Ervaringen MTBwebshop.nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Op vrijdagavond een item besteld, woensdag in de bus.
Laatst gewijzigd door No Biker op vr 23 mei 2014, 15:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Is dezelfde als GoLeftyGo die verderop besproken wordt. Heeft zijn naam gewijzigd en is het fulltime gaan doen. Was eerst "voor erbij".
Ik heb er zelf 1 slechte ervaring mee, maar dat is jaren geleden, volgens mij is het inmiddels wel okay.
Garantie op frames is wel een aandachtspunt, aangezien je formeel alleen als eerste officiële eigenaar garantie krijgt. Hij haalde kennelijk veel spullen (als nieuw) van ebay enzo. Maar misschien is nu officieel dealer?
Verder is Vlissingen voor velen een uithoek en lastig als je een probleem hebt met je fiets en zelf niet zo handig bent.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Geen idee, of Brigitte dezelfde is als GoLeftyGo. Dit stond niet op de website. Zie: http://www.mtbwebshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
De shop heeft wel veel producten van Cannondale of aan Cannondale gerelateerde items te koop.
Volgens de dealerzoeker op de site van Cannondale is MTBwebshop geen officiële dealer van Cannondale.

Met post.nl is Vlissingen goed te doen.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

No Biker schreef:Geen idee, of Brigitte dezelfde is als GoLeftyGo...
Dat geeft hij zelf aan in zijn reactie in het eerder door mij genoemde topic, waarin je ook de ervaringen van andere forumleden had kunnen lezen.

Waarom heb je trouwens je starttopic gewijzigd? Nu kan niemand meer lezen wat je vraag precies was.
En wat is hier het praktisch nut van?
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Omdat er een spelfoutje stond heb ik deze verbeterd.

Inderdaad, bij de zoekfunctie komt GoLeftyGo naar voren als verkoper op Marktplaats.
Daarom ben ik ook even op Marktplaats gaan zoeken, en daar vond ik dan weer MTBwebshop uit Vlissingen.
Hier in het bikeshop overzicht was echter nog geen entry over ervaringen met MTBwebshop.
Mijn bestelling heb ik geplaatst bij genoemde shop en niet bij een aanbieder van/ op Marktplaats.
Omdat ik mijn positieve ervaring toch wilde delen heb ik deze daarom maar aangemaakt.
trek-y
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 07:31
Mijn mountainbike: 26"/ 29"

Ooit eens 2 setjes banden gekocht. Goede prijs. Geen klachten. Goed geholpen via mail. Kwa vragen. Aardige vrouw. Zou er zo weer wat kopen.
who dares wins
Blackmilk
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 25 juni 2012, 21:22
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead

Ik bestel regelmatig bij MTB-Gigant. Snelle levering, goed assortiment, altijd mijn exacte bestellingen ontvangen. Kortom, zeer tevreden.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Mtb-webshop<<<<>>>>>Mtb-gigant :-q
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
pietzabakker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 maart 2015, 17:49

Mijn ervaringen met Mtbwebshop zijn helaas erg slecht. Wat was het geval? Onder de naam B-made bood hij op Ebay een nieuwe Alu Lefty Hybrid PBR aan. Hij emailde me dat hij de vork voor dezelfde prijs kon aanbieden via mtbwebshop.nl. Ik wilde echter liever een nieuwe XLR-versie, met remote. Dat kon, tegen een meerprijs van € 130. Tussen neus en lippen door meldde hij dat hij zelf ook met de Alu XLR reed. Na enig navragen bleek dat hij de PBR versie dan zou ombouwen naar XLR. De meerprijs van zo'n losse remote kit is inderdaad iets van € 130. Ik had echter gelezen dat dat niet alleen een kwestie is van het installeren van een remote, maar dat dan ook de binnendemper moet worden vervangen. Dat bevestigde hij desgevraagd. Toen begon ik twijfelen: ombouwen voor € 130? Heeft hij dan losse binnendempers liggen?

Ik gaf toen aan dat ik liever geen omgebouwde PBR wilde en of hij me dan niet beter een kant-en-klare XLR kon leveren. Toen kwam hij met een alu XLR-vork voor € 475 aanzetten, die hij uit een demofiets zou uitbouwen. De vork had 500km gereden. Desgevraagd gaf hij aan niet te weten hoe oud de vork was.

Tweede verbaasmoment: hoe weet je hoeveel km de vork heeft gereden als je niet wet hoe oud hij is. Ik heb hem toen om een foto gevraagd. Hij stuurde toen een foto van een Scalpel 29, echt een hele mooie fiets. Volgens hem was dat de demofiets van de webshop geweest. Het frame - volgens zijn zeggen: model 2014 in de kleuren 2015 - was al verkocht. Ik zag toen dat daar een "oude" Lefty in was gemonteerd, model 2012 en eerder. De "oude" Lefty's hebben nog zo'n blaasbalg. Gemakshalve noem ik die vork hierna steeds: de oude Lefty.

De (oude) Lefty op de foto had echter de nieuwe stickers van het model 2013/2014 met daarop: PBR. Die had hij er kennelijk zelf op geplakt (>>?). Ook op de foto was ook geen XLR te zien. Dus: ??? Antwoord: Inmiddels zit er XLR op. Volgens hem verkocht hij vaak Cannondales aan klanten die hij dan op hun verzoek custom afmonteerde. Daarbij was de Lefty overgebleven. Op de vraag waarom er in een demofiets van 2014 een vork van 2012 zat, heb ik nooit antwoord gehad.

Al met al vond ik het maar een vreemd verhaal. Pas nadat ik had aangegeven dat ik geen omgebouwde nieue PBR wilde, kwam hij met de oude XLR aanzetten. Die volgens hem over was. Terwijl ik meteen duidelijk had aangegeven: ik wil een XLR. Oud of nieuw model.

Ik weet toevallig dat het binnenwerk van de 2012 Lefty identiek is aan de nieuwe 2013/2014 Hybrid. Zie de tekeningen en bestelnummers bij Cannondale. Ik vroeg me toen af: zou hij soms van plan zijn geweest om het binnenwerk van de "oude" XLR om te bouwen in een nieuwe PBR en mij die vervolgens al nieuw te verkopen? Dat zou verklaren waarom de meerprijs "maar" € 130 euro was én waarom hij pas in tweede instantie met de oude XLR kwam aanzetten. Ik heb hem dat toen gevraagd. Maar dat was niet zo. Hij had gemiddeld wel 20 vorken op voorraad en ik was argwanend. Tja, wat wil je? In zijn webshop staan ook maar 4 vorken, waarvan één niet-Cannondale. Die "oude" Lefty staat er ook niet op. En als het een voorraad van dezelfde vorken is, waarom schrijft ie dan dat ie gemiddeld 20 vorken op voorraad heeft?

Waarom hij trouwens "geregeld" demofietsen zou hebben, is me ook al een raadsel. Het is een kleine webshop. Onbekend. Vanuit huis. In Vlissingen, of all places. Waar heeft hij dan demomodellen voor? Zodat de mensen bij hem kunnen komen proefrijden op die geweldige mtb-parcoursen, daar in Vlissingen? En dan vervolgens de fiets kopen, maar "doe toch maar een betere vork"? En zijn dat dan ook demomodellen met onderdelen uit andere jaren?

Op mij komt het over alsof hij mij eerst een PBR probeerde te verkopen met het binnenwerk van de oude Lefty. En dat de foto van de Scalpel met de "oude" Lefty zijn eigen fiets is. Niks mis mee, maar zeg dat dan gewoon. Of het echt zo is, weet ik niet, maar zo kwam het op mij over.

Hij klinkt overigens vriendelijk en aardig, daar kan ik niet over klagen. Ik moest wel steeds langer wachten op het antwoord op mijn vragen, meestal tot de volgende dag. Hij was ook boos op me, want hij vond dat hij al tien jaar eerlijk en open zaken deed.

Zo komt het op mij in elk geval niet over. Maar oordeel gerust zelf.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

pietzabakker schreef:.....Hij was ook boos op me, want hij vond dat hij al tien jaar eerlijk en open zaken deed.....
Helaas herkenbaar.
En wat is hier het praktisch nut van?
pietzabakker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 maart 2015, 17:49

Op dit moment biedt hij op Ebay.de een nieuw frame van een (Alu) F29 aan. Op zijn Facebookpagina is te zien dat hij gebruikte frames laat spuiten in de 2015 kleuren. Er staan ook foto's op van een alu f29 die hij bezig opnieuw te laten spuiten.

Hetzelfde geldt voor de foto van de demofiets die hij me stuurde (en die ook op zijn Facebookpagina staat). Dat was zo te zien een 2012 frame dat hij vermoedelijk ook heeft laten spuiten. Tegen mij zei hij dat een 2014 frame was.

Afgaande op mijn ervaring doet hij vermoedelijk hetzelfde met de vorken.
Laatst gewijzigd door pietzabakker op do 12 maart 2015, 03:55, 15 keer totaal gewijzigd.
goleftygo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 oktober 2011, 21:48

Beste pietzabakker,

Ervaringen delen is prima waardoor iedereen een keuze kan maken voor zichzelf.

Onwaarheden delen, waarschijnlijk onbewust draagt hier niet aan bij. Frame op ebay is een nieuw aluminium frame, facebook is een carbon frame waar duidelijk en heel open is te zien dat frame origineel cannondale rood wit is overgespoten. Dus duidelijk twee andere frames.
Scalpel 29er zelfde verhaal.
pietzabakker
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 7 maart 2015, 17:49

Ik zie anders toch heel duidelijk dat je oude frames spuit in de nieuwe kleuren. Je hebt een oud carbon frame gespoten in de 2015 kleuren. Idem een Flash. Dat geldt zo te zien ook voor de PBR vork: matzwart met nieuwe stickers.

Op je Facebookpagina staat een fotomap met de naam: revisie Cannondale F29 aluminium. Let vooral op het laatste woord: aluminium. Net als het frame op Ebay.

Verder zie ik ook heel duidelijk dat het scalpel frame een 2012 frame is. Tegen mij zei je dat het een 2014 frame was. Of verzin ik dat ook? Dat doet vermoeden dat je de frames als nieuw(er) presenteert.

Wat betreft het scalpel29 frame heb ik nog even doorgezocht. En inderdaad, zoals ik al vermoedde, heb je dat als nieuw verkocht.

Ik constateer dat je mijn beschrijving van de gang van zaken met met betrekking tot de Leftyvork niet weerspreekt.

Voor mij is het wel duidelijk: je koopt oude frames op, spuit ze over en presenteert ze als nieuw. Net zoals je met de vorken aanrommelt. Dat is mijn persoonlijke indruk, gezien mijn ervaringen met je en afgaande op je eigen foto's. Een ieder moet zelf maar bepalen wat hij/zij ervan denkt.

Ik heb mijn vorige bericht aangepast naar aanleiding van je opmerkingen.
Plaats reactie