Sram x1

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Dannyrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 19:18

Hoi
Ik ben opzoek naar waar ik beste een sram X1 groep kan kopen en de rest om mijn frame op te bouwen??
Ik dacht zelf aan mantel maar hoor graag meerdere meningen?
Of andere webshops/winkels.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Bij Mantel of bij Hopmans ben je het goedkoopste uit. Hopmans zul je echter even moeten bellen voor een prijs.

Daarnaast bied Mantel de set zonder crank aan. Misschien dat je je huidige crank (als je die hebt) kunt ombouwen tot een enkel (dik/dun) blad?
Dannyrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 19:18

Hoi kleinpalomino,

Bedankt voor je antwoord maar ik heb alleen een frame pronghorn 18" nu ben ik aan het kijken wat ik allemaal nodig heb en opzoek naar prijzen maar het loopt aardig op.
Heb interesse in een X1 groep en inderdaad bij mantel gezien zonder crank helaas .
Dus nu eigelijk opzoek naar meer advies om mijn frame op te bouwen.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Mantel verkoopt ook losse cranks erbij :wink: Daarbij heb je een wielset nodig met de XD-body maar dat weet je vast wel.

Verder advies met opbouwen? 'Wat is het budget?' is de belangrijkste vraag! En misschien een topic openen in 'bikeadvies'. Dan krijg je vast meer reacties dan dat je hier alleen Sram X1 erboven plaatst.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

Loopt al een topic maar niet al te hard ;)
Pedal damn it!!
Dannyrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 19:18

Ja dat heb ik gezien bij mantel de losse cranks en ik weet ook over de xd body zijn die op alle wielen te verkrijgen??
Ja die topic loopt zeker niet hard
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Kijken welke wielen geschikt zijn is een kwestie van de website van de fabrikant bezoeken! Bijna elk merk heeft nu wel een XD-body. Hetzij niet voor elke wielset. Met Hope zul je echter niet fout gaan. Die naven kun je ombouwen tot bijna alles (assen en bodies).
Plaats reactie