Ervaring MTB spullen Aliexpress.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik heb artikelen die super zijn/waren qua kwaliteit, als tenmintse vergelijkbaar met wanneer je het hier zou komen. Af en toe wat spullen waar men in de afwerking wat steekjes heeft laten vallen, waar je niet echt over kunt klagen omdat de prijs er ook naar is.

Alleen kun je er ook absolute troep kopen. Ooit een SD card laten overkomen voor een prijs waarvan je denkt dat kan niet en bij wijze van experiment maar bestelt. Dat bleek dus ook niet te kunnen; grootste deel wel kunnen claimen en een bevestiging van "if it sounds too good to be true..." Als je tien aanbieders daar vindt met prijs X en er is er eentje met X - 30% dan zou ik toch geneigd zijn om die toch maar links te laten liggen.


11.11 is singles' day wat de commercie in China behoorlijk probeert te pushen (zou een correlatie zijn met het 1 kind beleid?).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
MasterCow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: di 17 januari 2012, 15:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Sport

Ik kocht net geleden een nieuwe remset.....Shimano XT M8000.... Koste mij 179 euro, en dat was de goedkoopste die ik kon vinden (mantel.com) Mijn vaste lbs zei gelijk, moet je doen, daar kan ik het niet voor inkopen..

Kom ik bij een kameraad....Oowh via aliexpres zijn ze maar 135 euro... Dat moet toch wel fake china spul zijn toch?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Tja. Ten eerste is de set voor 135 zonder schijven. En ik neem aan zonder verzendkosten en zonder import heffingen. Waar het prijsverschil lijkt mij logisch.
Tiger1050
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 15:07
Mijn mountainbike: Zeewolde

En maar zeuren, dat er in het dorp geen winkels zijn, er steeds meer de deuren moeten sluiten, ik zeg steun je eigen plaatselijke fietsenmaker, service en garantie zeggen mij veel meer dan een paar tientjes korting :-q , vaak via een plaatselijke fiets/mtb vereniging ook nog 10% korting.

En nee heb ook niet teveel geld :D
Mijn vrouw zei of de fiets er uit of ik .....................................................................................................................soms mis ik haar
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

De remblokjes van Kingstop bevallen mij prima.
Everybody bought a new bike!
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ik bestel heel veel via Ebay of alieexpres enz..., alles komt gewoon aan zonder problemen.
En mocht dat niet zo zijn, dan heb je aankoop bescherming en krijg je gewoon je geld terug.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
mtbextreme
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 12 oktober 2016, 19:11
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team

Ik heb een paar keer gehad dat ik douane kosten moest betalen. 20% van het bedrag volgens mij. Ik merk wel goed het verschil tussen materiaal van aliexpress en goed merk materiaal.

Douane kosten moest ter plekke afrekenen anders namen ze het pakketje mee terug. Staat ook op de site
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Net een baggy broek besteld. Ben benieuwd. Hoofdlamp van laatst is ook aangekomen, doet het prima.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

aankoop bescherming is een mooi verhaal.
ik had iets gekocht maar werd geleverd in de verkeerde keur.
bericht gestuurd naar leverancier maar deze zei dat ik het in die kleur besteld had.
tot nog toe niets van aliexpress gehoord over dit geval.

dus het kan ook mis gaan.
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

pat1968 schreef:aankoop bescherming is een mooi verhaal.
ik had iets gekocht maar werd geleverd in de verkeerde keur.
bericht gestuurd naar leverancier maar deze zei dat ik het in die kleur besteld had.
tot nog toe niets van aliexpress gehoord over dit geval.

dus het kan ook mis gaan.
Ok onmogelijk is het dan inderdaad niet, maar ik heb altijd heel snel refunds of extra nalevering gekregen.
Toch maar even aan blijven dringen dan bij aliepress
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
RubbereMTBRobbie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 446
Lid geworden op: zo 12 juni 2016, 10:42

Michel.nl schreef: En mocht dat niet zo zijn, dan heb je aankoop bescherming en krijg je gewoon je geld terug.
Er zijn wel wat verschillen , zo maar je geld terug krijgen is niet vanzelfsprekend :Paypal biedt wel " bescherming" maar negen van de tien gevallen moet je wel kunnen aantonen dat je contact hebt gehad met de verkoper , en dat er geen passende oplossing is geboden , bij Ali moet je gewoon de verkoper "aanspreken" , en als dat niet toereikend is kan je via ali een refund doen, echter heeft de verkoper ook alle recht om zich te verantwoorden , en dat is niet gegarandeerd op suc6 . Daarbij kan je wel een trucje toepassen , is een negatief commentaar te leveren op de aangeleverde spullen , vaak zijn de verkopers daar gevoelig voor en bieden ze een oplossing . Echter is dit geen garantie op suc6 .
Zelf tweemaal een probleem gehad via Ali , de eerste keer werdt het netjes door de verkoper opgelost , en mocht ik de verkeerd geleverde spullen houden , tweede keer gaf de verkoper geen gehoor en via Refund procedure wel, ook hier alles netjes opgelost .
Gewoon goed kijken hoeveel artikelen de verkoper heeft verkocht, en wat de review's van de geleverde artikelen zijn .....

(btw: kleding zomer als winter uitvoering besteld > kwaliteit/prijs > 8, opbergtassen > foutieve vermelding van de maten : opgelost> kwaliteit/prijs > 5, verlichting set MTB: prijs/kwaliteit > 8 (1=slecht,10=goed)...)
Do Stupid Things ......Faster
Voor haar:YT Jeffsy Comp 2 ,female touch *Dochter:Cube Acess WLS Race
*Voor mij:Trek Fuel EX9
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Heb al meerdere keren besteld,remschijven(top!),stuurdoppen,handvatten(flut),broek(matig),freerideshirt(top),derailleurwieltjes(redelijk,supercheap),remblokken(goed),helmverlichting(meerdere sets,redelijk en cheap)
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

http://1111.aliexpress.com/en?spm=2114. ... 0.0.KjpVw4" onclick="window.open(this.href);return false;

Het is vandaag 11-11 Global Shopping day. Dus voor de china-kopers, sla uw slag.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik heb net een Oval/Narrow Wide kettingblad besteld voor 20 euro, ben benieuwd :)
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

4x remblokjes schijfrem voor 6 euro, we gaan het meemaken :-)
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie