bike suspension .nl

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Zo staan de rock shox monarch dempers bij rose vanaf 131 euro . De dempers die ik noem zijn voor 90% van alle mtbérs in nederland prima en zullen het jaren volhouden,dus voor mij ook "goed".....
Wat ik er al eerder bijgezet had : uitzonderingen daargelaten met high end dempers van 4/500 euro .
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

118 euro lichter voor basic service en montage nieuwe demperbussen. Ze rekenen puur het materiaal van die bussen, niet de montage (zeggen ze). Ik heb 'm morgen weerin huis, als het goed is. Mag ik niet over klagen: 6 juni verzonden, 12 juni retour met een pinksterweekend ertussen.

Ik had overigens de oude demperbussen meegeleverd zodat zij precies wisten welke maat ik moest hebben.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, ik heb 'm een drie kwartier in m'n bezit maar ben nu al niet tevreden: aan één kant zit de bus er niet ver genoeg in geperst, maar steekt er een halve millimeter uit. Zijn de nieuwe zwarte bussen. Echt, waaróm nou?! Zo past-ie niet in m'n frame! Ik heb geen bankschroef dus eigenlijk moet dat ding weer terug... Of heeft een van jullie een briljant idee? Een workmate zet niet genoeg kracht, merk ik al.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

dopsleutel zelde maat erop en met de hamer goeie tik geven..
dan gaat die er wel in. uiteraard het oog goed op een hoek van bij een tafel leggen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hm, ik twijfel. Wat ik niet weet is of de bus er helemaal doorheen zit. Als-ie niet uit twee delen bestaat, is het binnenste gedeelte dus gewoon te lang. Komt dit wel eens voor...? Als het altijd twee delen zijn, moet ik denk ik een wat fermere tik geven... Of één helft is alsnog te lang. Zal wel weer terugsturen worden, getverderrie.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

OK, weer wat geleerd! Het is nu één teflon glijlager en twee afstandsbussen. Ik heb het glijlager opnieuw gecentreerd door het ene uiteinde tegen de ene helft van de workmate te klemmen, en het oog van de demper tegen de andere helft. Op die manier kan ik met beheerste kracht de pin/glijlager centreren. En hop: nu past-ie wel. 'T is dat ik papadag heb anders ging ik meteen testen:)! Maar de speling is helemaal verdwenen!!

Bikesuspension raadde me aan om met m'n 82 kg de druk op 180 psi te zetten... Ik heb 'm ietsje hoger gedaan, beetje meer hardtailgevoel;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dan ook nog even ere wie ere toekomt: bikesuspension is eigenlijk gesloten, maar hebben keurig m'n mailtjes beantwoord! Ik mag die persoonlijke benadering wel;)! En gelukkig had ik de juiste oplossing net vóór hen gevonden... :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
obibas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 14:50

Vorige week heb ik mijn Rockshox revelation U-turn ingestuurd, omdat ik niet de volledige veerweg meer van 150 mm kreeg. Na overleg was het het beste om het U-turn systeem te reviseren. Gister heb ik de vork tot mijn schrik terug gekregen zonder U-turn draaiknop en is de max. veerweg nog steeds maar maximaal 135 mm.

Krijg ze vandaag helaas niet te pakken over de telefoon, maar hoop dat het wordt opgelost voor de extra dure service beurt, die helemaal niets heeft opgelost en de functionaliteit van mijn vork heeft gedowngrade.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Oei... da's geen goed nieuws. Ze zijn er tot woensdag niet weet ik, al geprobeerd te mailen?

Oh, en stel je even voor in een voorsteltopic. Komt zo negatief over, zo'n klacht als eerste post;).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
obibas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 14:50

Kapitein Iglo schreef:Oei... da's geen goed nieuws. Ze zijn er tot woensdag niet weet ik, al geprobeerd te mailen?

Oh, en stel je even voor in een voorsteltopic. Komt zo negatief over, zo'n klacht als eerste post;).
Dat is inderdaad niet de bedoeling, ik ben niet zo ervaren op dit soort forums.

Heb al gemaild, zaterdag ben ik al even terug gebeld, ze hadden de vork naar Rockshox gestuurd en zelf niet meer bekeken. Ik heb hierbij mijn vraagtekens, want er zat wel een a4 bij in de doos met de onderhoudswerkzaamheden van bike-suspension. Ik zou vandaag of morgen terug gebeld moeten worden, hopelijk met goede afloop.
gertjant
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1318
Lid geworden op: ma 9 januari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Midden van het land

Achterdemper zaterdag opgestuurd naar BS. Vandaag per post terug met keurige brief wat eraan gedaan was, en vervangen onderdelen erbij ter controle. Top op deze manier. Prettig dat ze eerst bevestigen dat de reserveonderdelen op voorraad zijn, dan hoef je nooit onverwacht lang te wachten.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

@odibas: ooit nog wat gehoord?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
obibas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 14:50

@kapitein iglo, Rockshox heeft de vork niet volgens afspraak met BS gerepareerd. Als het goed is, dan heeft Rockshox in de toekomst het juiste onderdeel op voorraad, dan kan ik de vork nog een keer opsturen. De mannen van BS hebben dan hopelijk een leenvoork, want ik rij ongeveer 4 x in de week. Als de vork weer terug komt, dan heb ik weer een update. Gaat uiteindelijk wel een lange tijd overheen, voor één onderdeel.
obibas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 4 september 2009, 14:50

Eergisteren goed nieuws ontvangen, de vork kon niet meer door Rockshox gerepareerd worden. Dus Rockshox en BS hebben me een splinternieuwe RS Revelation 150mm dual position opgestuurd. Dus morgen de vork op maat maken en een nieuwe conus erop zetten. Super happy en goed geregeld.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Netjes hoor! Mooi nieuws!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie