Ervaring MTB spullen Aliexpress.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Ook ik koop regelmatig via Ali.
Op gebied van verlichting zijn de accus
ronduit slecht. Na 1jaar zijn 1 of meerdere cellen kapot. Nu eens eentje besteld bij Led247 ofzoiets.
De kleding. De zomerkleding redelijk maar zeem is vaak slecht te noemen. De winterkleding zit verschil in verschillende leveranciers. Het blijft gokken. Maar voor de prijs kan je het wagen. Complete winterset voor 35 euro tov andere merken die ruim 100 euro kosten. Laat ik het maar niet over Assos hebben.
Of ik er mee door ga? Shirtjes wellicht wel. Maar broeken zal ik alsnog voor een goed merk gaan.
Bij mij is tot nu toe alles aangekomen wat ik besteld heb. Verder vind ik het een prettige hapsnap shop.
Lissecity
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 22 juli 2016, 20:05
Mijn mountainbike: giant anthem adavance 29er 1

Iemand enige ervaring met de shimano xt m8000 set of de rockshox Voorvork via aliexpress expressie.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

Ga er maar van uit dat het nep en dus levensgevaarlijk spul is. Aliexpres is misschien leuk voor dingen mobielhoesjes en goedkope sierraden (als je het niet erg vindt dat je locale winkelstraat straks helemaal leegstaat), maar de namaak fietsonderdelen zijn levensgevaarlijk. Dan ben je beter af met een setje Shimano BR M445 remmen en een goedkope Suntour vork; deze voldoen nml wél aan de veiligheidsnormen. Om voor zulke relatief kleine geldbedragen je gezondheid te riskeren is gewoon dom. Ga voor een écht onderdeel. Dan maar een 100g zwaardere fiets of die paar honderd euro doorsparen. Lijkt mij dat dat je gezondheid / leven wel waard is?

PS: vergeet niet dat je neppe XT remmen en neppe Rock Shox vork totaal niet zo zullen werken als de echte.
Laatst gewijzigd door The Funk Soul Brother op vr 23 december 2016, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik ben het volledig met mijn bovenbuurman eens. Shirtjes, sokken handschoenen noem maar op geen probleem maar essentiële onderdelen van je bike zou ik ook links laten liggen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn Chinese carbon voorvork houdt het al weer een paar maanden uit. Chinees carbon stuur heb ik mij nog niet aan gewaagd.

Shimano en RS zijn elders goedkoper te verkrijgen.
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Tja, als je niets uit wil geven voor je bikegear en alleen goedkoop uit wilt zijn kan je niet verwachten kwaliteit binnen te halen. Ik zou het risico niet eens nemen. Zoek in Nederland en aangrenzende landen en dan word je dood gegooid met goedkoop spul wat uit de collecties gaat. Is iedereen goed mee.
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Ik heb zat gekocht bij AlieXpress en nog steeds. Maar fietsonderdelen daar waag ik mij niet aan. En dan heb ik het oa over stuurdelen, zadels en zadelpennen. Ze zullen ongetwijfeld goed zijn... maar niet voor mij. Zal wel tussen de oren zitten :roll:
Maar voor verlichting en dat soort zaken......ideaal :winkie:
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

heb er vooral verlichting.telefoonhoesjes ed gekocht,nog nooit problemen mee gehad,
Mtb Renkum
Rene58
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 9 januari 2017, 12:19

Op het internet vind je toch wel gemengde reacties op aliexpress.. Dat het traag zou geleverd worden, geen goede kwaliteit... Ik zou een fiets gps willen kopen op aliexpress, iemand al ervaring mee?
Gebruikersavatar
bk600
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 15 juli 2012, 16:43
Mijn mountainbike: is een BMC

@Rene58. Je moet je goed inlezen in het merk en model. Gebruik Google om ervaringen te lezen. Voordeel van Aliexpress (AE) is dat ze veel klanten hebben en je altijd wel ergens een review vindt. Denk daarbij voor GPS aan de specificaties en leg die naast een A-merk zodat je een beter overzicht hebt.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik heb laatst een carbon zadelpen en zadel gekocht. Tezamen voor maar liefst €30. Zadelpen ziet er prima uit, van het type dat je ook met diverse huismerknamen ziet. Te lange maat gekocht dus stukje afgezaagd en jawel, de binnenkant is natuurlijk glas en niet koolstof. Je krijgt inderdaad waar je voor betaalt ;-)

Het zadel weegt maar liefst 110 gram en voelt heel stevig. Beetje hard wel zo zonder padding. Ik durf hem niet op mijn MTB te zetten dus zal eens op mijn racefiets proberen of het wat is. Toen ik hem besteld had zag ik dat ze ook een versie hebben met een stukje leer eroverheen. Ziet er net wat minder spartaans uit.

En wat de kwaliteit betreft. Het blijft natuurlijk een risico of je krijgt wat ze adverteren en of het product doet wat het moet doen. Met sturen en zadelpennen heb ik het idee dat je eigenlijk de B- of C-kwaliteit koopt die afgekeurd is door een opdrachtgever. Weet niet of het zo is maar het lijkt me logisch dat het zo werkt. Er staan bij mtb-sturen wel wat reacties van mensen die zeggen dat de wanddikte niet regelmatig is maar anderen hebben dat probleem niet. Je kunt het dus treffen of niet.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Rene58 schreef:Op het internet vind je toch wel gemengde reacties op aliexpress.. Dat het traag zou geleverd worden, geen goede kwaliteit...
Aliexpress is dan ook niet één winkel, dus allicht dat de ervaringen wisselend zijn. :wink:
Goed de reputatie van de verkoper checken dus, feedback op het product bekijken (indien mogelijk degenen met foto's erbij bekijken) en altijd je gezonde verstand blijven gebruiken :-q
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op vr 28 juli 2023, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Bottom line: trust is the new currency (maar dat wisten we al jaren ;) )

Gelukkig zijn de Chinezen verre van achterlijk, dus zijn ze echt wel keihard bezig om zelf ook trustworthy merken te bouwen.
Maar daar betaal je uiteraard ook meer voor dan wanneer je alléén een product koopt zonder enige garanties en zekerheden.
Everybody bought a new bike!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Garantie is één ding, maar veel belangrijker is dat ik niet in een afdaling ineens met een brekend onderdeel of frame wordt geconfronteerd. Dan heb je voor mijn part duizend euro bespaard, maar imo zijn die euro's toch minder belangrijk dan al dan niet in het ziekenhuis terecht komen ;-)

Ik neem geen risico met goedkoop carbon, zelfde fabriek als een A-merk of niet. Het type carbon zegt ook geen zier, de kwaliteit van het werk is veel belangrijker. Ik kan de beste alu buizen kopen die er zijn, als ik niet kan lassen wordt het toch een flutframe. Met carbon werkt het niet anders.
Kan of wil ik geen 150 euro voor een bewezen goed stuur uitgeven zijn er altijd nog genoeg alu alternatieven voor vriendelijke prijsjes. Iedereen moet het uiteraard voor zichzelf beslissen, maar ik ga niet met mijn gezondheid gokken voor een paar euro en grammen minder.

Tuurlijk, het kan best dat je een prima en betrouwbaar frame (of stuur, pen etc.) in huis haalt via Ali. Maar je weet het niet zeker... iig niet voordat je een aantal jaren verder bent.

Bij bekende merken kan trouwens ook teveel spreiding in de kwaliteit zitten, dat is meerdere malen gebleken uit tests in Bike. Zij testen altijd drie sturen van hetzelfde type, soms haalt een zo'n stuur probleemloos de hele cyclus terwijl de andere twee op 30% van de test kapot gaan. Tsja, en wat krijg jij dan straks in de winkel...? Die goede, of die ene die over twee jaar ineens krak zegt bij het neerkomen van de drop op je thuisrondje? ;-)

Mijn inkomen is ook redelijk beperkt, dus ik let heus wel op prijzen als ik iets wil kopen (= aanbiedingen zoeken).
Maar ik let nog meer op mijn gezondheid :bier:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie