Mountainbike voor man van 1,82 meter gezocht

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
ronaldstolk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 19 september 2018, 12:59

Hallo

Ik ben een redelijk fanatieke wielrenner maar wil straks in de herfst/winter gaan mountainbiken in de bossen hier in de buurt (West-Brabant). Nu ben ik dus op zoek naar een redelijke 2e hands fiets, zit te denken aan maximaal € 500,-.

Iemand een tip? Ben wat huiverig om hem van een particulier via marktplaats ofzo te kopen, dan weet je niet goed wat er allemaal met de fiets gebeurd is. Ik heb weinig verstand van mountainbikes. Een tweedehands van iemand van dit forum en/of eventueel een betrouwbare fietsenzaak is prima.

Alvast dank voor de tips,

Ronald
Gebruikersavatar
PJTD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:00
Mijn mountainbike: ...wil naar het bos!!
Contacteer:

Ik heb een Stevens S8 / 22"/ 22inch te koop voor je.

Fiets is nog in zeer goede staat en op diverse punten verbeterd. Fiets is Shimano XT afgemonteerd en heb de fiets omgebouwd van 3x9 naar 2x10 versnellingen. Dit kan eventueel weer teruggedraaid worden mocht je dat willen. Verder heb ik er een RockShox Reba voorvork in gezet en heb ik de balhoofdlager vervangen voor kwalitatief betere onderhoudsvrije industriële lagers.

Heb er ook een extra wielset bij, voor op de weg. Mocht je dus met de MTB ook de weg op willen dan hoef je alleen de wielen om te zetten.

Hieronder een foto (foto is nog van voor de ombouw naar 2x10 versnellingen). Mocht je meer (recente) foto's willen, laat dat dan gerust even weten.

Afbeelding
If nothing goes right..... Go left!!
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

22 inch lijkt me wat te groot voor iemand van 1,82.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
PJTD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 388
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 13:00
Mijn mountainbike: ...wil naar het bos!!
Contacteer:

Klitse schreef: zo 28 oktober 2018, 15:50
PJTD schreef: zo 28 oktober 2018, 14:54 Ik heb een Stevens S8 / 22"/ 22inch te koop voor je.

Fiets is nog in zeer goede staat en op diverse punten verbeterd. Fiets is Shimano XT afgemonteerd en heb de fiets omgebouwd van 3x9 naar 2x10 versnellingen. Dit kan eventueel weer teruggedraaid worden mocht je dat willen. Verder heb ik er een RockShox Reba voorvork in gezet en heb ik de balhoofdlager vervangen voor kwalitatief betere onderhoudsvrije industriële lagers.

Heb er ook een extra wielset bij, voor op de weg. Mocht je dus met de MTB ook de weg op willen dan hoef je alleen de wielen om te zetten.

Hieronder een foto (foto is nog van voor de ombouw naar 2x10 versnellingen). Mocht je meer (recente) foto's willen, laat dat dan gerust even weten.
22 inch lijkt me wat te groot voor iemand van 1,82.
De geometrie van de ene fiets is de geometrie van de andere fiets niet. Ik ben zelf 184 en heb overigens wel een korte stuurpen gemonteerd maar dat is ook omdat ik er een breed stuur op heb zitten. Denk dat het een kwestie van proberen is?
If nothing goes right..... Go left!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sorry, ben zelf 1,83 en rij 18(AM)" tot 20"(XC).
22" = 5cm hoger, das echt te groot voor iemand van 1.82m.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat je er op past betekent nog niet dat het de juiste maat is!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Vulles
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 21 juli 2013, 22:03

Hi Ronald,

Deze heb ik nog te koop staan, ik ben zelf 1.81 en heb altijd heerlijk op deze MTB gereden. Qua prijs kunnen we wel tot elkaar komen denk ik.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8#p2324688

Groet Maarten
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Beste Ronald,

Mooi dat je de stap naar mountainbiken gaat maken. Ik zou je willen aanbevelen te kiezen voor een 29” inch model. Fietst over het algemeen rustiger en is niet voor niets de huidige standaard. In het Te Koop topic komt regelmatig wat voorbij dat de moeite van het overwegen waard is. Omdat 29” waardevaster is zou je kunnen overwegen je budget iets op te rekken en hierin te investeren.

Zelf zou ik, met jouw lengte, proberen de Cube die momenteel staat geadverteerd te proefrijden. Is wellicht aan de grote kant maar het kan zomaar passen. Ik ben exact 1,82 en heb voorkeur voor een wat langer frame. De fiets staat volgens mij ook nog in je regio.

Ik heb verder niets met die fiets of de verkoper maar het zet je wellicht op het spoor. Mocht je verder vragen hebben, laat het gerust weten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4826
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=139935

Iets boven je budget maar die extra centen meer dan waard. Misschien iets te groot maar een proefritje is zo gemaakt.
TopLodi
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: di 17 januari 2017, 22:57
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Giant-E schreef: ma 5 november 2018, 23:18 http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=139935

Iets boven je budget maar die extra centen meer dan waard. Misschien iets te groot maar een proefritje is zo gemaakt.
Die bedoel ik inderdaad in bovenstaand bericht
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Je bent altijd welkom voor een proefrit hoor Ronald! :wink:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Ik heb een KTM Ultra 1964 LTD 27 uit 2015 te koop.

- Framemaat: 19”
- Wielmaat: 27,5”. Wielen zijn 3 a 4 ritjes gebruikt (dus nieuw) toen over gegaan op een handgespaakte set.
- XT shifters en derailleurs (2x10, nwe kettingbladen, ketting (KMC95) en cassette.
- SLX crank met nwe XT trapaslagers
- SLX remmen met 180mm schijven
- Rockshox Reba op 120mm
- Nieuw headset
- Verder KTM afmontage (Stuur, stuurpen, zadelpen)
- X-Fusion dropperpost, welke nog prima werkt, maar voor het goeie een servicebeurt kan gebruiken.
- XT Trail SPD pedalen.

Vraagprijs ergens rond de €600,-. Er zit wel wat ruimte in.

29” of 27,5” beetje afhankelijk wat je van je fiets verwacht. 27,5” maakt de fiets wat speelser en wendbaarder. Maar is zeker geschikt voor de snelle XC rondjes.
“Old, not obsolete”
Stuntpiloot
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: di 15 februari 2011, 12:52
Mijn mountainbike: Cannondale SL1 (upgraded)

Hoi Ronald,

ik had je een privebericht gestuurd maar nog geen reactie mogen ontvangen.
4 keer links is ook rechtdoor!
red-power
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized Crave Expert 29er

Ik heb nog een nette 21 inch Scott Scale 50 te koop, volledig XT en Reba voorvork, vraagprijs is 350 euro. Recent nodige onderdelen vervangen zoals trapaslager, remblokken enz, tevens wat extra onderdelen erbij, bij interesse stuur maar een PB.
Waar geen weg is, is een wil...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik denk dat Ronald al weer lang vertrokken is.....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie