Camelbak testrit

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Sjofels
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: za 26 november 2005, 21:38

Ik heb een rugzak van agu, met zo'n drinkzak erin, ik vind het erg handig, alleen lijkt het wel een een beetje of je een terminale ziekte hebt, en aan de baxter morfine/ brinta zit :).
Zeker een vooruitgang op een bidon, je hoeft tijdens de rit niet steeds naar beneden te grijpen, en je neemt geen hap zand mee met je watertje.
Voor de rest past er ook nog eens een halve fietsenwinkel in de rugzak zelf.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

ik zal qua verbruik ergens tussen de 0,4 en de 0,8 l / uur zitten. maar ik mag nu eenmaal graag
wat langere ritten rijden, met het liefst zo heet mogelijk weer.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Ericus E
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 21 september 2005, 13:35
Mijn mountainbike: krijgt een upgrade :D

heeft er iemand toevallig ervaring met de camelbak lobo of mule die hij met mij wil delen?

Mij lijkt de classic namelijk te klein als ik reservebandje + multitool + pompje + eten mee wil nemen op een langere tocht.

Ik kan echter van de plaatjes niet goed inschatten hoe groot deze rugzakken zijn, ik wil ze namelijk ook weer niet te groot hebben.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Mijn huishouden heeft een classic en een mule. In de classic gaan bandje en pompje repectievelijk onder en naast het reservoir, tools autopapieren e.d. gaan in het vakje. Eten gaat in de achterzakken van m'n shirt. De Mule (oud model 2000 of zo) bied idd. meer ruimte (en meer water) maar ik rijd meestal met de classic (met 1,5 liter water en eventueel nog een bidon sportdrank) Op echt lange ritten gaat er een rugzakzakje mee en gaat de drinkzak daarin (samen met kaart, kleding, lunch, flesje wijn, stokbrood, franse kaas, 5 rollen wc paper, medische encyclopedie etc.).

Maar er is al veel over camelbaks geschreven (zoekfunctie?) en deze vraag is meer iets voor onderdelendiscussie...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ik heb een rocket van een jaar of veel terug en die werkt nog steeds perfect.
Ik rij nu denk ik 11 jaar met een camelback en vind het nog steeds ideaal. Voordeel is dat je veel eerder en dus meer drinkt en dus je meer prestatie kan levern. 5% vochtverlies is immers 20% prestatie verlies.

In de Rocket passen een pomp, binnenband, compacte tool, muslibars of boterhammen, mobiel enm nog wat kleine dingen. en ik meen 70 oz water.
Plaats reactie