Opgelost: 32mm foam ringen

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Gesloten
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Ik ben op zoek naar een paar 32mm foam ringen. Dus alleen de foam ringen en geen seals oid.
Maakt niet uit welk merk, gaat alleen om de maat. Ik wil mijn Suntour Raidon voorzien van dergelijke ringen en de onderpoten voorzien van ca. 10ml vork olie om de vork soepeler te laten aanspreken en "stiction" te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Scaryhead op di 8 mei 2018, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoka
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 978
Lid geworden op: do 10 juni 2010, 23:16
Mijn mountainbike: FRM 10HP

Laat dan die ringen achterwege, doe er 20ml olie in en houdt je fiets voor (na en tijdens) elke rit even met z'n voorwiel omhoog!

Ik heb ze liggen en wil ze met allen liefde opsturen maar zonder ben je beter af!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Om "stickslip" te verminderen kan je beter investeren in een goede set keerringen, bv van Racing Bros, de Lycan Edge uitvoering. met deze keerringen is mijn Fox 32 FIT4 van redelijke naar een heerlijk aansprekende vork gegaan.
Geen idee of die keerringen er voor Suntour ook zijn, ff Bike Suspension contacten of ze iets passends hebben?
Scaryhead
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1120
Lid geworden op: za 18 november 2006, 23:50
Mijn mountainbike: On One Inbred 29er
Contacteer:

Ik heb inmiddels de vork open gehad. Het vet dat Suntour gebruikt zit tegen de wanden van de onderpoten gespoten. Tussen de glijbussen zat nauwelijks nog iets van vet. Ik heb de poten schoongemaakt en het geheel voorzien van Gleitmo 805 vet. Vorkje loopt weer soepel.

Ik had op het forum van MTBR gelezen dat men soms de vork voorziet van foam ringen (ruimte is ervoor aanwezig), en dan ca. 10ml olie in de poten laat lopen. Maar de ervaringen lopen nogal uiteen. Ik hou het voor nu dus even op alleen vet, zoals Suntour voor schrijft. Kijken hoe lang het duurt voordat de vork weer last gaat krijgen van "stickslip". Onderhoud stelt wat dat betreft geen ruk voor op een Raidon, en olie kan later nog.
Gesloten