centerlock adapters

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Heeft er iemand nog centerlock adapters over? Dus voor 6bouts schijven te monteren op centerlock naven.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Pb
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dan nog wel even van belang welk type naaf as je gebruikt, QR assen kun je de adapters van binnen uit aandraaien, en met steek assen moet je van buiten af aandraaien :-D dus verschillende adapters en gereedschap nodig :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Mario070 schreef:Dan nog wel even van belang welk type naaf as je gebruikt, QR assen kun je de adapters van binnen uit aandraaien, en met steek assen moet je van buiten af aandraaien :-D dus verschillende adapters en gereedschap nodig :-D :-q
Heb boost assen. Sleutel heb ik
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Mario070 schreef:Steek assen dus, https://www.mantel.com/shimano-lockring-y24698030
Is een lockring voor centerline schijven. Heb een adapter nodig voor 6bouts schijven te monteren. Voor steekas naven dus :wink:
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Klopt maar die lockring heb je nodig om de 6 gaats schijf vast te kunnen zetten.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

rubenv schreef:
Mario070 schreef:Steek assen dus, https://www.mantel.com/shimano-lockring-y24698030
Is een lockring voor centerline schijven. Heb een adapter nodig voor 6bouts schijven te monteren. Voor steekas naven dus :wink:
Je moet natuurlijk wel de hele set hebben en niet alleen een ring :lol: :wink:
Ik heb deze ring aangegeven, om te laten zien dat je de kartels aan de buitenkant moet hebben en een groot midden gat, voor en achter blijft het zelfde, tenminste bij mij waren ze beiden gelijk :-D :wink:
En ook nog, deze kun je ook voor QR assen gebruiken :-D ....maar de QR adapters kun je niet voor de steekassen gebruiken :( :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie