Cheap 650b gravel setje met 12mm v/a

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Titel zegt het al:
Zoek setje 650b voor in mijn Domane gravel,
12mm voor en achter,
Shimano body,
Uiteraard voor schijfremmen.

Nieuwe Mavic Aksium Allroads 650b kosten ca 200e, dus mag goedkoper. Is voor 1 malig event waar de 35mm banden die max id Domane passen niet genoeg gaat zijn.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

ik zoek ook al een tijdje naar een betaalbaar (lees onder 200,-) setje 650b voor de gravelracer

Heel veel verder dan wat simpele MTB wielsets en de door jou genoemde mavics kom ik ook niet.
en dan zitten er meestal 15x100 steekas voor en MTB cassette op die de prijs nog eens opvoeren als je dus nog een adapter en een MTB cassette moet kopen.
Dus zo gek is die Mavic niet.

Overigens ben ik wel benieuwd welke band je in gedachten had, want zo heel veel meer ruimte ga je toch niet hebben in de domane met 650b?
Ride like you stole it
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Maar waarom geen 26" setje. Zoveel verschil zit er niet tussen 27,5 en 26" (Zijn ook veel meer slicks voor beschikbaar.)

Daarvan koop je 2e hands een goed licht tubeless ready setje.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Real Epic '89 schreef:Maar waarom geen 26" setje. Zoveel verschil zit er niet tussen 27,5 en 26" (Zijn ook veel meer slicks voor beschikbaar.)

Daarvan koop je 2e hands een goed licht tubeless ready setje.
Kun je eens een voorbeeld geven waar dat te vinden is, 12mm steekas en 11 speed cassette
Ride like you stole it
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Real Epic '89 schreef:Maar waarom geen 26" setje. Zoveel verschil zit er niet tussen 27,5 en 26" (Zijn ook veel meer slicks voor beschikbaar.)

Daarvan koop je 2e hands een goed licht tubeless ready setje.
Brackethoogte wordt dan problematisch. Dan kom je uit op 2.2 banden als je je pedalen vrij wil.houden en die gaan niet passen
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Gravelmarc schreef:ik zoek ook al een tijdje naar een betaalbaar (lees onder 200,-) setje 650b voor de gravelracer

Heel veel verder dan wat simpele MTB wielsets en de door jou genoemde mavics kom ik ook niet.
en dan zitten er meestal 15x100 steekas voor en MTB cassette op die de prijs nog eens opvoeren als je dus nog een adapter en een MTB cassette moet kopen.
Dus zo gek is die Mavic niet.

Overigens ben ik wel benieuwd welke band je in gedachten had, want zo heel veel meer ruimte ga je toch niet hebben in de domane met 650b?
Panaracer gravel king 42. Maar mochten de weersomstandigheden in de aanloop goed zijn pak ik 700x35 G One. Die heb ik hier toch nog om een plug & play wielsetje liggen.

Bij planetx overigens nog een setje gevonden. Wel wat duurder dan de Mavics
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2178
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Gravelmarc schreef:
Real Epic '89 schreef:Maar waarom geen 26" setje. Zoveel verschil zit er niet tussen 27,5 en 26" (Zijn ook veel meer slicks voor beschikbaar.)

Daarvan koop je 2e hands een goed licht tubeless ready setje.
Kun je eens een voorbeeld geven waar dat te vinden is, 12mm steekas en 11 speed cassette
Steek assen zijn vrij gemakkelijk om te bouwen bij bv. een Hope naaf en welke race cassette ga je dan gebruiken? Er zijn ook 11sp 11-34t Cassettes die op een 10sp body passen.

Bracket hoogte. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Maar als je geen hoge banden op een 26" kan monteren lukt dat ook zeker niet op een 27,5.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Real Epic '89 schreef:
Bracket hoogte. Ik denk dat het wel mee zal vallen. Maar als je geen hoge banden op een 26" kan monteren lukt dat ook zeker niet op een 27,5.
Het gaat erom dat een 26" band hoger moet zijn dan een 650b band om dezelfde brackethoogte te krijgen. Dat houdt ook meteen in dat die dus stukken breder moer zijn en dát past niet. Een 650b band moet ook hoger zijn dan een 700c, maar bij 650b breedte 42-45 past het wel in het frame en.blijft brackethoogte gewoon goed rijdbaar

En daarbij...650b met 12mm v/a is al schaars, 26" is niet te krijgen en al helemaal niet met een 11sp racebody
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

En als je een setje met Hope naven en 25 mm (interne) velgen laat bouwen, dan is dat setje met een paar andere doppen ook gewoon in een 27,5" mtb te gebruiken.

Ben je iets duurder uit, maar heb je wel iets wat multi-inzetbaar is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie