Kapotte XTR 970 derailleur voor onderdelen

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Van mijn XTR 970 achterderailleur begint de kooi zwak te worden. Er zit al ergens een scheur in. Ik wil er geen afscheid van nemen want rapid rise. Heeft er nog iemand een liggen waar ik de onderdelen van kan hergebruiken?
Laatst gewijzigd door pietervl op za 9 juni 2018, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Al op eBay gekeken?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Ze worden erg schaars, dus ben bang dat je uiteindelijk duurder uit gaat zijn dan aanschaf van een nieuwer model XTR derailleur...maar ik snap je beweegreden, ik vond rapid rise (low normal) ook super! Zelfs mijn huidige XTR Di2 kan er niet aan tippen...
Misschien is dit een alternatief: https://r2-bike.com/FIBRE-LYTE-Rear-Der ... -long-cage
Icm een nieuwe inner plate: https://www.transitioncycles.co.uk/prod ... -plate-sgs
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Dat is zeker interessant. Ik wist van die carbon kooien, maar niet wie ze maakte. Bedankt voor de link! Een ding snap ik niet, waarom maken ze geen carbon binnen en buitenkooi? Ze zijn dus blijkbaar te combineren met een schimano binnenkooi?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

pietervl schreef:Dat is zeker interessant. Ik wist van die carbon kooien, maar niet wie ze maakte. Bedankt voor de link! Een ding snap ik niet, waarom maken ze geen carbon binnen en buitenkooi? Ze zijn dus blijkbaar te combineren met een schimano binnenkooi?
Ik heb er geen ervaring mee, dus zou het niet weten. Als je echt de originele onderdelen wil hebben, die hebben ze hier: https://www.sjscycles.co.uk/gear-spares ... y5vw98060/
Maar dan betaal je voor binnen- en buitenkooi + verzendkosten uiteindelijk de prijs van een nieuwe derailleur.
Misschien ook wel interessant wat ze bij SJS schrijven:
If the correct Outer Plate Assembly is unavailable you can also use the assembly from the following rear derailleur:

- Shimano XTR RD-M960

This is a "B" match which indicates that the parts are usable, but differ in materials, appearance, finish & size etc.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

pietervl schreef:Dat is zeker interessant. Ik wist van die carbon kooien, maar niet wie ze maakte. Bedankt voor de link! Een ding snap ik niet, waarom maken ze geen carbon binnen en buitenkooi? Ze zijn dus blijkbaar te combineren met een schimano binnenkooi?
Ik heb er geen ervaring mee, dus zou het niet weten. Als je echt de originele onderdelen wil hebben, die hebben ze hier: https://www.sjscycles.co.uk/gear-spares ... y5vw98060/
Maar dan betaal je voor binnen- en buitenkooi + verzendkosten uiteindelijk de prijs van een nieuwe derailleur.
Misschien ook wel interessant wat ze bij SJS schrijven:
If the correct Outer Plate Assembly is unavailable you can also use the assembly from the following rear derailleur:

- Shimano XTR RD-M960

This is a "B" match which indicates that the parts are usable, but differ in materials, appearance, finish & size etc.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Ik heb nog twee oude 960's liggen. Helaas met hetzelfde probleem: kapotte kooien. Gemiddeld ieder anderhalf jaar mol ik er een met een tak ertussen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Inverse en zo staat er nog meer op eBay.
Plaats reactie