Wederom een zeer goeie ervaring met Bikewheels.nl (Review)

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

In het verlengde van het topic over de positieve ervaringen met Forcewheelz, wil ik graag een positieve review plaatsen t.b.v. http://www.bikewheels.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Op het forum ook bekend onder zijn naam:
"briantevelthuis".

Een paar maand terug was ik in de markt voor een handgespaakte wielset. Mede door het forum ben ik bij Bikewheels terecht gekomen. Ik had een aantal wielbouwers aangeschreven met mijn wensen.

- Brede wielset
- Hufterproof
- Naven met industrienaven
- Geschikt voor een zware rijder (110kg)
- Het gewicht vd set bij voorkeur onder de 2 kg.

Van de partijen die ik had aangeschreven was Brian het snelst en het duidelijkst met reageren (een aantal wielbouwers hebben zelfs nooit gereageerd) :-? .
Daarop een afspraak met Brian gemaakt en naar Diepenheim gereden.

In eerste instantie had ik, zoals velen, mijn zinnen gezet op een setje Flow ex of WTB I25 met Hope naven. Echter na advies van Brian is het een set met Ryde AM28 velgen met paarse Hope naven geworden met een gewicht van 1910gram. Het a-symmetrische en daarmee de nagenoeg gelijke spaakspanning spraken mij erg aan. Dat de velg ook nog 28mm binnenbreedte heeft is helemaal mooi. Dat daarbij voor de velg ook nog behoorlijk dik aluminium gebruikt is, zeker t.o.v. de concurrentie, bevestigde alleen maar mijn vermoeden dat het een sterke velg zou zijn. Na de deal te hebben rondgemaakt, duurde het een kleine 3 weken totdat de set klaar was. Dat was incl. het iets langer wachten op een andere voornaaf. De initiele was beschadigd tijdens transport.
Bij het ophalen van de wielen heeft Brian direct mijn banden tubeless gemonteerd.

Ik rij nu al weer een aantal maand rond op deze wielen.... Wat een verschil. Superstijf en wendbaar. Het normale rondje voelde ineens heel anders aan. Moest de eerste rit wel wennen aan de brede banden (ander merk) en het reageren van de fiets. Deze is behoorlijk scherper geworden. De Geax/Vittoria Saguaro TNT in 2.20 stelt mij zeker niet teleur. De band is iets zwaarder dan de vergelijkbare Schwalbe, maar daardoor wel stijver. Zelfs met een lage druk wordt de band niet zoekerig, wat mij bij Schwalbe wel gebeurde.

Vandaag ben ik bij Brian geweest om mijn originele wielen die bij de fiets zaten, te laten naspannen. Deze ga ik of op de weg gebruiken of af en toe onder de KTM als mijn nwe project klaar is. Anyway, het naspannen van de originele set was geen overbodige luxe. Het voorwiel had een spaakspanning van nog maar 400Nm. Het achterwiel was mogelijk nog slechter.

Kreeg nog wel de tip om de handgespaakte set ook mee te nemen, Brian had nwe wielstickers laten maken. Deze heeft hij er gratis op gezet.
Na een kleine vergoeding te hebben achter gelaten voor het naspannen van de originele wielen, ben ik wederom met een zeer goed gevoel vertrokken.

Kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over Bikewheels. Brian is een man vanuit de praktijk en maakt al een jaar of 10 handgespaakte wielen. Dit uit zich in veel ervaring, gedegen en eerlijk advies.
“Old, not obsolete”
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Totaal mee oneens, wat een onbeschoft persoon door de telefoon is dat zeg zelfs beledigend :o
Normale vraag gesteld wat het ongeveer ging kosten om een nieuwe naaf in een carbon wiel spaken.
Alle info gegeven omtrent de velg aantal spaken en welke naaf ik er in gespaakt wilde hebben.
Meneer wilde geen prijs geven en begon nogal asociaal en agressief te praten.
Nadat ik vermelde om alsnog een wielset bij hem te kopen werd hij ineens erg vriendelijk en kreeg zelfs een prijs.
Toch maar bedankt om daar na zijn onbeschofte optreden daar ook maar ooit eens een set te kopen en te kennen gegeven dat ik weer zoals altijd netjes weer naar Ryk van Forcewheelz ga waar je wel als klant geholpen word.
Cursus omgaan met klanten zal niet verkeerd zijn voor deze hork van een vent, ben niet de enige met deze ervaring..........
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Plaats reactie