Iets minder kregen dat wat ik besteld had, mening?

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
In m'n nopje
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 20 januari 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Merida 96 HFS 1000D

Antwoord binnen gekregen van Camelbak:
KUDU comes without a reservoir in some markets including much of Europe. Yes, reservoir = where you would put the water.
Klaar. En daar heb je je antwoord. En dat is precies wat ik altijd doe als ik ook maar iets bestel. Even vragen hoe en wat, vergelijken. Of ik mij er druk om maak? Mwah, beetje want ik zie dit probleem steeds vaker voorkomen. Men besteld wat en gaat, al dan niet terecht, uit van de beschrijving. Maar die hoeft niet altijd te kloppen.

Maar ik vind het wel een mooi ding die KUDU 12 en bijkomend voordeel is dat ik er nu zoveel over gelezen heb dat ik hem naar alle waarschijnlijkheid ook ga aanschaffen als het weer wat zomers wordt :) Ik weet in ieder geval dat ik wel een waterzak/reservoir moet bijbestellen :winkie:

Iedereen weer blij :bier: :winkie: :-q
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Informeer jij ook altijd bij de fabrikant wanneer je een auto gaat kopen, als er bij staat -Compleet met aluminium velgen-, of er ook wel wielen onder zitten? Als het onduidelijk is of iets erbij zit is het slim dit van te voren op te vragen voor je tot aanschaf over gaat inderdaad. Maar als er 5x in de advertentie staat dat hij erbij zit om het dan nog eens te gaan vragen? Komen ze bij mij toch niet zo simpel mee weg. Ik heb door de jaren heen diverse dingen meegemaakt met webwinkels en altijd netjes blijven maar wel opkomen voor je recht en je niet laten afpoeieren.

Je hoeft geen compleet onderzoek in te stellen als je iets gaat kopen. Pas wanneer het zeer aannemelijk is dat het een fout in de tekst of prijs is kun je aannemen dat dit niet goed kan zijn.
In dit geval is het gewoon aannemelijk dat hij er wel bij zit. Bij talloze andere merken zit hij er ook standaard bij namelijk.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Eh bij welke webshop was dit eigenlijk?
Tjin
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:43
Mijn mountainbike: Sensa Livigno SFB comp 650b

hansdegebruiker schreef:Eh bij welke webshop was dit eigenlijk?
Kom ik op terug als het volledig is afgehandeld. Ben niet echt van het bashen van andere, vandaar dat ik winkel naam heb gemijt. Ik zet wel een verslagje neer en mag men zelf daar maar conclusies trekken.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als je iets online koopt, geldt de Wet kopen op afstand. Als het niet bevalt - om wat voor reden dan ook - heb je 14 dagen de tijd om de hele zooi terug te sturen en je geld terug te krijgen. Je kunt natuurlijk gaan zeveren en een nieuw forumtopic volschrijven, maar mijn Oma zei altijd: "zeur niet, doe er wat aan".

https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
In m'n nopje
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 20 januari 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Merida 96 HFS 1000D

@John

Als ik vijf keer ergens lees dat er een onderdeel bij zit, maar in een andere review lees dat het er niet bij zit ga ik op onderzoek uit. En ja, dat doe ik dus. Natuurlijk moet je opkomen voor wat je denkt dat je toekomt, je moet je ook niet laten afpoeieren dat is ook niet de bedoeling. Maar er is een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Deze webshop maakt zich er ook niet makkelijk van af. Dat blijkt ook wel omdat de advertentie gelijk aangepast is en de waterzak tegen inkoopprijs aangeboden wordt. Dat het aannemelijk is dat hij er bij zit ben ik niet met je eens. Ik kom ook diverse websites tegen waar duidelijk staat dat de waterzak er niet bij zit. Dat er standaard een waterzak bij andere merken geleverd wordt doet niet ter zake, immers levert ook niet elke rugzak producent een toolmapje mee waar je wat gereedschap in kan leggen. Camelbak doet dat in het geval van de KUDU 12 wel, dat wil niet zeggen dat een ander het ook moet doen ;)

Ik hoop alleen dat de ts eruit komt met de verkopende partij. Onduidelijk is het wel wat er in de advertentie stond, maar ben benieuwd wat er verder ondernomen gaat worden.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

En je maakt mij niet wijs dat de inkoopprijs voor zo een zak 26 euries is!!
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Het kan altijd zijn dat winkel X onderscheidend wil zijn en de wel de waterzak erbij levert. Leuke aanbieding oid. Dat mag je aannemen als een advertentie meldt dat de zak erbij zit. Het internet is leuk, maar ben je ook verplicht als je de plaatselijke fietswinkel binnenloopt voor deze rugzak, en bij het infobordje staat 5x op dat hij met waterzak geleverd wordt en bij thuiskomst blijkt dit niet zo te zijn, om eerst 4 andere winkels te bezoeken om te kijken of deze overal met waterzak geleverd wordt? Lijkt mij niet toch. Je mag aannemen dat wanneer iets redelijkerwijs kan kloppen dit er ook bij zit als dit 5x gemeld wordt.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
In m'n nopje
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 20 januari 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Merida 96 HFS 1000D

japie carbon schreef:En je maakt mij niet wijs dat de inkoopprijs voor zo een zak 26 euries is!!
Ligt aan de leverancier en welke kosten hij meerekent. Ik heb ook leveranciers voor mijn autopoetsbedrijfje en die verschillen onderling ook qua inkoopsprijs, maar ook van leverancier.

Ter voorbeeld de bekende wisserbladen van Bosch. Ik koop ze in voor €22,00 ex btw bij mijn leverancier, daaroverheen krijg ik een beetje korting en kom ik uit op €18,00 ex btw inkoop. Op de factuur van de leverancier staat een klant adviesprijs. Dat is de prijs waar jij ze voor kan kopen, rond de €32,00 ex btw zal dat zijn. Maar ik wil wat meer winst maken, concurreren, dus ik verkoop ze voor €37,50 ex btw. Reken maar eens uit wat voor winst ik maak.

Zo veel anders zal het niet zijn met andere verkopers. Die drinkzak zal geen €26,00 inkoop zijn denk ik, maar ik heb ook geen hout verstand van fietsspulletjes. Ik denk dat de inkoopsprijs rond de €17,00 ex btw zit, en de verkoopprijs zit rond de €30,00 ex btw. Gok ik afgaande op de internet verkoopprijzen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wat zal jij een tijd kwijt zijn als je uit eten gaat. Eerst elke bistro af om te kijken voor welke prijs de biefstuk op het menu staat en daarna pas ergens een tafeltje reserveren. :tong
Gebruikersavatar
john k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 16 december 2013, 14:51
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Als dit bedrijf het echt netjes op wil lossen uit coulance, zouden ze de waterzak gewoon gratis of in ieder geval voor een minimaal bedrag (verzendkosten) op moeten sturen.
Ze geven aan dat de waterzak €26,00 netto kost.
De marge die ze op de rugzak hebben is een stuk meer als de €26,00.
Ze kunnen de kosten van de waterzak dus van de winst aftrekken van de betaalde rugzak.
Ze maken dan uiteraard minder winst, maar lossen het probleem wel netjes op.
Op het gemak, de ketting strak !!
In m'n nopje
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 20 januari 2010, 14:43
Mijn mountainbike: Merida 96 HFS 1000D

Dice Oldskool schreef:Wat zal jij een tijd kwijt zijn als je uit eten gaat. Eerst elke bistro af om te kijken voor welke prijs de biefstuk op het menu staat en daarna pas ergens een tafeltje reserveren. :tong
Niet alleen de prijs van de biefstuk hoor, ook het gewicht telt mee :winkie: En ook het tafeltje bekijk ik goed want ik wil geen tafeltjes met drie poten, alleen met vier :tong :winkie:

Ach weet je, ieder zo z'n ding. De een leest een boek (doe ik ook) en ik hou ervan om dingetjes uit te puzzelen op het internet. Kan er uren zoet mee zijn. Zo heb ik ook heel lang erover gedaan om een fatsoenlijke mtb te kopen :D
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gelukkig neem jij mij niet serieus. Het topic is wel op sterven na dood nu. :roll:
Tjin
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:43
Mijn mountainbike: Sensa Livigno SFB comp 650b

Heb gezegd dat ik terug zou komen met een korte verslag. Camelbak besteld bij fietsweb.nl. Woensdagavond besteld, maandag ontvangen (zakelijk adres). Heb een BB en Camelbak besteld; dit stond op hun website:
Afbeelding

------------------------------------------
Hallo,

Ik heb net mijn bestelling binnen van de Camelbak K.U.D. U. (http://www.fietsweb.nl/camelbak-hydrata ... 655_41029/" onclick="window.open(this.href);return false;).

Op de verkooppagina stond:
• Met een 3 Liter Antidote reservoir met grote bijvuldop.

Deze ontbreekt echter. Kan deze nagestuurd worden?

Order gegevens:
Klantnummer xxxxxx
Factuurnummer 0000xxxxxx

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------
Kreeg vervolgens telefoontje. Kan mij niet herinneren of er telefonisch excuses was geboden. Ging vooral heen en weer over de 2 opties (en enige 2 opties) die zij aanboden (26 euro betalen voor de waterzak of terugsturen) en ik vond dat ik hoor te krijgen wat ik besteld had. Zij gaf uiteindelijk aan dat ik er over mocht na denken. Ik had gevraagd hun opties in een email naar mij te sturen. Mail sturen hebben ze niet gedaan. Ik had maar kort het telefoon gesprek samengevat in de mail die ik terug stuurde.
------------------------------------------
Hallo klantenservice,
Gisteren telefoongesprek gehad over onderstaande email van mij. Hierbij gaven jullie de opties; 1) Waterzak op kostprijs bij te bestellen of 2) op jullie kosten terug te sturen.
Aangezien Camelbak het zelf aanbied met waterzak (http://shop.camelbak.com/kudu-12/d/1344_c_100_cl_5784" onclick="window.open(this.href);return false; ) en de waterzak duidelijk aangegeven stond op jullie website, vind ik eigenlijk niet dat ik voor de waterzak hoef te betalen.
Aangezien dat niet een optie was, wil ik de Camelbak terugsturen op jullie kosten. Graag hoor ik wat en hoe.
------------------------------------------
Goedemiddag,

Bedankt voor uw mail.
U heeft inmiddels een retourlabel van ons ontvangen en u kan deze tas retour sturen. Graag pakbon of factuur toevoegen aan retour.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
-----------------------------------------
Woendagavond terug gestuurd, dinsdag geld op mijn rekening. €125 ipv de 129,95 van de rugzak.
------------------------------------------
Hallo klanten service,

Ik heb het 125 euro terug gekregen voor een rugzak die ik retour had gestuurd i.v.m. een plaatsingsfout op jullie website. Deze zou op jullie kosten teruggestuurd worden, ik zou graag het restende bedrag van 4,95 graag op mijn rekening zien.

Klantnummer xxxxxx
Factuurnummer 0000xxxxxx

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------
Goedemiddag,

Krijg net door van mijn collega dat u helemaal gelijk heeft.
Ik boek de €4,95 vandaag ook nog terug.
Hopend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
------------------------------------------
4.95 een dag later op mijn rekening ontvangen.

Zoals je ziet aan de emails; Er wordt in mail in iedergeval niet ingegaan op mijn klacht over de camelbak (die missende 4,95 hebben ze wel snel opgepakt) en excuses zie ik ook niet. Die bottom bracket die ik ook had besteld daar was niks mee.

Wat jullie er van vinden en of jullie daar wel of niet moet bestellen, dat laat ik lekker aan jullie over.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Klinkt als een winkel waar ik geen geld ga besteden in elk geval. Bedankt voor de update.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Plaats reactie