen te buigen en kon ik alleen nog doorfietsen dankzij het gebruik van een tang.
goedkoop was in dit geval duurkoop.
Afbeelding[/url]
Afbeelding
Plaats reactie