Stuur en mountainbike werkstand

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Luuk16
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2016, 00:52
Mijn mountainbike: FELT thirty 9 '15

Beste mede MTB fanaten,

Ik ben op zoek naar een ander stuur voor mijn Felt 9-Thirty. Momenteel zit er een Ritchy op met een stuurklemmaat van van 32mm, diameter van 25mm en een (ingekorte) breedte van 57cm.
Zoals jullie wellicht kunnen voorstellen wil ik graag iets breders. Hij is ingekort door de eerste eigenaar welke vrij korte armen had. Mijn voorkeur gaat uit naar carbon maar graag alles aanbieden :)

Daarnaast ben ik op zoek naar een goede mountainbike werkstand. Eigenlijk behoeft dit weinig extra informatie denk ik. Ik heb een nieuwe stand gezien gezien https://www.tectake.nl/fiets-montage-st ... _uEALw_wcB maar ben benieuwd of jullie toevallig nog wat in de aanbieding hebben.

Ik hoor graag van jullie!

Groeten Luuk
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die stuur klemmaat is 31.8mm, dat is veruit de meest voorkomende diameter.
De uiteinden waar de handvatten op gaan zijn altijd hetzelfde, daar is maar een maat voor.

Kan je verder niet helpen met de spullen, maar kijk bij gebruikt carbon wel uit, alleen kopen als je de verkoper 100% vertrouwd. Carbon kan inwendig beschadigd zijn zonder dat je dat aan de buitenkant ziet, dan heb je wel een tijdbom op je fiets.
En ook bij nieuw goedkoop carbon gaan de alarmbellen rinkelen, er is de nodige inferieure namaak in omloop. Dus met "echte" merknamen erop, maar fake.

In het algemeen carbon alleen via betrouwbare kanalen kopen, nieuw of gebruikt.
Een prima alu stuur is nieuw al te vinden onder de drie tientjes.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
illuminatastigmata
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1171
Lid geworden op: wo 23 november 2005, 15:05

Carbon BOX stuur, van demo-bike.
Heeft alleen in showroom op demo fiets gestaan en ligt nu in de kast.
Zeer netjes dus. Alleen montagespoortjes van remmen en grips.
760mm breed / 15mm rise / 35mm klemming.
€90,=
THIS ONE GOES TO ELEVEN!!!!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik gebruik graag de standaard van Contec. Erg degelijk en stabiel en praktisch in gebruik. Voordeel de nieuwprijs is ook goed.

Ik verkoop ze ook maar uiteraard ook in andere winkels te vinden. Bike components heeft toevalligeen hem de laatste keer nog getest en ook daar kwam die erg goed uite de test.
Plaats reactie